Knockouts: Zestiende Finales

Kijk, soms mag je ook eens geluk hebben. Op dat vlak hebben we al klotejaren gehad, nu valt het eens mee. Topavondje voor het Belgisch voetbal, heerlijke rollercoaster aan emoties en dit topic was goud waard. Tot de volgende!

Dit is nog straffer dan Japan. Tegen Japan wist je gewoon dat het nog goed kwam. Nu waren we zo slecht tot de 2-1 en nog over de streep trekken. Echt straf. En ik ben absoluut geen kenner, maar bij elke wissel vroeg ik me af wat het idee was, maar de wissels vielen sterk in. Van de basis 11 waren de meeste niet goed. Middenveld was niet goed, Mechele ook zijn minste match, CDK blijkt alweer geen spits te zijn, Doku kreeg (alweer) niks klaar. De Cuyper, Castagne en Trossard waren de betere van de startende 11 imo.

Niet normaal dit. Nooit gedacht, want we verdiende dit totaal niet. Maakt het daarom niet minder mooi natuurlijk.

Op dit moment heb je helaas niets aan Doku. Tenzij hij de komende dagen zich op training helemaal herpakt, kan je het niet maken om opnieuw met hem te starten. Je zit al met Lukaku die niet volledig fit en in vorm is, maar die je toch nodig hebt. Dan nog een speler die niet voldoende fit is en worstelt met zijn vorm er op, da's te veel.

Trossard is dan weer aan een sterk WK bezig, en is links op zijn best. Blij dat Garcia eindelijk Moreira gebruikt heeft, ik zou nu eigenlijk niet meer twijfelen en hem op rechts zetten. CDK was niet het type spits dat we nodig hadden deze match. Hadden altijd met Pardo moeten beginnen, maar vermoed dat Garcia niet had verwacht dat we zo onder de voet zouden gelopen worden (en dat is de reden waarom hij ondanks deze toch nog gewonnen match toch best zijn biezen pakt na dit WK).

De defensie kan wat mij betreft blijven staan. De Cuyper blijft onze gevaarlijkste man, Castagne speelde op zich een verdienstelijke partij. Meunier viel goed in vandaag, maar laat hem dan maar als supersub fungeren. Mechele is hier de nieuwe Van Buyten aan het worden, daar moeten we echt niet meer over twijfelen. Theate was helaas minder, maar de alternatieven zijn ook niet geweldig. Je kan ook niet blijven wisselen in die defensie.

Ik geloof nog altijd in een middenveld met De Bruyne, Vanaken en Tielemans, maar ik zei voor de match al dat Senegal niet de tegenstander is voor die opstelling. Tegen een Bosnië allicht eerder wel, omdat die ons gaan laten komen. Maar tegen ploegen zoals Senegal heb je op z'n minst 1 breker nodig op het middenveld. De VS zal ook hoger druk komen zetten (al hebben die intrinsiek niet het niveau van Senegal, en zouden we daar wel van uit moeten kunnen voetballen). Tielemans speelt een dijk van een WK, die gaan we er niet af halen. Of het dan De Bruyne of Vanaken is die je moet slachtofferen, dat vind ik een moeilijke. De Bruyne brengt aanvallend nog meer dan Vanaken, maar zijn risicovolle passes komen niet meer zo veel toe als vroeger, en dan heb je vooral risico. Vanaken brengt meer rust. Ik kan op zich leven met hoe het muntje valt.

Bij Sporza wel beetje kinderachtig om zijn gedrag in het belachelijke te trekken. Uiteindelijk heeft hij het tactisch wel beter aangepakt dan de andere coach. Telkens zijn centrale as behouden, tijdig vervangen. Hij brengt nog 20 minuten Onana in, waar Senegal alles had vervangen en die als een pudding in elkaar zakten.

Doku is gewoon overroepen, dat is al jaren zo.
Het enige dat die kan doen is zijn Parkinson-schijnbeweging om dan zijn man toch niet voorbij te gaan.
Op de bank ermee
Tja heel simpel

Of je speelt als team hoger en dan speelt Doku hoger en kan hij zijn korte acties sneller maken

Of je speelt laag en stuurt Doku vaker sneller diep zonder bal

Je moet niet Doku laag die bal spelen (op eigen helft) want daar moet die niet aan zijn acties beginnen, daar is die niet gevaarlijk zo ver van doel

Garcia op weg naar de bus sebiet:

1782948059572.jpeg

Terug
Bovenaan