Knockouts: Zestiende Finales

Bon, voor mij is het team tegen de VS wel duidelijk hoor: Courtois - De Cuyper, Theate, Mechele, Castagne - Raskin, De Bruyne, Tielemans - Trossard, Lukaku, Moreira

Hoe grappig zou het eigenlijk zijn mocht België dit WK nog winnen 🤣
Gaat nooit gebeuren. De VS zou een schande zijn als we daar de boot in gaan (3 maand geleden wonnen we nog met 2-5 en hun beste spits is geschorst), maar als je de voetballogica volgt (al hebben we gisteren gezien dat die niet altijd gevolgd wordt) kom je in de kwartfinale Portugal of Spanje tegen, en daarna Frankrijk. Tegen Portugal of Spanje maken we, gezien beide ook niet naar volle potentieel spelen dit WK, nog een waterkans. Maar tegen dit Frankrijk winnen wij in geen 100 jaar.

Gaat nooit gebeuren. De VS zou een schande zijn als we daar de boot in gaan (3 maand geleden wonnen we nog met 2-5 en hun beste spits is geschorst), maar als je de voetballogica volgt (al hebben we gisteren gezien dat die niet altijd gevolgd wordt) kom je in de kwartfinale Portugal of Spanje tegen, en daarna Frankrijk. Tegen Portugal of Spanje maken we, gezien beide ook niet naar volle potentieel spelen dit WK, nog een waterkans. Maar tegen dit Frankrijk winnen wij in geen 100 jaar.
De VS speelt dit wk toch gewoon dubbel zo goed als wij? Wordt een aartsmoeilijke opdracht

Frankrijk heeft off day tegen Paraguay en ligt er dan al uit😉 België in finale tegen Argentinië en Messi rood in de finale. Episch WK.
En toen werd ik wakker.

Sinds 1966 hebben nog maar 2 ploegen teruggekomen van 2-0 achter te staan in de knockouts van een WK.

België in 2018 tegen Japan
België in 2026 tegen Senegal

Geen enkel team heeft dat ooit gedaan na 0-2 achter te staan in minuut 85 in de geschiedenis van het toernooi.

Tielemans heeft ook het laatste doelpunt ooit gescoord op een WK (120+4).

En deze stat bewijst ook dat we door het oog van de naald zijn gekropen.

1.80 - 3.54 in XG en dan hebben we nog een penalty gekregen ook.

Wakker geworden om 03h om de baan op te gaan, WhatsApp even gecheckt voor berichtje van men vrouw. Was er ook een berichtje van een Nederlandse collega: 'Jammer'.

Ik dacht kut, uitgeschakeld. Verdorie toch, fucking spoiler. Maar toch de replay van de wedstrijd op de achtergrond in de auto op gezet, tijdens het rijden luisterend naar de verslaggeving van Filip Joos.
0-1, 0-2, shit toch geen afstraffing zeker?
1-2 oke eerredder gelukt.
2-2 huh, jammer stuurde die kees toch? Toch niet met verlengingen of penalties zeker na zo'n terugkeer?
3-2 wtf gebeurt er hier? Oh nee vrije trap Senegal laatste minuut, godverdomme die gaan gelijk maken en dan wij met de penalties eruit ofwa?
Match gedaan, snel pitstop gemaakt, berichtje nog eens gelezen, bleek die dat reeds bij de 0-2 gestuurd te hebben en daarna niets meer :rofl:

Wat een ontlading.

Lukaku is volgens mij de beste Belgische speler aller tijden. Velen vermelden de Bruyne maar de impact van Lukaku is de afgelopen jaren vele maal groter geweest. Geen enkel andere Belgische speler scoort gisteren die goal zoals hij dat doet. Dat er nog mensen aan hem twijfelen, zonder hem hadden we de groepsfase zelfs niet overleeft..

De VS speelt dit wk toch gewoon dubbel zo goed als wij? Wordt een aartsmoeilijke opdracht
De VS speelt enthousiast, maar heeft dit WK nog maar amper tegenstand gehad. En vooral ook: geen tegenstanders die een muur timmerden zoals Egypte en Iran.

Ze zitten in een goeie flow, en worden voortgestuwd door hun publiek, maar zijn echt wel een maat of 2 kleiner dan Senegal. Het was wel maar een oefenmatch, maar die 2-5 van in maart toont wel de principiële verhoudingen tussen ons en de VS. En hun beste speler dit WK doet niet mee, al zie ik het corrupte FIFA daar nog een mouw aan passen.

waarom niet meer met Ngoy? Toch 4 goeie matchen gespeeld? gaan we hem nu bannen omwille van die rode kaart?
Eerder omdat we alweer elke match continue aan het puzzelen zijn, en het beter is om minstens de verdediging te laten staan. Ze zijn op zich ook aan elkaar gewaagd.

waarom niet meer met Ngoy? Toch 4 goeie matchen gespeeld? gaan we hem nu bannen omwille van die rode kaart?
Dit dus. Vond het jammer dat hij gisteren niet startte. Dan was, denk ik, die tweede goal niet gevallen. Zijn snelheid gaan we nodig hebben tegen de VS. Theate is meer foutgevoelig dan Ngoy. Ik zou enkel KBD wisselen. Zonde af te doen aan zijn kwaliteiten die hij wel heeft, heeft hij in dit systeem gewoon geen plaats. Ik zou starten met Pardo en Ngoy. Laat de rest maar staan.

Tegen de VS maken ze toch 60% kans om door te gaan zou ik zeggen. En dan wacht wellicht Spanje, dat is onmogelijk als ze niet hun beste voetbal laten zien.

Terug
Bovenaan