Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    172
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .
Ik denk dat hoge press zelfmoord is tegen dit Spanje. Die kunnen daar onderuit voetballen en gaan niet constant balverlies lijden zoals de VS.

Lager opvangen en dan snel uitbreken lijkt mij de beste aanpak. Maar dan wel niet zoals Marokko :unsure:

Ik ga me nog minder populair maken maar hoop dat Spanje doorgaat :) Ben van oorsprong Spaans en wel geboren/getogen in België maar voel me toch ook sterk Spanjaard, in de jaren '90 natuurlijk altijd met de familie meegesupporterd voor Spanje. Moest België doorgaan gaat het een dag of twee pikken, maandag schakel ik dan wel over!

Ik ga me nog minder populair maken maar hoop dat Spanje doorgaat :) Ben van oorsprong Spaans en wel geboren/getogen in België maar voel me toch ook sterk Spanjaard, in de jaren '90 natuurlijk altijd met de familie meegesupporterd voor Spanje. Moest België doorgaan gaat het een dag of twee pikken, maandag schakel ik dan wel over!
Voteban +1

Ik zou het echt willen maar ik betwijfel het sterk. We hebben echt geen toplanden gehad tijdens onze groepsfase.

Buiten Egypte die bijna een stunt had gedaan (ik zal maar zwijgen over de huidige WK corruptie..)

Stel dat we een serieuze stunt maken dan zal Frankrijk onze eindstop worden.

Als Fernandez-Pardo tot inzicht kan komen, moet gij dat ook kunnen.

Hier, Fernandez-Pardo ook een account gemaakt terwijl ie op de bank zat de afgelopen twee weken bij het verkeerde land.

*sniped door de Generaal*

Aangename, open wedstrijd is een nederlaag voor de Belgen. Spanje is gewoon veel sterker op dat vlak.
Zo is dat, Generaal Zantas. Rodri speelde al een pak beter tegen Portugal en Pedri heb ik op Youtube zien ontsnappen op één van die hydraulic press video's, die gaan wij echt niet onder druk kunnen zetten aan de bal. En daarna brengen ze Merino of Zubimendi of Ruiz in de plaats en die zijn wat minder maar ook gewoon nog steeds wereldtop in zoiets.

Vijf verdedigers en drie aanvallers bij ons. En laat voor de rest twee verdedigende middenvelders wat lopen op hun middenveld dat we toch al op voorhand verloren hebben, geen reden om daar manschappen of energie in te steken. Ze scoren wel moeilijk met Yamal die nog niet top is, en geen fitte Nico en ook geen wereldspits, dus daarop inzetten en dan uitbreken met wat snelle mannen vooraan die niet 41 jaar zijn.

Als Fernandez-Pardo tot inzicht kan komen, moet gij dat ook kunnen.
Dacht dat die ook een stukje Italiaans was en dus uit 3 selecties zou kunnen kiezen, die heeft het dus nog moeilijker :P

Maar ik vermoed dat het "erbij" zijn mogelijk ook een rol speelt, wie weet moest hij een aanbod hebben gekregen van Spanje (en een kans had om überhaupt van de bank af te komen), of hij ook nog voor België zou gekozen hebben.

De bus parkeren redden we 't zeker niet mee, daarvoor is onze verdediging te zwak.
Niet vergeten dat we amper wat tegen gehad hebben.

Ik zeg vol gaan, mooiste match in jaren, 4-3 of 3-4.
Als je dan naar huis gaat...so be it.

Zo'n match als Marokko gisteren op de mat legde, dat is beschamend en wil ik niet zien van mijn ploeg.

De bus parkeren redden we 't zeker niet mee, daarvoor is onze verdediging te zwak.
Niet vergeten dat we amper wat tegen gehad hebben.

Ik zeg vol gaan, mooiste match in jaren, 4-3 of 3-4.
Als je dan naar huis gaat...so be it.

Zo'n match als Marokko gisteren op de mat legde, dat is beschamend en wil ik niet zien van mijn ploeg.

Kom, is die verdediging van kaapverdie zoveel beter dan die van ons? Neen toch?

Hier, Fernandez-Pardo ook een account gemaakt terwijl ie op de bank zat de afgelopen twee weken bij het verkeerde land.

*sniped door de Generaal*

Zo is dat, Generaal Zantas. Rodri speelde al een pak beter tegen Portugal en Pedri heb ik op Youtube zien ontsnappen op één van die hydraulic press video's, die gaan wij echt niet onder druk kunnen zetten aan de bal. En daarna brengen ze Merino of Zubimendi of Ruiz in de plaats en die zijn wat minder maar ook gewoon nog steeds wereldtop in zoiets.

Vijf verdedigers en drie aanvallers bij ons. En laat voor de rest twee verdedigende middenvelders wat lopen op hun middenveld dat we toch al op voorhand verloren hebben, geen reden om daar manschappen of energie in te steken. Ze scoren wel moeilijk met Yamal die nog niet top is, en geen fitte Nico en ook geen wereldspits, dus daarop inzetten en dan uitbreken met wat snelle mannen vooraan die niet 41 jaar zijn.
:oi22:

Kom, is die verdediging van kaapverdie zoveel beter dan die van ons? Neen toch?
Die gooien met z'n 11 hun kop ervoor en parkeren écht de bus. Die over mijn lijk mentaliteit hebben wij normaliter al wat minder. En zie je CDK, Doku, KDB,...al echt rond de 16 gaan hangen?

Hoeveel matchen hebben wij de 0 gehouden de afgelopen 2j? Zelfs tegen ploegen waar we veel beter tegen zijn, hebben we er meestal ene in hangen.

Uitgaan van eigen sterkte!

Ik denk dat we wat verblind zijn door de laatste match.
België was goed en verbeten, maar VS is gewoon geen kloete.

'hen het voetbal beletten', makkelijker gezegd dan gedaan. Ze voetballen gewoon onder die druk uit
ik ben ook geneigd te hopen op een gesloten wedstrijd waarin we hopelijk efficienter zijn dan hen
Uiteraard is dat makkelijker gezegd dan gedaan, ik zie ons hoe dan ook niet winnen. Maar volgens mij heb je op die manier wel meer kans tegen Spanje. Ondanks het feit dat Simón al heel het toernooi amper in actie is moeten komen, is hun defensie wel hun "zwakste" plek.

Uiteraard wil je altijd winnen, een halve finale zou fantastisch zijn voor deze kern en ploeg. Maar ik wil niet opnieuw dat trauma van 2018 beleven, wéér tegen Frankrijk in een halve finale. Naar mijn gevoel ga ik precies minder teleurgesteld zijn mochten we nu strijdend tenonder gaan in een kwartfinale tegen Spanje dan eruit gaan na opnieuw een frustrerende 0-1 in de halve finale tegen Frankrijk.

Ik hoop nu vooral niet dat Garcia een brainfart uitsteekt die deze keer compleet verkeerd uitpakt, zoals Witsel op het middenveld of Meunier en Castagne opnieuw op de backs ten koste van De Cuyper.

Ik zou het echt willen maar ik betwijfel het sterk. We hebben echt geen toplanden gehad tijdens onze groepsfase.

Buiten Egypte die bijna een stunt had gedaan (ik zal maar zwijgen over de huidige WK corruptie..)
Spanje heeft Kaapverdië, Saudi-Arabië gehad
Oostenrijk en Uruguay ook niet top

En Portugal is gewoon verkracht door Martinez

Spanje heeft in de voorbereiding ook 0-0 gespeeld tegen Egypte en 1-1 tegen Irak

Terug
Bovenaan