Knockouts: Zestiende Finales

ed38fe06-36e3-411b-8435-5f2fe1e11d13.jpg

Dit is toch waarom Vandenbempt altijd de stem zal zijn waaraan ik Vlaamse commentatoren zal aan aftoetsen. Passie en emotie, dat wil ik van een commentator.
Hij was heerlijk gisteren... Hier zijn beschrijving van de gebeurtenissen vlak voor het nemen van de penalty:
"Romelu Lukaku. Hij zorgde voor de kunstmatige ademhaling bij de overleden patient. Het hart was gestopt met kloppen. De koude was al in het lijf geslopen bij de Rode Duivels. En ineens was daar de mond-op-mond beademing, de hartmassage van Romelu Lukaku, met de aansluitingstreffer en dan de beslissende stroomstoot."

Echt hilarisch wat je leest op oa smoelenboek van mensen die vinden dat het geen penalty was. Net nog een filmpje gezien van een Amerikaan die het een schandaal vond, zijn eerste uitleg was dat Tielemans met zijn linker voet naar de bal ging en met links nooit kon scoren van daaruit, dus het kan nooit penalty zijn. Echt. :wallbash:

En dan de comments daaronder waarom het nooit penalty kan zijn:

Tielemans kon van daaruit niet scoren.
Tielemans was later op de bal.
Tielemans kwam van achter de verdediger. De verdediger kon Tielemans niet zien.
Er was geen intentie om een fout te maken. Eigenlijk maakt Tielemans de fout want hij zet zijn voet voor de verdediger.
En de beste: het was buiten de kleine rechthoek dus nooit penalty.

Echt, lachwekkend en schrijnend tegelijk.

Bij hen wel ja..
Ik ga een crowdfunding opstarten voor een standbeeld van Rudi op de Grote Markt in BXL. Met als opschrift "Rudi de man die BE weer tot leven bracht na de winterslaap". Geef toe, een betere plaats dan de Grote Markt kan je niet verzinnen. En als onderschrift: "Belgian Revive miracle 1/7/27. Lummenfield. Seatlle".

En een standbeeld voor Romulu, in Tongeren, naast dat van Ambiorix. Romulu heeft er immers het postuur voor. En is nu even beroemd en even dodelijk effectief. Grote en sterke krijgers verdienen een standbeeld.

En een standbeeld voor Thibaut. Omdat hij nooit iets gehad heeft met Lotte en dankzij zijn onthoudelijk leven hij anno 2026 nog altijd onmogelijke ballen kan onderscheppen. Want eens iets met Lotte, dan nooit meer wereldsaves.

Echt hilarisch wat je leest op oa smoelenboek van mensen die vinden dat het geen penalty was. Net nog een filmpje gezien van een Amerikaan die het een schandaal vond, zijn eerste uitleg was dat Tielemans met zijn linker voet naar de bal ging en met links nooit kon scoren van daaruit, dus het kan nooit penalty zijn. Echt. :wallbash:

Er was geen intentie om een fout te maken. Eigenlijk maakt Tielemans de fout want hij zet zijn voet voor de verdediger.

Echt waar, gisteren op café was er ene die tijdens al die herhalingen dat ook heel de tijd aan het zeggen was :wallbash:
Was heel de avond aan het roepen en tieren dat het ni normaal was, maar dan wel de regels ni kennen :D

Echt waar, gisteren op café was er ene die tijdens al die herhalingen dat ook heel de tijd aan het zeggen was :wallbash:
Was heel de avond aan het roepen en tieren dat het ni normaal was, maar dan wel de regels ni kennen :D
Dank zij AI is dat heel eenvoudig op te lossen. De FIFA-regels inladen (maar die zullen al wel ingeladen zijn hoop ik), dan alle mogelijke camerastandpunten inladen, en dan AI laten beslissen. Moet er nog een VAR zijn is de vraag idd?

Ah ja, ook de mening van de scheidsrechter inladen, wat heeft hij/zij gezien, en van de grensrechters, wat hebben zijn gezien. Maar dat enkel als 2de opinie, want de eerste zal nooit liegen.

Ik heb gisteren wel gemerkt tijdens het moment zelf en achteraf als ik sommige reacties hier lees dat ik als Real-fan toch wat te gewend ben geworden aan zulke scenario's als gisteren. Geen moment stress gehad en bij de beslissende penalty zelf dus ook niet. Toch al net iets te veel gezien en meegemaakt als supporter. Op dat moment wist ik gewoon dat het goed ging komen.

Snap dan ook niet ik dat ik dan van veel collega's/vrienden te horen kreeg "ja ben gaan slapen want we stonden toch 0-2 achter." Tsja, your loss denk ik dan. Het zag er heel benard uit, maar de bal moest maar 1x goed vallen. Bij de 1-2 zag ik vervolgens ook gewoon direct de 2-2 volgen. Nogmaals, die dingen toch net al iets te vaak gezien in m'n leven als actieve voetbalfan.

It Ain't Over Till The Fat Lady Sings

Ik ga een crowdfunding opstarten voor een standbeeld van Rudi op de Grote Markt in BXL. Met als opschrift "Rudi de man die BE weer tot leven bracht na de winterslaap". Geef toe, een betere plaats dan de Grote Markt kan je niet verzinnen. En als onderschrift: "Belgian Revive miracle 1/7/27. Lummenfield. Seatlle".
Ik weet dat het allemaal voor te lachen is of de waan van het moment, maar mochten we de VS kloppen en Garcia doet een wissel waardoor we (vermoedelijk) Spanje kloppen, dan mag die effectief een standbeeld krijgen. En als het onmogelijke gebeurt, gaan we van het Koning Boudewijnstadion naar het Rudi Garcia-stadion.

Blijf dan zeker weg van Reddit, wat is dat daar zeg. Een mengelmoes van Afrikanen die zich bekocht voelen, Amerikanen die het spelletje niet snappen en Europeanen die elke fase met hand en tand proberen uit te leggen :lol:

Blijf dan zeker weg van Reddit, wat is dat daar zeg. Een mengelmoes van Afrikanen die zich bekocht voelen, Amerikanen die het spelletje niet snappen en Europeanen die elke fase met hand en tand proberen uit te leggen :lol:
Ach, net ook zo'n filmpje gezien van een of andere dude die uitlegde waarom het geen penalty is.

Zegt ie dat de voornaamste reden is dat Tielemans niet (of moeilijk) kan scoren vanuit die positie dus hij de penalty opzoekt, tsja, als je vanuit die positie moeilijk kan scoren als aanvaller maakt dat de actie van de verdediger alleen nog maar dommer imo.

Da's zoals zeggen dat het geen fout is omdat er geen bal in de buurt is :laugh: Maar als je dan zegt dat ik volgens die redenatie dan onbeperkt kopstoten mag uitdelen dan weten ze opeens niet meer wat zeggen. Idiots.

Die Amerikanen zijn idd echt erg, die snappen echt de regels en zeker de geest van het spel niet.

Velen delen dus echt de mening dat het nooit penalty kan zijn omdat Tielemans vanuit die positie met zijn linkervoet, dus de voet die wordt geraakt, nooit kan scoren. Waar halen die dat toch?

Ben benieuwd of Rudi Garcia straks tegen de VS wederom enkele gekke dingen gaat doen die dan achteraf blijken te werken (of alleszins resultaat opleveren).

In het Midden-Oosten zullen ze hem vervolgens maar al te graag willen binnenhalen als adviseur.

Ik zou Seys wel eens willen zien, want het is ongelofelijk welke stappen die verdedigend heeft gezet. En offensief 10x beter dan Castagne. Wishful thinking zeker?

Terug
Bovenaan