We komen toch echt snelheid te kort achteraan met Mechele én Theate, werden er 2 maal uitgelopen door Sarr gisteren en die zit nu ni fenomenaal op de brommer. Heb zeker geen voorkeur om Mechele te slachtofferen t.o.v. Theate, maar de nood aan snelheid lijkt met toch groter dan het gebrek aan verticaliteit/diepgang bij de CBs
Mechele is al elke match bij de betere Belgen geweest dit WK. Ik kan echt niet snappen dat mensen opperen om hém op de bank te zetten. Dat je twijfelt tussen Theate en Ngoy, dat kan ik volgen. Er valt voor beiden iets te zeggen. Maar nu Mechele er uit halen zou echt een stommiteit van jewelste zijn.
Ofwel starten met Lukebakio op rechts en Trossard op links.
Maar ik denk niet dat Doku nu gedropt gaat worden.
Moreira wel veelbelovend, maar om die nu meteen in de basis te droppen.
Die zou ik als sub achter de hand blijven houden.
Doku was niet goed. Die kan ook gewoon totaal niet op rechts spelen, waar die toch te vaak stond gisteren.
Toch minstens deels fout van de trainer imo.
Onana De Bruyne Tielemans
Trossard Fernandez-Pardo Doku
Als het niet bolt, gaat de Rudi niet twijfelen om op tijd in te grijpen.
Probleem is dat zowel Trossard als Doku beter renderen op links dan op rechts, en dat Trossard in veel betere vorm zit. Met Lukebakio zou ik niet starten, dat is eigenlijk nog zo'n speler die te weinig minuten heeft gemaakt afgelopen seizoen en nog op zoek is naar zijn beste vorm en fitheid. Heeft in de oefenwedstrijden wel 4 keer gescoord, fair enough, maar Moreira en Saelemaekers hebben op die positie bij hun club dit seizoen veel meer gespeeld en beter gepresteerd. Voordeel aan Moreira (en Saelemaekers) is dat die ook veel meer verdedigend werk opknappen. Lukebakio is een van de weinige spelers in deze selectie die durft van verder te schieten, da's zeker een voordeel, maar zijn krullen zijn vaak niet gekadreerd. De kans die hij van dichtbij overschiet in de fase bij de penaltyfout op Tielemans, da's Lukebakio ten voeten uit.
Doku is nu al 3 matchen op rij niet op de afspraak. Niet helemaal fit, niet helemaal gefocust. Worstelde, in tegenstelling tot bijvoorbeeld De Bruyne, veel meer met zijn wissel, ook na de remontada. Weigerde interviews. Ik zag daarnet ook een foto in de kleedkamer met heel de ploeg aan het vieren met Tielemans met zijn motm trofee. Heel de ploeg, behalve Doku. Je riskeert hem helemaal te verliezen als je hem tegen de VS niet opstelt, maar ik betwijfel dat we de beste Doku nog te zien gaan krijgen dit toernooi. Worstelt te veel met zichzelf.
Dan ben je toch beter om te starten met Trossard, die wél in vorm is, op zijn beste positie. En dan kies je wat mij betreft op rechts liever Moreira, die gisteren zijn waarde echt bewezen heeft. En die het op basis van zijn clubprestaties ook veel meer verdient dan Lukebakio.