Lente en zomer 2022

Dat, en dan zetten ze er nog het liefst een robotmaaier op zodat ze helemaal niets moeten doen. Een prairietuin is nochtans ook onderhoudsvriendelijk en tegelijk ecologisch stukken beter.
Het is natuurlijk ook bewustwording, wie daar niet mee bezig is verondersteld gewoon dat er gras moet liggen en dit kort moet zijn. Mijn bejaarde buurman heeft een weide liggen naast ons, een weide dus gewoon waar soms pony's opstaan die uiteraard gras eten. Toch heeft die in zijn hoofd zitten dat alles kort gemaaid moet zijn, waardoor dat nu gewoon een bruine vlakte is, terwijl er nu eens echt niemand van zou wakker liggen moest dat gras hoog staan.

Het is natuurlijk ook bewustwording, wie daar niet mee bezig is verondersteld gewoon dat er gras moet liggen en dit kort moet zijn. Mijn bejaarde buurman heeft een weide liggen naast ons, een weide dus gewoon waar soms pony's opstaan die uiteraard gras eten. Toch heeft die in zijn hoofd zitten dat alles kort gemaaid moet zijn, waardoor dat nu gewoon een bruine vlakte is, terwijl er nu eens echt niemand van zou wakker liggen moest dat gras hoog staan.
Dat zijn zo van die mensen die een perkje hebben met rozen, met daartussen blote aarde waar constant het onkruid in gewied moet worden.

Gisteren voor het eerst in een langere periode ( het is niet zo erg als in belgie, maar toch) stortregen, Dus natuurlijk staan de straten blank.

't Is hier 4 graden warmer en oneindig veel droger dan voorspeld. Alweer. :angry:

Pas op, ik geniet graag van zomers weer, maar alles zien verdorren is ook niet de bedoeling.

't Is hier 4 graden warmer en oneindig veel droger dan voorspeld. Alweer. :angry:

Pas op, ik geniet graag van zomers weer, maar alles zien verdorren is ook niet de bedoeling.
Lijkt dat we hier ook die richting uitgaan.

Nuja, ik ga stoppen met zagen en genieten dat ik ga doen (al werkend op de zolder)!

Had beter wat eerder geklaagd, Jezus leest mee: gietende regen. :love:

Daar hebben we wel niet zo veel aan vrees ik. Hier heeft het nu 5 minuten gegoten en het is gestopt. Zo gaat het de grond niet in.

En nog erger: ik heb nu in de gietende regen alles binnen gezet, heel het kot is nu smerig en ik ben juist klaar en zeiknat en het is gestopt. 🤦🤦🤦

Daar hebben we wel niet zo veel aan vrees ik. Hier heeft het nu 5 minuten gegoten en het is gestopt. Zo gaat het de grond niet in.

En nog erger: ik heb nu in de gietende regen alles binnen gezet, heel het kot is nu smerig en ik ben juist klaar en zeiknat en het is gestopt. 🤦🤦🤦
Wie gaat er nu ook naar buiten als het regent? :unsure:

't Is idd veel te rap gestopt, maar mijn regenton is wel weer vol!

De hond ook natuurlijk om dan weer naar binnen te lopen. Mijn vrouw is binnen een uur thuis dus ik weet al dat er gezaag zal zijn ook al dweil ik het op. Ze heeft daar een speciaal zintuig voor.
Dan kan je het beter gewoon niet opkuisen, zelfde gezaag voor minder werk. 't Zijn hier ook al allemaal modderpootjes binnen, maar aangezien dat er over 10 minuten weer is als ik kuis, is dat voor morgen.

Wanneer ik naar de Europese buienradar kijk, stelt me dat toch optimistisch voor morgen. Stevig onweer richting 't noorden aan 't trekken. Dat is morgenvroeg hier denk ik

Bring It On

Ik denk dat het punt gewoon is dat men daar enkele jaren terug (en nu nog soms) gewoon niet bij stil stond/staat. Ik ken weinig van de architectenwereld, maar ik vermoed dat grote glaspartijen nog altijd als mooi en modern worden gezien. Zover ik weet worden rolluiken ook niet zo vaak meer geplaatst omdat ze "lelijk" zijn (wat op een strak huis waar er niet naar gepland is wel zo zal zijn). Terwijl de mogelijkheid om stralingswarmte via de ramen buiten te houden toch echt wel nuttig is (alsook verduistering om te slapen).

Toch de laatste tijd al van redelijk wat mensen gehoord die in moderne huizen of appartementen wonen, die last hebben van oververhitting en dan achteraf airco en screens/rolluiken overwegen. Zuiver anekdotisch uiteraard, maar ik heb wel de indruk dat dit een beetje wordt vergeten.
Er staat een overhittingscijfer normaal op uw EPB dacht ik?
Hier is het 26° en wij hebben enkel een luifel (en gordijnen). Maar geen megaramen en alles kan zowat open.

Ingewerkte zonnescreens zijn heel mooi maar helaas ook duur om dat meteen te voorzien, denk dat hier in de wijk er zo slechts 10% van de huizen dat heeft (en 20% rolluiken maar dat zijn dan vooral 40+ ers)

Vooral buien dan, want onweer (bliksem) wordt rond Parijs toch maar amper waargenomen:
https://www.lightningmaps.org/#m=oss;t=3;s=0;o=0;b=0.00;ts=0;z=8;y=50.3849;x=3.6818;d=2;dl=2;dc=0;

Rond Montpellier daarentegen mogen ze een zonnebril opzetten:
https://www.lightningmaps.org/#m=oss;t=3;s=0;o=0;b=0.00;ts=0;z=8;y=43.2292;x=4.1171;d=2;dl=2;dc=0;
kuch kuch

situatie is lichtjes veranderd

Wanneer ik naar de Europese buienradar kijk, stelt me dat toch optimistisch voor morgen. Stevig onweer richting 't noorden aan 't trekken. Dat is morgenvroeg hier denk ik

Bring It On
Het mag nu al doorkomen. Dan gaan men buren naar binnen en kan ik misschien nog wat slapen

Terug
Bovenaan