Knockouts: Zestiende Finales

Zuid-Afrika met een paar leuke individuele flitsen in deze match, zelfs in de verdediging (al denk ik dat je "een paar" hier wel bijna letterlijk kunt nemen), maar Canada uiteindelijk toch verdiend door. Niet veel kansen, maar wel de beste, en verder ook niet in grote problemen gebracht.

Doelpunt mooi binnengetrapt!

Goed voor Canada, tegen NL/Marokko maken ze wel geen kans.

De taktiek van Broos was duidelijk. En het was hem bijna nog gelukt om tot de verlengingen te geraken.

Canada bracht aanvallend toch weinig en ze lieten de bal ook vaak aan Zuid-Afrika. Zo gaan ze er uitliggen de volgende ronde.

Zuid-Afrika toch paar leuke verdedigers. Ik zou als scout toch eens gaan horen.

Verdiende winnaar.

Alle respect voor Broos, maar zijn (café)ploegje met een strategie van anti-voetbal verdiende het al zelfs niet om de groepsfase te overleven.

Verdiende winnaar.

Alle respect voor Broos, maar zijn (café)ploegje met een strategie van anti-voetbal verdiende het al zelfs niet om de groepsfase te overleven.
Hoezo anti-voetbal, de Canadezen uit hun tent lokken en dan snel verticaal naar voren. Niks mis mee als je de underdog bent. Van dat aanvallend voetbal van Canada heb ik ook maar weinig gezien. Qua slechte passes moesten die zeker niet onderdoen

Jammer voor mijn 2e land maar het was net niet goed genoeg voor Bafana Bafana, zowel ik als de ZA familie kunnen ook wel toegeven dat Canada veel beter was, we kranig verdedigd voor 90min. Ik had gehoopt op een stunt op penalties en dat had zomaar gekund. Canada is overigens een vogel voor de kat tegen Marokko of NL.

Broos gaat gewoon voortdoen zeker ?
Beter contract of ergens in de zandbak ?
Ik denk dat die iets leuks in België zoekt, misschien jeugploeg van de bond of zo. Ik vraag me af waarom die niet gewoon in ZA is gaan wonen, prachtig land, maar die lijkt em het vele ver van huis zijn beu te zijn.

Ik ben wel blij met Senegal. Dat is zeker 1 van de sterkere 3es (en zeker sterker dan Australië wat Egypte nu krijgt) dus eindelijk een kans om laten zien dat we een rol van betekenis kunnen spelen. Het zal 100% moeten zijn of we gaan naar huis en dat heb ik liever dan weer een muur moeten slopen tegen een stug verdedigende "mindere" tegenstander.

Daarna de USA en daar hebben we goede ervaringen mee, datr kan een spektakelmatch worden zoals 8 jaar geleden. Overigens hebben de bookmakers ons dan als underdog, wat wel leuk is als je bedenkt dat we daar enkele maanden geleden 2-5 zijn gaan winnen. Het blijft toch telkens een moment opname.

Dat lijken me 2 keer 50-50 matchen met tegenstanders die er met veel energie voor gaan en onze sterren gaan moeten opstaan en ons er door trekken !

De kwartfinale tegen Spanje of Portugal dan waarschijnlijk, zijn we zeker de underdog, maar met wat geluk is het Portugal en kunnen we Roberto Martinez van antwoord dienen... (OK ik droom even :wink:) maar dan ga je wel na een geslaagd tournooi naar huis (ondanks de mindere start)

Goed voor Canada, tegen NL/Marokko maken ze wel geen kans.

De taktiek van Broos was duidelijk. En het was hem bijna nog gelukt om tot de verlengingen te geraken.
De tactiek van Broos was: niet aanvallen, geen krachten verspillen, verdedigen, de rest is bijzaak. Dat valt dan wel tegen als je in minuut 90 een goal binnenkrijgt en nog 5 min extra-time hebt om een tegendoelpunt te maken. Broos heeft een plan A maar geen plan B. In minuut 90 was hij schaakmat. Exit Broos. Een grote veldheer moet ook grote plannen hebben wil hij de oorlog winnen.

De tactiek van Broos was: niet aanvallen, geen krachten verspillen, verdedigen, de rest is bijzaak. Dat valt dan wel tegen als je in minuut 90 een goal binnenkrijgt en nog 5 extra-time hebt om een tegendoelpunt te maken. Broos heeft een plan A maar geen plan B. In minuut 90 was hij schaakmat. Exit Broos.
Als je in blessuretijd een goal tegenkrijgt kun je plannen hebben van A tot Z, maar krijg je toch geen tijd meer om iets te doen. Bijna onmogelijk om op die korte tijd nog een hoop te veranderen.

Wat was dat van eerste match in de knockouts? Beschamend niveau van beide kanten.
Marokko of Nederland heeft nu al een vrijgeleide in de volgende ronde.
Ik had meer moeite om wakker te blijven dan bij andere nachtmatchen.

Terug
Bovenaan