Late ontdekkingen in het leven?

Telkens wanneer Ik nieuwe schoenen had gingen mijn veters gemakkelijk los de eerste weken omdat de veters nog niet soepel zijn.

Tot een collega mij er op wees dat ik de eerste knoop verkeerd legde waardoor de knoop scheef lag en daardoor snel lost.

Als je het lusje langs rechts maakt moet je dus bij de eerste knoop de rechtse veter langs boven leggen :)

Pas ontdekt door de zoon...
Als je met verschillende wagens op weg bent en je twijfelt aan welke kant je tankdeksel is, op je instrumentenpaneel staat er naast het benzine/diesel metertje een pijltje aan welke kant die zit..
Rij al vele jaren en nog nooit opgemerkt.
:)

Als je met verschillende wagens op weg bent en je twijfelt aan welke kant je tankdeksel is, op je instrumentenpaneel staat er naast het benzine/diesel metertje een pijltje aan welke kant die zit..
Het logotje dat brandt als je benzine op is, heeft een pijltje. Dat pijltje wijst naar de kant waar je tankdop zit . :eek2:

En de plek waar de tankdop zit wordt aangeduid met dat pijltje naast het logo van de tankmeter! :crazy:
tenor.gif

Gerucht gaat ook dat als je geen pijltje hebt staan daar dat je het ook kan zien door middel van te kijken naar het pomp icoon en zien aan welke kant de slang staat getekend, al ken ik tegenwoordig niet meer echt een wagen zonder het pijltje dus kan ook een oudere urban legend zijn :unsure:

Maar vroeger klopte dat toch ook? uw auto begon te "schokken" en viel stil. Met huidige wagels rij je idd 7km/uur.
Met mijn Opel Corsa van in 1997 (1.0 benzine met de volle 54pk) kon ik tot in 5e versnelling geraken zonder gas te geven en zonder stil te vallen.
Wel enoooooooooorm traag, en met heel veel schokken en zwaar spelen met de koppeling. (die daardoor ongetwijfeld serieus heeft afgezien)

Onlangs geleerd dat de doos van aluminiumfolie/plasticfolie aan de zijkanten voorzien is van kartonnen lipjes die je kan indrukken,
zodat de rol niet uit de doos schiet bij het afrollen.
Hieraan gerelateerd...
Ik dacht tot voor kort dat 'Reynaers aluminium' op de radio reclame maakte voor aluminiumfolie.

Maar blijkbaar maken ze aluminium ramen.
Ik vond dat al vreemd dat ik dat merk nooit in de supermarkt zag liggen.

Meeste mensen gieten iets over in het vergiet. De goeie manier is het vergiet in de pot en dan het geheel omdraaien.
Zo dus:
Deze post deed me beseffen dat ik nooit het Engelse woord voor vergiet wist. Bij deze kan ik dit ook van mijn bucketlist schrappen. :woohoo:

Paar jaar geleden van iemand geleerd:
Dat het middelste gedeelte, voor het omhoog schuiven van die cocktail parapluutjes, gemaakt is van oude chinese kranten.

Volgende keer dat je een cocktail drinkt, moet je deze maar eens lospeuteren. Dan heb je ook nog wat te lezen ook. :tongue:

049134.jpg

Terug
Bovenaan