Knockouts: Zestiende Finales

Doku is zoals die acteurs die genomineerd worden voor beste bijrol en dan gepusht worden om blockbusters te dragen die onvermijdbaar floppen, hij heeft dat gewoon niet. Ja, hij kan een man voorbij lopen op een goeie dag maar hij zal altijd te dom zijn om een match te dragen of het spel te dirigeren als verdeler. Het is zo iemand die Vier na een grappige opmerking in De Mol meteen een eigen programma geeft voor de kijkcijfers, en dat dan na twee afleveringen eigenlijk had moeten afvoeren omdat dat programma een halfuur dezelfde opmerking maken is. Kan nu wel niet zeggen dat er geen andere verdelers op het veld stonden daarnet, dat wel.

Van B-movies gesproken, die match had wel alles wat ik verwacht van een wereldbekermatch tegen een niet-Westers land. Een Afrikaanse keeper die alles goed doet voor 85 minuten en ineens toch zo een typische flater begaat bij de 2-2, een theatrale ref uit een land dat de helft van België enkel kent omdat het met een dier begint, tussendoor even een wereldgoal, voodootechnieken op de penaltystip tegen de verkeerde pop want misverstand, een zotte professor als coach die niemand begrijpt en halverwege ook nog wordt natgespoten maar een minuut voor tijd zijn gelijk krijgt op onverklaarbare wijze, een uur blessuretijd om wie weet welke reden nog, een dwaas op het veld, tien keer tegen het doelkader voor de suspense met een comeback die niet meer verwacht werd van "de favoriet" voor dezelfde suspense, ... niet te geloven.

Allemaal plezant maar probleem blijft wel zoals eerder al gepost dat de verdediging u niet gaat rechthouden, uw aanval niet vlot en er niemand lijkt te kunnen opstaan om het te forceren. Ondanks de grappige stunten in die hele match wel weinig gezien dat iets consistent biedt om dat aan te pakken. Moreira was fris bijvoorbeeld maar is die starten tegen een sterkere ploeg geen Vierinschatting? Tegen de USA zonder Balogun komen we daar als ploeg nog wel eens mee weg, en dan zitten we toch alweer in de kwartfinale! Kunnen die Hollanders alleen maar van dromen.

Wel zéér blij dat we het nog rechttrokken want het zou toch een bijzonder triest einde geweest zijn als De Bruyne zijn carrière bij de nationale ploeg eindigde met die vervanging en uitschakeling. Zijn fysiek, wat in mijn ogen één van de onderscheidende punten was met andere spelverdelers, is grotendeels verdwenen en die hamstring trekt het blijkbaar zelfs geen volle match meer op één week tegen een krachtige tegenstander, maar ik gun hem toch iets mooiers dan dat. En gelukkig krijgt ie nog een kans daarvoor, dus hopelijk zie ik hem die grijpen in plaats van de achterkant van zijn bovenbeen in een kwartfinale of later.

Wel chapeau dat Tielemans zijn verantwoordelijkheid nam. Die speelt echt geen goed tornooi en gisteren, ondanks zijn goals, ook geen goede match, maar om dan op zo'n moment, een penalty zo te trappen. Klasse.

Thats it ik kijk geen machten van de belgen meer.
Eerst twee enerverende gelijkspellen bekeken, 3e match niet gezien. Vlam groepswinnaar.
Gisteren gaan slapen na de 0-2. Deze morgen mijn madam.. 'Hoe wast met de voetbal.....?' grmbl grmbl.... verloren aja!

Hoe in de gazet stond dat ze gewonnen hadden....
Zwaaaanst na nie eeee.

Damn, The prophecy haha.

Ik ben gaan slapen na 2 - 0
Maar wel blij te lezen dat ze gewonnen zijn. En ook dak gaan slapen ben want verlengingen zou kort dag geweest zijn
Hier gaan slapen rond 22u15; dus kheb alles gemist en de volgende waarschijnlijk ook 😅

Ik lees wel een hoop commentaar dat het geen penalty was blijkbaar…

Amai, dit wordt een slome dag :lol:.

Ik kan het nog altijd amper geloven. Matcheinde die alle voetballogica tart. Gestart met een foute opstelling en tactiek, 2 mooie goals logisch op je doos krijgen van een tegenstander die een match lang op alle vlakken sterker is, absurde wissels ... Niemand die ons nog een waterkans gaf. We waren allemaal al aan het schrijven aan Gargia zijn ontslagbrief (die hij wel nog altijd verdient, deze comeback verandert daar niets aan).

Het is een van de strafste, meest onwaarschijnlijke en misschien ook wel meest onverdiende comebacks die ik al heb gezien in het voetbal. Maar toch heel content :lol:.

Nu de VS, op papier een veel zwakkere tegenstander die we een maand of 3 geleden al eens met 2-5 de voetjes op de grond hebben gezet. Ze doen het dit WK wel een pak beter dan ik had verwacht na hen die oefenmatch te zien spelen hebben, al was hun tegenstand dit WK ook maar flauw. Maar zeker met Balogun geschorst zou het een schande zijn om er nu uit te liggen.

Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. Imo wel penalty hoor. En als speler weet je ook dat als je dat doet op die plek, de kans heel groot is dat het er ene wordt.

Hier gaan slapen rond 22u15; dus kheb alles gemist en de volgende waarschijnlijk ook 😅

Ik vond het aanvankelijk geen penalty, maar op de herhaling wordt Tielemans zijn steunbeen wel aangetikt net voor hij de grond gaat raken en voor de bal hem passeerde, dus lijkt me ook wel moeilijk om hem niet te geven.

Dat hij de bal anders wel gehad zou hebben durf ik wel niet zeggen.

Ik zou niet weten waarom niet eigenlijk. Imo wel penalty hoor. En als speler weet je ook dat als je dat doet op die plek, de kans heel groot is dat het er ene wordt.
Ik begrijp oprecht ook niet waarom dit geen penalty zou zijn. Raakt puur de speler en 0,0 bal. Veel duidelijker wordt het niet.

Inderdaad een zuivere penalty.
Was de overwinning verdiend op basis van de eerste 80 minuten? Neen, maar dat doet er niet toe. Winnen en doorgaan is het enige dat telt. En Senegal liet zichzelf in slaap wiegen en dacht al een halve match dat de buit binnen was.
Zeer mooi voetbal van de Afrikanen gezien, knappe 2de goal. Maar in het slot was België gewoon beter. Ze hadden bloed geroken en hebben het als echte killers afgemaakt. Als je dan ziet op welke manier Nederland en Duitsland eruit gingen, kan je alleen maar respect hebben voor hoe België hier doorstoot. Niemand geloofde er nog in.

Hoezo kreeg die voodoo speler trouwens bij de penalty geen kaart om op die stip te blijven liggen? Dat was toch gewoon puur spelbederf?

Als je de regels strikt volg, kan je niet anders dan die penalty geven.

Hoezo kreeg die voodoo speler trouwens bij de penalty geen kaart om op die stip te blijven liggen? Dat was toch gewoon puur spelbederf?
Scheidsrechter liet héél veel toe (langs beide zijden), maar dit was er wel heel erg over.

Terug
Bovenaan