Knockouts: Zestiende Finales

Dus nu geef je zelf aan dat we winnen dankzij de wissels van Thiaw en niet van García. Dit en de blunder van de keeper zorgen ervoor dat het nog 2-3 werd. Niet de tactische wissels van onze coach want het is niet dat het beter werd.

En ivm Castagne: Je moet winnen en dan haalt ie onze gevaarlijkste speler eraf met De Cuyper? Ondanks dat Castagne aanvallend geen waarde heeft op links (los van dat hij terecht op de RB gestart is)
Garcia heeft op tijd vers bloed gebracht. Thiaw niet. Ik zeg ook dat hij na de wissels van Thiaw Meunier brengt. De Cuyper haalt hij eraf om dat Ndiaye eraf was gegaan en De Cuyper erdoor zat. Ofwel breng je dan Seys of Meunier. Maar in die fase van de match en van het tornooi moet je kiezen voor ervaring.

We kunnen perfect van mening verschillen. Ik meen gewoon dat Garcia iets meer krediet verdient, want hij heeft ingegrepen, hoe je het draait of keert. Tegen Iran is het niet goed uitgedraaid en hier tegen Senegal wel.

Je kan zeker redetwisten of Vanaken én De Bruyne eraf halen slim was, maar hij moest iets doen. Op het moment zelf dacht ik ook, wat doet die nu? Maar eigenlijk zijn die wissels niet onlogisch.
HLN zit nu een kinderachtig artikel te schrijven over de 'met zweet doordrenkte papiertjes van Garcia', maar misschien was dit net voor hem een geheugensteun om 'juist' te wisselen. Er moest verticaliteit in het spel komen, geen gebrei of gedribbel. Diepgang en centers in de box.

Ik begreep Meunier eerst ook niet, maar opnieuw, je wil ervaring brengen en Castagne speelde verdedigend een zeer goede match tegen Mané. Decuyper stond niet meer tegen Ilman Ndiaya, die was er al af, dus kon hij het risico nemen om niet Castagne maar De Cuyper te wisselen.

Edit: hetgeen ik gewoon wil zeggen, Garcia wordt quasi overal gekapitteld, zijn ontslagbrief is geschreven etc. Maar hij heeft ballen getoond door te durven wisselen, met optimaal te profiteren van de tactische blunder van zijn collega. Die haalde heel zijn middenveld eraf waardoor alle druk op de stoppers kwam. Geluk dwing je ook wel wat af.
Edit2: Na de eerste vier wissels haalt Thiaw op zes minuten tijd heel zijn middenveld eraf (Pape Gueye, Ilman Ndiaye en Habib Diarra) voor jonkies (L. Camara, die direct geel pakt, I. Mbaye en Pape Mata Sarr). Vijf minuten later brengt hij Meunier er op en 8 minuten later is het 1-2.

Het is goed dat hij durft, maar hij moet vooral de juiste keuzes maken. Tedesco durfde ook hé. Die had de ballen om een onnozele vete met Courtois uit te vechten en Doku op de rechtsachter te zetten. De ballen, maar geen verstand.

Er is niemand oneens met je dat Garcia moest ingrijpen. Geen gebrei of gedribbel, daarmee kan je verantwoorden dat je er Doku afhaalt, maar dat zijn geen termen waar ik De Bruyne of Vanaken mee associeer. In tegendeel, als je verticaliteit en diepgang wil, zijn dat eerder de namen waar ik net aan denk. We moesten in de eerste plaats meer aan de bal komen, en vanuit die optiek was het de logica zelve om een van de spelmakers er af te halen voor een balveroveraar. Ze er beiden afhalen was gewoon een ongelofelijk risico, want zo verloor je net diepgang vanuit het centrum.

Dat hij Meunier bracht, is op zich niet onbegrijpelijk. Dat je hem niet brengt voor Castagne maar voor De Cuyper wanneer je 3 doelpunten moet ophalen, is onbegrijpelijk. Ja, Castagne is verdedigend beter (daarom speelt Castagne aanvankelijk ook, en niet Meunier), maar wat boeit dat wanneer je 3 doelpunten moet ophalen en De Cuyper alweer een hele match uw gevaarlijkste man is?

Het is effectief dat Thiaw ook de foute keuzes maakte, door te denken dat het kat in het bakkie was (en who can blame him?), dat Garcia hier goed wegkomt. Maar 't was misschien door onlogische wissels te doen, dat hij Thiaw er nog meer van overtuigde dat hij kon beginnen roteren en uitbollen met het oog op de volgende match. 3D chess ofzo.

Laat ons ook niet vergeten dat hij Garcia ook nog altijd verantwoordelijk is voor de startoplossing, waarvan iedereen met een beetje voetbalinzicht al door had dat Senegal over dat middenveld zou walsen.

wat volgens de sensor het geval was
Er is wel wat info, al dan niet technische mumbojumbo waar een leek het raden naar heeft wat het betekent, beschikbaar over die bal ... en ik ben uiteraard pro-technologie in de sport ... maar hier moet toch wat meer kadering gebracht worden.

Toon om te beginnen al de gehele fase, zodat alle baltoetsen te zien zijn en we kunnen inschatten wat het relatief betekent. Er was ook dat geval bij Zweden waar het eveneens niet zichtbaar was op beeld: daar was de grafiek een hele scherpe top met een tweede bergje achteraf: wat betekent dat? Ik kan al niet één aanraking zien op beeld, waarom een tweede registratie, is dat een tweede aanraking dan? Die tweede registratie trekt meer op die van Kroatïe dan de eerste, dus wat betekent dat, is dat een veter, is dat een haar, de schaal lijkt hetzelfde op beide grafiekjes toch? Is die lijn toaal vlak in de vlucht of registreert die bal ook een tikje tegen een dikke bromvlieg? Ik heb genoeg zever in bijvoorbeeld tennis gezien qua technologie doorheen de jaren dus om hier te gaan vertrouwen op een sensor zonder bewijs of uitleg, liever niet.

Daarbij, dit gaat om een sensor die tegen de binnenkant van de bal plakt en waar atleten eerst een minuut of honderd liggen op knallen, hoe accuraat is zoiets nog gezien het toch om de eerste (of één van de?) iteratie van deze technologie gaat? GLT en SAOT hebben visuele bevestiging dus dat maakt de beslissing geloofwaardig en aanvaardbaar ... of net niet, zoals de buitenspellijn die af en toe eens kuren had in andere systemen, ik vind die controle en onderbouwing zeer belangrijk. Als België er op deze manier uitligt, door iets dat énkel met een grafiekje ondersteund kan worden en voor de rest in het ijle van de kosmische waarheid zweeft, dan zie ik Prendergast zijn silhouet weer verschijnen terwijl ik omgekochte boel lig te roepen.

sensor.jpg

Laatst bewerkt:
Garcia heeft op tijd vers bloed gebracht. Thiaw niet. Ik zeg ook dat hij na de wissels van Thiaw Meunier brengt. De Cuyper haalt hij eraf om dat Ndiaye eraf was gegaan en De Cuyper erdoor zat. Ofwel breng je dan Seys of Meunier. Maar in die fase van de match en van het tornooi moet je kiezen voor ervaring.

We kunnen perfect van mening verschillen. Ik meen gewoon dat Garcia iets meer krediet verdient, want hij heeft ingegrepen, hoe je het draait of keert. Tegen Iran is het niet goed uitgedraaid en hier tegen Senegal wel.
Zoals ik zei, Meunier brengen is niet het probleem want is aanvallend beter dan Castagne maar wel dat je De Cuyper eruit haalt die steeds voor gevaar zorgde in alle matchen. Dus dat is het probleem. En nee García verdient echt geen krediet om ie geluk heeft. Had ie de match doen omslaan door zijn wissels dan krijgt hij van mij alle krediet.

Het is goed dat hij durft, maar hij moet vooral de juiste keuzes maken. Tedesco durfde ook hé. Die had de ballen om een onnozele vete met Courtois uit te vechten en Doku op de rechtsachter te zetten. De ballen, maar geen verstand.

Er is niemand oneens met je dat Garcia moest ingrijpen. Geen gebrei of gedribbel, daarmee kan je verantwoorden dat je er Doku afhaalt, maar dat zijn geen termen waar ik De Bruyne of Vanaken mee associeer. In tegendeel, als je verticaliteit en diepgang wil, zijn dat eerder de namen waar ik net aan denk. We moesten in de eerste plaats meer aan de bal komen, en vanuit die optiek was het de logica zelve om een van de spelmakers er af te halen voor een balveroveraar. Ze er beiden afhalen was gewoon een ongelofelijk risico, want zo verloor je net diepgang vanuit het centrum.

Dat hij Meunier bracht, is op zich niet onbegrijpelijk. Dat je hem niet brengt voor Castagne maar voor De Cuyper wanneer je 3 doelpunten moet ophalen, is onbegrijpelijk. Ja, Castagne is verdedigend beter (daarom speelt Castagne aanvankelijk ook, en niet Meunier), maar wat boeit dat wanneer je 3 doelpunten moet ophalen en De Cuyper alweer een hele match uw gevaarlijkste man is?

Het is effectief dat Thiaw ook de foute keuzes maakte, door te denken dat het kat in het bakkie was (en who can blame him?), dat Garcia hier goed wegkomt. Maar 't was misschien door onlogische wissels te doen, dat hij Thiaw er nog meer van overtuigde dat hij kon beginnen roteren en uitbollen met het oog op de volgende match. 3D chess ofzo.

Laat ons ook niet vergeten dat hij Garcia ook nog altijd verantwoordelijk is voor de startoplossing, waarvan iedereen met een beetje voetbalinzicht al door had dat Senegal over dat middenveld zou walsen.
Tedesco wisselde inderdaad ook, maar jouw voorbeelden tonen net het verschil met Garcia aan. Doku en Carrasco waren en zijn geen wingbacks. Die laatste heeft Garcia trouwens terecht thuis gelaten.

Ik volg je wel waar je zegt dat zijn startopstelling niet klopte. Die vaststelling maakte hij ook (zij het niet bij aanvang van de match) en door de vroege 2-0 moest hij wisselen op die posities.

maar ben je daar nu weeral met je history lessons?

3 beste voetballers blijf jij maar herhalen. KDB en Doku zijn in de verste verte MOMENTEEL niet onze beste voetballers, op dit WK.
Of wil je dat niet onder ogen zien?
En Vanaken was degelijk tegen NZ, maar tegen Senegal botste hij toch ook op zijn limieten.

Soit, ik denk dat Garcia Doku & KDB op de bank laat tegen USA. Die zal ook wel gezien hebben dat hun krediet nu écht wel stilaan op is.
History lessons?

Wat Garcia in de plaats bracht, heeft echt niet het verschil gemaakt. Het is de andere coach die door zijn wissels en door een fout van de keeper dat we nog in het toernooi zitten. Niet García zijn wissels. Welke kansen hadden we dan na al zijn top wissels? We hebben een xG de helft van Senegal en daar zit onze penalty bij. Geluk is niet hetzelfde als tactisch goeie wissels doen

History lessons?

Wat Garcia in de plaats bracht, heeft echt niet het verschil gemaakt. Het is de andere coach die door zijn wissels en door een fout van de keeper dat we nog in het toernooi zitten. Niet García zijn wissels. Welke kansen hadden we dan na al zijn top wissels? We hebben een xG de helft van Senegal en daar zit onze penalty bij. Geluk is niet hetzelfde als tactisch goeie wissels doen
Paar gevaarlijke centers en bal net naast van Lukebakio

Het enige wat die wedstrijd heeft doen kantelen is de inbreng en bijbehorende grinta van Moreira, het feit dat zijne voet tussen die bal zat en met geluk tot bij Meunier caprioleerde, en dat daarna Lukaku op de goeie plaats stond en het mooi afwerkte. Dat het in die 86e minuut gebeurde zorgde ervoor dat er nog minstens een minuut of 10 over waren om de gelijkmaker te maken. Tel daarbij de shift in psychologisch momentum tussen de spelers van Belgie en Senegal op, en je gaat automatisch van een winstkans van minder dan 1% naar meer dan 50%.

Alleen die wissel was cruciaal, de rest was utter crap.

Laatst bewerkt:
Paar gevaarlijke centers en bal net naast van Lukebakio
Idd een schot naast en 2 centers in meer dan een uur speeltijd, Doku heeft dit ook gedaan. Nogmaals hij is niet het profiel dat je brengt als je met voorzetten wilt werken. Dat is niet zijn spel. Breng dan meteen Moreira of Pardo, die gaan meer betekenen als je dat zoekt

Idd een schot naast en 2 centers in meer dan een uur speeltijd, Doku heeft dit ook gedaan. Nogmaals hij is niet het profiel dat je brengt als je met voorzetten wilt werken. Dat is niet zijn spel. Breng dan meteen Moreira of Pardo, die gaan meer betekenen als je dat zoekt
Je vroeg naar kansen, maar de wissels hebben ook veel meer stabiliteit gebracht, meer recuperaties.

Heb op Zurenborg gekeken en moeilijk te zeggen hoeveel % doorgaat als je in de massa staat. Heb er rondom mij toch best veel horen klagen en zien vertrekken.

Hoe was Boelaerpark?

Wel echt jammer dat er geen enkel scherm op de kaaien staat dit WK.
Héél veel volk! 7000 man had ik ergens gehoord!
Kaaien waren inderdaad fijn vroeger, goeie herinneringen aan. WK2014 aan de Waagnatie!

Terug
Bovenaan