Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    161
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .
Mijn persoonlijke twee cent is dat we vooral moeten leren uit de wedstrijd tegen Portugal en dus niet in dezelfde val mogen lopen als de Portugezen: Achter de bal kruipen en gewoon weigeren om te voetballen. Vroeg of laat wordt dat toch afgestraft. Wil uiteraard niet zeggen dat ge gewoon alles open moet zetten, maar ge moet wel een plan hebben om, eens aan de bal, het de Spanjaarden moeilijk te maken.

Mijn persoonlijke twee cent is dat we vooral moeten leren uit de wedstrijd tegen Portugal en dus niet in dezelfde val mogen lopen als de Portugezen: Achter de bal kruipen en gewoon weigeren om te voetballen. Vroeg of laat wordt dat toch afgestraft. Wil uiteraard niet zeggen dat ge gewoon alles open moet zetten, maar ge moet wel een plan hebben om, eens aan de bal, het de Spanjaarden moeilijk te maken.
Ons middenveld goed dichthouden en profiteren van de ruimte in de rug van Porro en Cucurella.

Ik ben ooit naar een trouw geweest waar de bruid weigerde om een scherm te zetten, want het feest moest over haar gaan....
Ik ben ooit naar ne trouw geweest waarbij de bruid een zwangere vriendin niet wou uitnodigen omdat de aandacht naar haar moest gaan ipv de zwangere vrouw... Want het was haar feest.
Wat is dat toch met die toxische bruiden?!

On-topic: Ik vrees ook wel dat dit het eindstation van de Belgen is. We kunnen hopen op een stunt, maar ben persoonlijk nogal vrij nuchter van geest. Hier geraken ze wrs niet voorbij.

Mocht het toch lukken. Tegen Frankrijk roemloos ten onder. Echt wel DE ploeg van dit WK. Zowel op kwaliteit en de sfeer zit ook gewoon goed in die ploeg. Ze hebben plezier en ze spelen gewoon de pannen van het dak.
9/10 worden die WK.

Ik denk dat KDB gaat starten. Geen idee in welke formatie, maar ik heb het gevoel dat hij start. Mogelijks met Raskin en Tielemans erbij.

Het stemt mij wel hoopvol dat Garcia al maanden rekening hield met deze wedstrijd.
Ghoh, als in dat plan Onana zat en je nu geen vergelijkbare hebt (of getest hebt), dan ben je er nog niet veel mee...

Ik ben ooit naar ne trouw geweest waarbij de bruid een zwangere vriendin niet wou uitnodigen omdat de aandacht naar haar moest gaan ipv de zwangere vrouw... Want het was haar feest.
Wat is dat toch met die toxische bruiden?!

Misschien was die vriendin zwanger van haar bruidegom, en was dàt de echte reden van de niet-uitnodiging :unsure:

Goh ja als ge n beetje respect hebt doet ge dat niet. Kunt wel es de score checken ofzo

Bij ons in de familie hebt ge er op familiefeesten ook die of koers moeten zien, of op café voetbal gaan zien etc etc. Gezelligheid troef

Gaat hier over kwartfinale van een WK, was dat weer voor zever over respect.

Daar zit toch meer volk dan enkel die mensen die 2 uur naar een match willen kijken, en dat feest duurt toch langer dan 2 uur? Moet iedereen het ganse trouwfeest lang bezig zijn met het koppel, neen toch.
Ik ben zelf ook getrouwd en zou daar 0 problemen mee gehad hebben als daar volk naar de kwartfinale van hun eigen land op een WK zou zitten kijken, of het equivalent ervan in een andere sport.
Dat feest duurt ettelijke uren en daar zijn tientallen mensen. Iedereen overleeft dat wel. Als alle 50 man destijds 12 uur lang op mij lag te gapen ook als het niet nodig was, zou wreed irritant geweest zijn.

Daar zit toch meer volk dan enkel die mensen die 2 uur naar een match willen kijken, en dat feest duurt toch langer dan 2 uur? Moet iedereen het ganse trouwfeest lang bezig zijn met het koppel, neen toch.
Ik ben zelf ook getrouwd en zou daar 0 problemen mee gehad hebben als daar volk naar de kwartfinale van hun eigen land op een WK zou zitten kijken, of het equivalent ervan in een andere sport.
Dat feest duurt ettelijke uren en daar zijn tientallen mensen. Iedereen overleeft dat wel. Als alle 50 man destijds 12 uur lang op mij lag te gapen ook als het niet nodig was, zou wreed irritant geweest zijn.
Maar jij bent dan ook geen bruid :tongue:

Ik vind dat zelf toch niet helemaal gepast. Als je dokter, verpleger, brandweerman, ... bent, dan is er ook een grote kans dat je gewoon moet werken tijdens de match en heeft je werk ook voorrang. Als je toevallig op dat moment een proclamatie hebt van je zoon/dochter, dan ga je toch ook niet de voorrang geven aan de wedstrijd. Enz...

Allé, er is een groot verschil tussen af en toe even kijken wat de stand is, of je effectief 2u buiten terugtrekken om te kijken, of 'verwachten' dat er een scherm wordt gezet om de match te volgen natuurlijk :tongue:

21u tot 23u is ook een lastig tijdstip, want meestal wordt er in die periode wel de taart aangesneden, de openingsdans gedanst, ...

Maar, nogmaals, eigen dikke schuld natuurlijk. Je moet daar gewoon rekening mee houden als koppel, als je niet wil dat voetbal even met de
aandacht gaat lopen. Als je trouwt op 3 december moet je ook niet verbaasd zijn dat het buiten -2 en natte sneeuw is, terwijl je foto's wil trekken.

Ik heb het gevoel dat we wat afwijken in het topic :unsure:

Laatst bewerkt:

Als mensen u uitnodigen gaat ge niet voor tv hangen, niet op locatie en niet thuis.

Wat niet wegneemt dat het een slecht gekozen trouwdatum is 😅
Beetje zoals een doopfeest of babyborrel op de dag van de ronde van vlaanderen.

https://sporza.be/nl/2026/07/10/-hi...boontje-heeft-voor-rode-duivel~1783675237229/

Ja Frank, vandaar dat Barcelona exact een jaar geleden voor Joan Garcia koos en niet Unai Simon zeker...

Ik begrijp dat Unai Simon (voorlopig) blijft staan, maar Spanje heeft met alle respect echt nog maar zeer weinig tegenstand gekend op defensief vlak dit WK. Het is maar te hopen dat Spanje er niet uitgaat door een blunder van Unai, want reken er maar op dat dan de kritiek wel gigantisch gaat zijn hoor.

Als mensen u uitnodigen gaat ge niet voor tv hangen, niet op locatie en niet thuis.

Wat niet wegneemt dat het een slecht gekozen trouwdatum is 😅
Beetje zoals een doopfeest of babyborrel op de dag van de ronde van vlaanderen.
Desnoods de voetbal opzetten op de smartphone. Zo'n feest duurt toch langer dan de voetbalmatch, nog genoeg tijd voor en na de match om te socializen.
Als ze slim zijn zetten ze daar een scherm zodat ge daar ook wat kunt volgen. Meestal zit er tussen de gangen door toch tijd zodat ge nog een groot deel op de TV kunt volgen.

Bij mij in de fietsclub daar plannen ze het ledenfeest tegenwoordig altijd op de dag van het WK wielrennen, omdat het de laatste zondag van september de laatste rit is en daarna is het ledenfeest. Je kan het WK dan wel deels volgen op een klein TVtje daar maar ik kan dat toch beter volgen thuis in mijne zetel op mijn gemak.

Terug
Bovenaan