Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    172
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .
Het is nu niet omdat ik een boon heb voor Lammens wegens antwerpsupprter maar ik vind toch dat er iets te veel de focus op hem komt.

Ok hij had die bal kunnen hebben maar niemand volgt daar van de verdedigers. Courtois speelr ook 2,3 keer de bal terug in het speelveeld haast in het midden.
Makkelijk om nu te zeggen dat het bij Courtois nier had gebeurd.

We verlaten het wk met opgeheven hoofd. Kwartfinale en toch enkele zeer mooie momenten. Had ook het gevoel dat er terug een team stond en sfeer goed zat.

Ik heb me wel het hele wk kapot gefrustreerd in Doku. Wat een egocentrisch overroepen speler is me dat tovh. Ik begrijp echt zijn vorm bij City niet. Ging ook als enige niet meevieren bij de 1-1.
Courtois verwerkte die steeds bewust naar buiten. Lammens probeerde te klemmen en liet los. Compleet andere situatie. Lammens gaat hier echt wel zwaar in de fout. Jammer genoeg

Het is nu niet omdat ik een boon heb voor Lammens wegens antwerpsupprter maar ik vind toch dat er iets te veel de focus op hem komt.

Ok hij had die bal kunnen hebben maar niemand volgt daar van de verdedigers. Courtois speelr ook 2,3 keer de bal terug in het speelveeld haast in het midden.

We verlaten het wk met opgeheven hoofd. Kwartfinale en toch enkele zeer mooie momenten. Had ook het gevoel dat er terug een team stond en sfeer goed zat.

Ik heb me wel het hele wk kapot gefrustreerd in Doku. Wat een egocentrisch overroepen speler is me dat tovh. Ik begrijp echt zijn vorm bij City niet. Ging ook als enige niet meevieren bij de 1-1.
Deze bal was wel wat anders dan de ballen die Courtois moest pakken hé ... ja, de verdedigers hadden scherper kunnen reageren, maar dit was een bal die Lammens altijd moest hebben.

Altijd ondankbaar natuurlijk voor een keeper om in zo'n match te moeten invallen, dus we gaan hem zeker niet met pek en veren overladen.

Tielemans en Onana toch beide een 15-tal matchen gemist bij Villa omwille van blessures dit seizoen
Fair point, dacht oprecht dat het minder was.
Mja, maar als je matchen wilt spelen met 2 6'en (zoals we deden tegen de VS, en allicht hier ook zouden gestart zijn met een fitte Onana), dan neem je best wel 3 6'en mee. Enfin, hij pakt dan Witsel daarvoor mee, maar da's omdat je er van uit gaat dat je iemand meepakt voor ervaring in de groep, niet om die effectief te laten spelen.

Ik zou geen extra verdediger meer meegenomen hebben. We hadden er al 4 mee, Witsel kan daar ook in hoge nood, en in de voorbereiding had hij daar zelfs al met Onana gespeeld. Geen enkele nood om daar nog een extra verdediger aan toe te voegen. Ik vind daar weinig hind sight aan..
Ja, maar als je Witsel thuislaat voor Lavia of Keita is die er dus niet bij. :lol:

Courtois verwerkte die steeds bewust naar buiten. Lammens probeerde te klemmen en liet los. Compleet andere situatie. Lammens gaat hier echt wel zwaar in de fout. Jammer genoeg
Deels akkoord dat Courtois probeerde ze beter naar buiten te werken maar lukte ook niet steeds. Feit wel dat Lammens niet had moeten proberen klemmen als het niet zeker lukte. Ik vind nu toch niet dat het aan hem ligt alleen. Enfin soit het is wat het is

Verdedigers zijn altijd kansloos op zo'n bal omdat die ingedraaid staan naar de man die trapt. Een aanvaller is altijd in het voordeel omdat hij al in de richting van het doel beweegt.

Lammens gaat gewoon in de fout, maar zo'n schot dat net naast u komt is als doelman wel vaak rotter om te verwerken dan veel mensen denken. Totaal niet evident om naar buiten te duwen, eigenlijk ook niet evident om te klemmen omdat hij eigenlijk te kort bij u belandt en ook veel moeilijker om snel recht te staan omdat ge niet volledig uitgestrekt plat gaat.

Kwijt spelen? Was onze meest bal vaste speler. De speler waar de meeste fouten op gemaakt werd.
Komaan man Doku heeft enorm veel ballen kwijt gepseeld door foute dribbels..natuurlijk is het de meest balvaste speler in de kern, er gingen ook veel ballen naar hem maar efficientie was er zelden.

Ja, maar als je Witsel thuislaat voor Lavia of Keita is die er dus niet bij. :lol:
Ja ok, maar als je Debast thuis laat voor Lavia of Keita dan kan je Witsel er bij houden als ouderdomsdeken voor de groep. Maar dan nog. Is het echt nodig om 5 CV's mee te nemen, wanneer je niet met een 5-mans defensie speelt? En wanneer je dat toch doet, je Onana in de verdediging plaatst?

Enfin. Randdiscussie.

Ja ok, maar als je Debast thuis laat voor Lavia of Keita dan kan je Witsel er bij houden als ouderdomsdeken voor de groep. Maar dan nog. Is het echt nodig om 5 CV's mee te nemen, wanneer je niet met een 5-mans defensie speelt? En wanneer je dat toch doet, je Onana in de verdediging plaatst?

Enfin. Randdiscussie.
Vijf niet, maar ik zou er op een kern van 23 wel vier mee willen. En ik zou dus zowel Debast als Witsel gewoon thuis hebben gelaten. Ge moet al moeilijke keuzes maken, dan neemt ge wat mij betreft geen spelers mee die eigenlijk niet (meer) kunnen volgen of waarvan de kans groot is dat ze gewoon heel uw toernooi gaan missen.

Ook wel benieuwd of KDB nu gaat afzwaaien. Toch pijnlijk duidelijk geworden dat die eigenlijk fysiek gewoon op is.

Komaan man Doku heeft enorm veel ballen kwijt gepseeld door foute dribbels..natuurlijk is het de meest balvaste speler in de kern, er gingen ook veel ballen naar hem maar efficientie was er zelden.
Tuurlijk speelt hij al eens een bal kwijt En hij is idd niet in topvorm maar was aanvallend de enigste die voor onrust zorgde en de enigste die een bal kon bijhouden. Ook gezien dat het vaak de bal aan Doku geven was en dat hij het vaak alleen moest oplossen? Vaak niemand in zijn buurt (en soms wel en dan was het idd niet altijd zuiver genoeg).

Weet je trouwens wie er meer balverlies heeft geleden dan Doku? Yamal, moeten ze die bij Spanje dan ook maar bij het grof huisvuil zetten?

Met CAM bedoelde ik een ouderwetse spelverdeler die de ballen tussen de linies dropt, geen wingers.
Dan hebben we toch werkelijk enkel Yoeri over, als de oudjes afzwaaien?

In de toekomst De Cat als die hoger kan spelen, heeft zeker wel de visie om ballen in de ruimte te droppen.
Zie ik een CDK toch minder doen tbh :x
Nee, maar goed, die ouderwetse spelverdelers vind je tegenwoordig bij veel ploegen (helaas) niet echt meer. CDK deed het dit toernooi uiteindelijk verdienstelijk, maar voor mij is het wegvallen van Lukaku en het gebrek aan een deftige vervanger voor mij het grootste verlies van alle spelers uit de Gouden Generatie. De Bruyne, Courtois, Kompany, Hazard, ... allemaal waanzinnige spelers die individueel beter zijn dan Lukaku, maar ze komen niet in de buurt van de impact van Lukaku. Die gast heeft dit seizoen amper gespeeld, en slaagt er als invaller alsnog in om 3 goals en een assist te maken. Hij is by far de moeilijkste om te vervangen.

Soit, op 4 jaar kan veel veranderen. We hebben toch ook heel wat hoopvolle dingen gezien van de nieuwe generatie, en er staan er wel nog in de wachtrij. Hopelijk kunnen die zich doorzetten en fit blijven. En staan er hier en daar toch nog enkele talenten op. 4 jaar is lang. Op het middenveld komt het wel goed. Tielemans kan nog een toernooi mee, Raskin kan zeker nog een stap hogerop zetten, Onana kan ook nog groeien als hij terugkomt uit die blessure. Je hebt heel veel potentieel met Keita, Vermeeren, De Cat (en Lavia). CDK kan ook echt nog stappen zetten. Jammer dat de meer creatieve middenvelders ala Karetsas en Bounida voor andere landen hebben gekozen, maar soit. Er duiken er misschien wel nog andere op.

Laatst bewerkt:
Vijf niet, maar ik zou er op een kern van 23 wel vier mee willen. En ik zou dus zowel Debast als Witsel gewoon thuis hebben gelaten. Ge moet al moeilijke keuzes maken, dan neemt ge wat mij betreft geen spelers mee die eigenlijk niet (meer) kunnen volgen of waarvan de kans groot is dat ze gewoon heel uw toernooi gaan missen.

Ook wel benieuwd of KDB nu gaat afzwaaien. Toch pijnlijk duidelijk geworden dat die eigenlijk fysiek gewoon op is.
Met Theate, Ngoy, Mechele en De Winter waren er al 4 mee zonder Debast en Witsel hé. Maar bon, ik had die 2 ook thuis gelaten, dus daar hoeven we niet over te discussiëren.

Idd. Heb het al gezegd... doku heeft ons de halve finale gekost.

Witsel was toch ook helemaal niet het probleem? Die heeft het toch zo slecht niet gedaan? Spanje deed niets…

De wissel van Courtois verneukt het gewoon. Om dan te lezen dat die gewoon kon doorspelen is :wallbash: .

Als ik Rudi iets kwalijk kan nemen is het Lukebakio niet starten voor Doku. Gevolg was ook Trossard weer op rechts en die doet daar gewoon niets aanvallend. Die moet op links.

Terug
Bovenaan