Knockouts: Zestiende Finales

Al bijna 13 jaar ongeslagen daar. Wordt nog een kraker.
Klopt maar hebben in die 13 jaar ook bijna uitsluitend tegen janneke en mieke gespeeld daar.
June 30, 2026 – Mexico 2-0 Ecuador, Round of 32
June 24, 2026 – Mexico 3-0 Czechia, Group A
June 11, 2026 – Mexico 2-0 South Africa, Group A
Nov 21, 2023 – Mexico 2-0 Honduras, Quarterfinal 2nd leg
March 24, 2022 – Mexico 0-0 USA
Oct 7, 2021 – Mexico 1-1 Canada
Sep 2, 2021 – Mexico 2-1 Jamaica
June 11, 2017 – Mexico 1-1 USA
June 8, 2017 – Mexico 3-0 Honduras
March 24, 2017 – Mexico 1-0 Costa Rica
Sep 6, 2016 – Mexico 2-1 Panama
Sep 2, 2016 – Mexico 3-0 El Salvador
Oct 11, 2013 – Mexico 2-1 Panama
Sep 6, 2013 – Mexico 1-2 Honduras

Schandalige wissels op de vreemdste momenten en speler die eraf moesten liet hij staan en omgekee d. Heeft heel veel geluk dat Tielemans ons over de streep trok.
alléé alléé, is dit een neutrale post, of doku fanboy post?

was toch voor iedereen duidelijk dan KDB en Doku er niets van bakten, en terecht gewisseld moesten worden?
Lukebakio en Moreira waren zo bepalend in de goals. Idem Lukaku.

enige wissel die ik vreemd vond was Meunier voor De Cuyper, maar Meunier gaf toch de eerste assist, dus ja, ook daar kunnen we weer niets van zeggen.

alléé alléé, is dit een neutrale post, of doku fanboy post?

was toch voor iedereen duidelijk dan KDB en Doku er niets van bakten, en terecht gewisseld moesten worden?
Lukebakio en Moreira waren zo bepalend in de goals. Idem Lukaku.

enige wissel die ik vreemd vond was Meunier voor De Cuyper, maar Meunier gaf toch de eerste assist, dus ja, ook daar kunnen we weer niets van zeggen.
Doku fanboy?

Dit staat los van namen. Castagne zat piepedood en De Cuyper moest eraf. Ons aanvallend volledig middenveld eraf op minuut 60? Tactisch was het al een grote fout om te beginnen met datzelfde middenveld (dat zei ik al na onze partij tegen Nieuw-Zeeland) De Ketelaere in die rol gebruiken is schandalig. Je kan die enkel zo gebruiken als je dominant wilt zijn en niet als je uw middenveld weggeeft. Dat je Meunier brengt tot daar aan toe maar niet ipv De Cuyper. Dat je Doku en De Bruyne eraf rond minuut 70 ofzo tot daar aan toe maar niet op die moment. Dat je dan onze enigste andere nr 10 eraf haalt 5 minuten slaagt echt nergens op. Dat je Doku wisselt voor Lukebakio is ook een domme wissel, breng dan meteen Moreira of zelfs Pardo met zijn snelheid. Nee de wissels waren op zijn minst vreemd en bizar

García heeft echt geluk gehad, niet meer niet min.

Het viel me gisteren overdag al op hoeveel mensen er daar in een truitje van de Rode Duivels rond liepen of rond reden met hun bakfiets. Was nog aan het twijfelen om te blijven hangen maar had geen zin meer om 's nachts naar Antwerpen terug te bollen.

Te Boelaerpark? Gingen er veel door? Ik stond bijna helemaal vooraan dus niks gemerkt van vertrekkers. Dit was weer de sfeer van 2014 en '18!
Heb op Zurenborg gekeken en moeilijk te zeggen hoeveel % doorgaat als je in de massa staat. Heb er rondom mij toch best veel horen klagen en zien vertrekken.

Hoe was Boelaerpark?

Wel echt jammer dat er geen enkel scherm op de kaaien staat dit WK.

Doku fanboy?

Dit staat los van namen. Castagne zat piepedood en De Cuyper moest eraf. Ons aanvallend volledig middenveld eraf op minuut 60? Tactisch was het al een grote fout om te beginnen met datzelfde middenveld (dat zei ik al na onze partij tegen Nieuw-Zeeland) De Ketelaere in die rol gebruiken is schandalig. Je kan die enkel zo gebruiken als je dominant wilt zijn en niet als je uw middenveld weggeeft. Dat je Meunier brengt tot daar aan toe maar niet ipv De Cuyper. Dat je Doku en De Bruyne eraf rond minuut 70 ofzo tot daar aan toe maar niet op die moment. Dat je dan onze enigste andere nr 10 eraf haalt 5 minuten slaagt echt nergens op. Dat je Doku wisselt voor Lukebakio is ook een domme wissel, breng dan meteen Moreira of zelfs Pardo met zijn snelheid. Nee de wissels waren op zijn minst vreemd en bizar

Trossard op de 10/vrije rol met Tielemans daarachter liep gewoon beter eerlijk gezegd. Ik zou niet meer De Bruyne of Vanaken starten, maar dat gaat Rudi niet doen.

Ons aanvallend volledig middenveld eraf op minuut 60?
.......
Dat je Doku en De Bruyne eraf rond minuut 70 ofzo tot daar aan toe maar niet op die moment.
Bwa zo kan je altijd zanikken vind ik.

dus aan de 70e minuut ze er afhalen is gerechtvaardigd, maar niet aan de 60e minuut.
ze zaten allebei totaal niet in de wedstrijd. punt. dan wissel je ze beter vroeg dan laat.

Tegen USA geen van beiden meer, hoop ik, aan de aftrap.
En we zullen moeten meteen goed uit de startblokken schieten denk ik, want de scheidsrechters zullen toch wat cadeautjes willen geven aan de gastlanden, onder leiding/druk van die gekke sloeber DjT :oi22:
(het helpt natuurlijk niet dat vele media ons nu betichten dat we zijn bevoordeeld geweest tegen Senegal met die penalty....)

Laatst bewerkt:
Doku fanboy?

Niet akkoord. Er zat een zekere logica achter de wissels en Garcia heeft geluk gehad dat ze goed uitdraaiden, maar dat weet je als coach nooit.
Er moesten meer centers in de box komen, iets wat Doku nooit doet. Logisch dat Lukebakio erop kwam.
De Bruyne zat totaal niet in de match en er moest een echte 6 in komen, zodat Tielemans een rijtje kon opschuiven. Logisch dat Raskin komt.
Vanaken eruit want je wil Trossard niet wissel omdat die in bloedvorm verkeert, dus mag Moreira zich bewijzen.
De Cuyper had al heel veel kilometers gelopen, Castagne ook maar ik vermoed dat Rudi ervaring in de ploeg wou brengen met Meunier.
Trossard kampte duidelijk met krampen na de voorzet-schot van Raskin en zat er compleet door. Tevens wou hij greep houden op het middenveld want daar had Senegal al alles vervangen. Logisch dat je dan Onana brengt.

Opnieuw, hadden we deze match onder Martinez of Tedesco gespeeld, dan was er nooit zo drastisch gewisseld geweest. Rudi moest iets doen want op een bepaald moment leek het eerder 0-3 dan 1-2 te worden.

Het inbrengen van Moreira bleek een gouden zet want dat zorgde voor een stroomstoot door heel het elftal, was betrokken bij elke aanvallende actie.

Trossard op de 10/vrije rol met Tielemans daarachter liep gewoon beter eerlijk gezegd. Ik zou niet meer De Bruyne of Vanaken starten, maar dat gaat Rudi niet doen.
Misschien moeten we ons toch vooral eens afvragen waarom het opeens zoveel beter ging. De bondscoach van Senegal heeft daar toch ook geen al te sterke beurt gemaakt.

Grootste fout die je nu kan maken is doen alsof die laatste 40 minuten tegen Senegal hetzelfde zouden zijn als de match tegen de USA. Hoop wel dat Raskin of Onana blijven staan. Want Tielemans is gewoon geen 6. Tegen betere tegenstanders moet die echt een 6 naast zich hebben. Zoals bij Villa.

En dat De Ketelaere in de spits experiment mogen we mss ook eens aanpassen. Zonder een probleem te hebben met hem, maar is gewoon geen 9 in dit systeem.

Maar goed, heel benieuwd naar García, want nee, ook na Woensdag blijft dat een heel matige trainer.

Niet akkoord. Er zat een zekere logica achter de wissels en Garcia heeft geluk gehad dat ze goed uitdraaiden, maar dat weet je als coach nooit.
Er moesten meer centers in de box komen, iets wat Doku nooit doet. Logisch dat Lukebakio erop kwam.
De Bruyne zat totaal niet in de match en er moest een echte 6 in komen, zodat Tielemans een rijtje kon opschuiven. Logisch dat Raskin komt.
Vanaken eruit want je wil Trossard niet wissel omdat die in bloedvorm verkeert, dus mag Moreira zich bewijzen.
De Cuyper had al heel veel kilometers gelopen, Castagne ook maar ik vermoed dat Rudi ervaring in de ploeg wou brengen met Meunier.
Trossard kampte duidelijk met krampen na de voorzet-schot van Raskin en zat er compleet door. Tevens wou hij greep houden op het middenveld want daar had Senegal al alles vervangen. Logisch dat je dan Onana brengt.

Opnieuw, hadden we deze match onder Martinez of Tedesco gespeeld, dan was er nooit zo drastisch gewisseld geweest. Rudi moest iets doen want op een bepaald moment leek het eerder 0-3 dan 1-2 te worden.

Het inbrengen van Moreira bleek een gouden zet want dat zorgde voor een stroomstoot door heel het elftal, was betrokken bij elke aanvallende actie.

Voor mij gaat het toch nooit logisch zijn om je 2 beste spelmakers er af te halen wanneer je goals moet maken. Dat 1 van de 2 er af moest om stabiliteit te brengen, dat was evident - maar dat had hij al moeten weten voor de aftrap. Op het moment dat je 2 goals achter staat Meunier voor De Cuyper brengen ipv voor Castagne, dat gaat wat mij betreft naar het brainfartniveau van Tedesco die Doku op de rechtsachter plaatste. Enfin, nee, dat blijft de grootste brainfart in de geschiedenis - we hebben al wat meegemaakt met onze coaches.

Persoonlijk zou ik Vanaken (of De Bruyne) er niet van gehaald hebben, en Moreira al gebracht hebben voor Doku (ipv Lukebakio). Meunier (of Seys) er op voor Castagne. Op het einde Trossard voor Onana kan ik begrijpen, maar daar zou ik persoonlijk eerder aan Pardo gedacht hebben. Ook met het ook op penalty's.

Het is goed uitgedraaid, maar speel deze match 10 keer met deze wissels, en je verliest 9 keer.

Maar het punt blijft dat het helemaal niet opmerkelijk beter ging draaien na de wissels van De Bruyne, Vanaken, Doku. Je kan nu toch echt niet zeggen tot aan die goal van Lukaku dat we een goede tweede helft speelden? Of dat we controle namen over de match?

Die 1-2 gaf ons gewoon een boost en bracht Senegal in vertwijfeling (samen met hun nogal vreemde wissels).

Want we kunnen nu wel zeggen: "Top dat Rudi een jongen als Moreira durft inbrengen, goed gezien". Maar als hij er echt van overtuigd was dat Moreira dàt kon brengen, waarom hebben we hem daarvoor dan nog niet gezien (tegen Egypte, tegen Iran)?

En om helemaal de sfeerspons te spelen: punten voor Moreira zijn drive, maar we moeten er nu ook geen wereldpartij van maken voor hem. Deed goede dingen, maar heeft ook genoeg mindere/slechte dingen gedaan .

Ik ben niet heel anti-Rudi, maar we moeten hem hier echt niet te veel credits voor geven hoor.

Voor mij gaat het toch nooit logisch zijn om je 2 beste spelmakers er af te halen wanneer je goals moet maken. Dat 1 van de 2 er af moest om stabiliteit te brengen, dat was evident - maar dat had hij al moeten weten voor de aftrap. Op het moment dat je 2 goals achter staat Meunier voor De Cuyper brengen ipv voor Castagne, dat gaat wat mij betreft naar het brainfartniveau van Tedesco die Doku op de rechtsachter plaatste. Enfin, nee, dat blijft de grootste brainfart in de geschiedenis - we hebben al wat meegemaakt met onze coaches.

Persoonlijk zou ik Vanaken (of De Bruyne) er niet van gehaald hebben, en Moreira al gebracht hebben voor Doku (ipv Lukebakio). Meunier (of Seys) er op voor Castagne. Op het einde Trossard voor Onana kan ik begrijpen, maar daar zou ik persoonlijk eerder aan Pardo gedacht hebben. Ook met het ook op penalty's.

Het is goed uitgedraaid, maar speel deze match 10 keer met deze wissels, en je verliest 9 keer.
Je kan zeker redetwisten of Vanaken én De Bruyne eraf halen slim was, maar hij moest iets doen. Op het moment zelf dacht ik ook, wat doet die nu? Maar eigenlijk zijn die wissels niet onlogisch.
HLN zit nu een kinderachtig artikel te schrijven over de 'met zweet doordrenkte papiertjes van Garcia', maar misschien was dit net voor hem een geheugensteun om 'juist' te wisselen. Er moest verticaliteit in het spel komen, geen gebrei of gedribbel. Diepgang en centers in de box.

Ik begreep Meunier eerst ook niet, maar opnieuw, je wil ervaring brengen en Castagne speelde verdedigend een zeer goede match tegen Mané. Decuyper stond niet meer tegen Ilman Ndiaya, die was er al af, dus kon hij het risico nemen om niet Castagne maar De Cuyper te wisselen.

Edit: hetgeen ik gewoon wil zeggen, Garcia wordt quasi overal gekapitteld, zijn ontslagbrief is geschreven etc. Maar hij heeft ballen getoond door te durven wisselen, met optimaal te profiteren van de tactische blunder van zijn collega. Die haalde heel zijn middenveld eraf waardoor alle druk op de stoppers kwam. Geluk dwing je ook wel wat af.
Edit2: Na de eerste vier wissels haalt Thiaw op zes minuten tijd heel zijn middenveld eraf (Pape Gueye, Ilman Ndiaye en Habib Diarra) voor jonkies (L. Camara, die direct geel pakt, I. Mbaye en Pape Mata Sarr). Vijf minuten later brengt hij Meunier er op en 8 minuten later is het 1-2.

Laatst bewerkt:
blijft idd wel grappig/hallucinant dat Senegal heel die wedstrijd gecontrolleerd heeft, en door de wissels alles uit handen gaf.
ze focussen nu wel op die penalty of die al dan niet terecht was,
maar ik kan me toch voorstellen dat de media toch ook niet mals moet zijn daar voor hun coach.

En hoeveel centers zijn er uiteindelijk gekomen van Lukebakio? 2? Dat is allesbehalve een speler die je brengt om centers te gooien. En als je dan centers wilt dan mag je nooit of te nimmer Vanaken wisselen. Dus geen enkele logica om Lukebakio dan te brengen. Moreira was veel logischer geweest en is gewoon een heel nuttige pion. En dat je Raskin brengt snap ik, was dan ook tactisch gezien een flater om te starten zonder 6. Daar gaat hij al in de fout. Maar je haalt niet onze 3 beste voetballers eruit na 1 uur spelen als je moet scoren. Slaagt e

Terug
Bovenaan