Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    172
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .
Ik verwijt het García. Haalt Courtois af terwijl hij wou blijven staan. Haalt de beste man van zijn flank af voor iemand die al heel het wk sucked. Wissels trokken op niks. Debruyne was al de hele match weer aant zwemmen. Ok daar had ie weinig keuze maar toch. Gooit witsel dan op ipv het met een 5-3-2 over de streep te trekken via een counter met een snelle Pardo. We hebben de wedstrijd tegen Senegal zwaar geluk gehad en dat heeft ons zand in de ogen gestrooid met die wissels. Maar er was op dat moment maar een goeie en dat was moreira die het heeft doen kantelen. US was gewoon met elke opstelling een vogel voor de kat. Met dit niveau van vandaag hebt ge echt niks meer in de halve finale te zoeken. Maar bon. Uiteindelijk logisch, en mogen we nog blij zijn met de 3 extra matchen en de arrogantie van de US die afgestraft werd.

Alle schuld bij Lammens leggen is gewoon lachwekkend. Gast staat nog redelijk aan het begin van z'n carrière. Een stomme fout maken kan iedereen overkomen. Zelfs al was die gepakt dan nog werden het verlengingen waar België wellicht een tegendoelpunt had moeten slikken, omdat we simpelweg niet meer voorbij onze helft geraakten.
Voor mij zit de grote teleurstelling van dit toernooi toch vooral bij Doku. Man is ziek, man wordt vader, en man probeert elke bal te dribbelen tot voorbij de goal. Hij is een topper, maar stelde dit WK toch wel erg teleur.

Enfin, we hebben een degelijke match gespeeld, maar uiteindelijk hadden weinigen echt verwacht dat we gingen winnen. Al bij al toch een goed WK gespeeld, en het plan van Garcia heeft toch tamelijk goed gewerkt. Er zit meer potentieel in deze ploeg dan de meesten wellicht hadden gedacht (vooral verdedigend), dus ik heb goede hoop voor de toekomst.
Als we in de andere helft hadden gezeten, hadden we misschien nog in de finale kunnen geraken, maar bon zo werkt het WK.

Kijk uit naar de match Spanje - Frankrijk. Niet meer die stress, gewoon genieten van het mooie voetbal van de paar matchen die dit WK ons nog kan bieden.

Witsel was toch ook helemaal niet het probleem? Die heeft het toch zo slecht niet gedaan? Spanje deed niets…

De wissel van Courtois verneukt het gewoon. Om dan te lezen dat die gewoon kon doorspelen is :wallbash: .

Als ik Rudi iets kwalijk kan nemen is het Lukebakio niet starten voor Doku. Gevolg was ook Trossard weer op rechts en die doet daar gewoon niets aanvallend. Die moet op links.
Het is u waarschijnlijk niet opgevallen maar Doku en Trossard hebben een paar keer van flank gewisseld en Trossard kreeg ook links geen poot aan de grond jammer genoeg. Zat gewoon totaal niét in de wedstrijd.

Komaan, als Courtois effectief last had, is het toch begrijpelijk dat hij gewisseld wordt. Soms moet je een speler tegen zichzelf beschermen. Lullig dat Lammens die fout maakt, maar na zo'n seizoen mocht er gerust wat vertrouwen zijn met hem tussen de palen.

Ik heb me wel het hele wk kapot gefrustreerd in Doku. Wat een egocentrisch overroepen speler is me dat tovh. Ik begrijp echt zijn vorm bij City niet. Ging ook als enige niet meevieren bij de 1-1.
Ik snap dat mensen zich aan hem hebben gefrustreerd dit WK. Was ook echt niet goed. Maar door zijn speelstijl toch ook gewoon veel teveel de kop van jut. Is op papier uw beste speler. Die na die hele hetze met zijn kind en luchtwegeninfectie gewoon zijn goeie vorm van het einde van het seizoen is kwijtgeraakt. Maar om dan te gaan concluderen dat hij overroepen zou zijn is echt onnozel. En om zijn goeie prestaties bij City volledig aan Haaland te koppelen compleet van de pot gerukt.

Ngoy, Raskin en De Ketelaere toch wel zeer hoopgevende zaken laten zien.
Hopelijk maken deze 3 een mooie transfer deze zomer.

Komaan, als Courtois effectief last had, is het toch begrijpelijk dat hij gewisseld wordt. Soms moet je een speler tegen zichzelf beschermen. Lullig dat Lammens die fout maakt, maar na zo'n seizoen mocht er gerust wat vertrouwen zijn met hem tussen de palen.
Idd, natuurlijk wil Courtois blijven staan in zijn laatste WK match tegen zijn Spanje nota bene.

Als Courtois een spierblessure had en niet meer kan trappen of snel uitkomen, dan krijgt Garcia net zo goed de zwarte piet als daar een goal uit voortkomt.

Het is u waarschijnlijk niet opgevallen maar Doku en Trossard hebben een paar keer van flank gewisseld en Trossard kreeg ook links geen poot aan de grond jammer genoeg. Zat gewoon totaal niét in de wedstrijd.
Het is García precies ook niet opgevallen dat da de eerste wedstrijden ook niet werkte. Niemand van die twee wou op rechts gaan lopen.

Niemand geeft Witsel alle schuld, en er geeft hier maar een iemand Doku alle schuld. Letterlijk gij, door te stellen dat hij ons een halve finale kost.
En ik blijf erbij. Dit spanje was te pakken. Maar met deze doku speel je met een man minder.

Wel ik heb Trossard letterlijk niet gezien heel de wedstrijd. Doku enkel op links gezien (of meestal van links vertrekkend richting centrum) en gewoon altijd de bal kwijt.

Vind het gewoon vreemd dat je uw beste speler van het toernooi weer “opoffert” voor uw meest teleurstellende speler van het toernooi. Als je dan tegen Spanje speelt, wetende dat je de ruimtes klein moet houden in de verdediging, vind ik dat een vreemde keuze.

Maar bon, hij heeft voor mij genoeg gedaan om te blijven :)

Idd, natuurlijk wil Courtois blijven staan in zijn laatste WK match tegen zijn Spanje nota bene.

Als Courtois een spierblessure had en niet meer kan trappen of snel uitkomen, dan krijgt Garcia net zo goed de zwarte piet als daar een goal uit voortkomt.
Hij kon nog lopen (liep zelfs van het veld). Hij had wel last bij het uittrappen. Maar als hij aangeeft dat hij verder kon dan zou ik hem altijd laten staan

Wel ik heb Trossard letterlijk niet gezien heel de wedstrijd. Doku enkel op links gezien (of meestal van links vertrekkend richting centrum) en gewoon altijd de bal kwijt.

Vind het gewoon vreemd dat je uw beste speler van het toernooi weer “opoffert” voor uw meest teleurstellende speler van het toernooi. Als je dan tegen Spanje speelt, wetende dat je de ruimtes klein moet houden in de verdediging, vind ik dat een vreemde keuze.

Maar bon, hij heeft voor mij genoeg gedaan om te blijven :)
Altijd de bal kwijt? Wat voor onzin is dat toch. En hoe vaak zou Trossard in of rond de 16m geraakt zijn want dat is zijn kwaliteit als hij zou moeten beginnen aan de middellijn of zelfs nog erachter?

En Trossard heeft wel degelijk op links gespeeld maar zoals je zei, hij raakte geen bal op de helft van Spanje

Jij bent toch de naam Trump waardig : zoveel onzin dat jij altijd uitkraamt. Ongelofelijk

Jij moet nu toch ook niet onderdoen qua onzin. Man zit hier Doku te glacen precies alsof dat de man van het toernooi was, terwijl die op 6 matchen ofzo geen hol heeft laten zien. Hij is in z'n normale doen een topper, maar dit WK liep het dribbelkonijn toch echt maar in de weg.

We hebben toch gewoon ook ongelofelijk brute pech gehad met de blessures van Tielemans en Courtois (en Onana vorige match). Harder kan het eigenlijk niet tegenzitten.

Jij moet nu toch ook niet onderdoen qua onzin. Man zit hier Doku te glacen precies alsof dat de man van het toernooi was, terwijl die op 6 matchen ofzo geen hol heeft laten zien. Hij is in z'n normale doen een topper, maar tijdens dit WK liep hij toch echt maar in de weg.
Dan moet je eens aantonen waar ik zeg dat Doku een goeie match heeft gespeeld of waar hij een goed tornooi speelt?

Tuurlijk speelt hij al eens een bal kwijt En hij is idd niet in topvorm maar was aanvallend de enigste die voor onrust zorgde en de enigste die een bal kon bijhouden. Ook gezien dat het vaak de bal aan Doku geven was en dat hij het vaak alleen moest oplossen? Vaak niemand in zijn buurt (en soms wel en dan was het idd niet altijd zuiver genoeg).

Weet je trouwens wie er meer balverlies heeft geleden dan Doku? Yamal, moeten ze die bij Spanje dan ook maar bij het grof huisvuil zetten?
Is dat niet huist het probleem? Hij dacht dat hij het alleen moest oplossen terwijl een snelle tik naar een ploegmaat echt mogelijk was?

Het argument over de fouten uitlokken is ook dubbelzijdig, moest hij sneller spelen in het spel zouden die fouten ook niet allemaal gebeuren.

Defensief laat hij zich dan ook kinderlijk pakken bij de 1-0.

Yamal ook gewoon een hoger passingspercentage ondanks dat hij de bal kreeg om de zaken te forceren tegen een opgetrokken muur.

Wat een frustrerend einde, ik had liever 5-0 verloren in plaats van dit.

We kunnen klagen over het feit dat Doku niet in vorm is, maar had Yamal die blessure voor het WK niet opgelopen, waren we allicht met duidelijkere cijfers geklopt.

Terug
Bovenaan