Knockouts: Halve Finales

Wie gaat naar de finale?

• Totaal aantal stemmers
    89
  • Opiniepeiling gesloten .
Vooraf mocht van mij om het even wie winnen, tijdens de match was ik toch meer en meer voor Argentinië omdat zij meer initiatief toonden en beter voetbal lieten zien.
Spijtig dat Engeland zich zo terugtrok na die 1-0. Elke trainer/ploeg zou nu toch al moeten beseffen dat wanneer Messi tegenover jou staat je met 1 goal verschil niet veilig bent.
Ik denk dat Spanje die fout niet zo vlug gaat maken, want zij zijn een ploeg die sowieso graag zelf het spel maakt , zelfs al staan ze op voorsprong.

Met 2 de eerste helft niet gezien precies
Tuurlijk wel, ik zal ook niet ontkennen dat Argentinië in de eerste helft met momenten soms iets feller doorging. Maar ik heb wel het gevoel dat de meerderheid hier vanaf seconde 1 al aan het roepen waren tegen Argentinië.

Nu, ik heb de andere matchen van Argentinië niet gezien, en ik heb inderdaad gehoord dat zij met momentel wel wat favoritisme hebben gekregen van de scheids. Maar puur afgaande op de match van gisteren kan je dat niet zeggen vind ik.

De scheidsrechter was gewoon te laks in de eerste helft (zeker in het begin), nadien trad hij wel strenger op. En dan zagen we ook beter voetbal en minder fouten in de tweede helft.

2e helft was toch een interessant kijkstuk.
Argentinië weergaloos, met wat hulp van Tuchel. De druk die ze opvoerden was toch heel indrukwekkend bij momenten.
Heel benieuwd hoe Spanje daarmee om zal gaan. Die gaan natuurlijk niet blind elke bal naar voor rammen om dan geen druk te zetten tot ze in de 16 komen dus dat gaat een andere match worden.

Soit, op basis van de halve finales 2 oververdiende finalisten. Zowel Frankrijk als Engeland stelden eigenlijk teleur in de KO fase.

Bekijk bijlage 51609

De kenners zijn alvast in de minderheid hier :).

(ik had zelf (weliswaar hier niet ingevuld) gegokt op Spanje-Engeland, dus zat er ook naast). Wel jammer, zitten nu in Engeland, dus ging leuk zijn om de grote finale hier te beleven.
Het is een forum voor iets he, de waarheid is dat we denken er iets van te kennen. Net zoals de rest van de bevolking.

Zelden zo een coach, die dan nog bekend staat als een tacticus, zo veel belachelijk slechte beslissingen zien nemen op korte tijd. Hoe haal je het in je hoofd om op een gegeven moment 6 verdedigers te gaan spelen? En hoe ironisch dat je net op dat moment een type Maguire absoluut had kunnen gebruiken. Een echte leider die ze nu ook gewoon misten.

Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij hoe die tweede goal tot stand komt. MacAllister helemaal vrij aan de rand van de 16 (Enzo trouwens ook al bij de 1-1), Spence die vervolgens 0 druk zet op Messi en dan Lautaro die volledig vrijstaat tussen Konsa en Stones??? :wtf:

En dan Harry Kane, geef die man nooit een Ballon d'Or aub. Fantastische spits, misschien de beste van de wereld, maar als het om belangrijke momenten gaat dan is het gewoon verstoppertje spelen. Wat een waardeloze wedstrijd, zowaar nog slechter dan tegen Noorwegen. Een prestatie. Die had altijd gewisseld moeten worden voor Watkins, maar dan moet je misschien Rudi Garcia op de bank hebben zitten.

Je mag nog Pickford en de paal bedanken dat ze het zolang hebben kunnen rekken. Deze uitschakeling heeft Engeland enkel en alleen te danken aan hun bondscoach, wat een farce.
Alé, was te verwachten dat het weer niet de verdienste was van de overwinnaar (Argentinië) maar eerder de fout van de verliezende ploeg :) Toch elke keer hetzelfde liedje met Argentinië/Spanje, daarvan kan je toch niet aanvaarden dat die ploegen zelf ook iets te maken hebben met het feit dat ze in de finale staan. Net zoals dat je niet kon aanvaarden dat C. Ronaldo gewoon een stoorzender was bij Portugal en ze meer kansen zouden gehad hebben zonder hem.

Niet dat ik het hele Barça v Real/Messi v Ronaldo weer wil oprakelen, maar dat zal bij u toch niet veranderen. Ben is curieus na zondag welke ploeg het dan voor u weer uit handen gegeven heeft zonder verdienste van de andere...

Alé, was te verwachten dat het weer niet de verdienste was van de overwinnaar (Argentinië) maar eerder de fout van de verliezende ploeg :) Toch elke keer hetzelfde liedje met Argentinië/Spanje, daarvan kan je toch niet aanvaarden dat die ploegen zelf ook iets te maken hebben met het feit dat ze in de finale staan. Net zoals dat je niet kon aanvaarden dat C. Ronaldo gewoon een stoorzender was bij Portugal en ze meer kansen zouden gehad hebben zonder hem.

Niet dat ik het hele Barça v Real/Messi v Ronaldo weer wil oprakelen, maar dat zal bij u toch niet veranderen. Ben is curieus na zondag welke ploeg het dan voor u weer uit handen gegeven heeft zonder verdienste van de andere...
Tot de 1-0 was er geen vuiltje aan de lucht voor beide ploegen.
En dan begint Tuchel zoveel te brainfarten dat de er bijna een Hazmat team moest ingrijpen.
Dus ja, voor mij was dit een schoolvoorbeeld van het de tegenstander cadeau doen door onwaarschijnlijke keuzes te maken in tactisch opzicht.

Het is ook gewoon logisch dat een sterke tegenstander slechte tactische keuzes afstraft. Tegen Kaapverdië kan je nog wegkomen zo maar niet tegen Argentinië of Spanje.
In beide gevallen was er één ploeg dat beter was dan de andere en verdiend doorging. Maar het kon een meer gelijk opgaande match geweest zijn voor Engeland zonder de tactische fouten. En Frankrijk die waren over heel de lijn slecht tegen Spanje, dat leek mij meer de fout van de spelers dan van de coach.

Toch wel een zot toeval dat de twintigjarige Messi baby Yamal nog in zijn armen had op een fotoshoot. En dat die twee tegenover elkaar in de finale van het wereldkampioenschap voetbal staan.

Toen Engeland zo terugtrok stuurde ik naar mijn maten : Dit gaan ze niet volhouden.

Ik vind Tuchel echt nog steeds een absoluut nutteloze coach. Wat een complete beunhaas.

Bon, bij aanvang kon je wat zagen over de scheidsrechterlijke beslissingen maar uiteindelijk heeft Argentinië deze pot wel gewoon gewonnen hoor. Of ja, Engeland heeft hem vooral verloren want er was geen vuiltje aan de lucht tot het angsthazenvoetbal begon. Pickford speelde een zeer goede pot, tot hij toch weer een vlieg ging vangen.

En alles ten spijt, je kan niet andres dan toegeven dat Messi de grootste aller tijden is. Ja Argentinië heeft mystieke hulp en moest de afeglopen twee WK's nog 54657 gele kaarten en 657 rode kaarten krijgen ja blablabla maar wat dat ventje doet is gewoon ongezien en ik vraag me ten zeerste af of er iemand ooit in zijn buurt gaat komen. Ik vermoed van niet. Je kan CR7, Maradona, R9, R10, Pelé etc prefereren qua stijl of je kan zeggen dat R10 twee jaar lang de mooiste voetballer ooit was, maar de beste overall is gewoon Messi.

Ik stoor me ook mateloos aan onnozelaren zoals Joos die doen alsof Messi in zijn laatste twee jaar Barcelona kut speelde. Ja, het was vaak wandelen en je presste max met 9 man, maar die speelde ook nog steeds compleet de pannen van het dak.

Toch wel een zot toeval dat de twintigjarige Messi baby Yamal nog in zijn armen had op een fotoshoot. En dat die twee tegenover elkaar in de finale van het wereldkampioenschap voetbal staan.
Ja, het zou meteen wel een mooie symbolische 'overgang van de macht' zijn, indien Spanje en Yamal winnen van Messi & co.

Tot de 1-0 was er geen vuiltje aan de lucht voor beide ploegen.
En dan begint Tuchel zoveel te brainfarten dat de er bijna een Hazmat team moest ingrijpen.
Dus ja, voor mij was dit een schoolvoorbeeld van het de tegenstander cadeau doen door onwaarschijnlijke keuzes te maken in tactisch opzicht.
Het ging mij er eerder om dat het voor Pinkman nog nooit op eigen verdiensten geweest is dat Spanje of Argentinië doorging, telkens door een slechte tegenstander, scheidsrechter of slechte keuzes van de tegenstander, terwijl hij bij C. Ronaldo dan maar aan het verdedigen was dat we niet konden weten of Portugal het zonder C. Ronaldo beter had gegaan of niet (wat denk ik voor iedereen wel duidelijk was dat hij niets bijbracht aan het spel).

Dat vind ik nogal irritant dat je zegt dat de 2 finalisten van op een WK voetbal daar eigenlijk niet door eigen verdiensten staan.

Volgend WK beginnen met een puntenaftrek van -6 in de groepsfase? :oi22:

Volgend WK beginnen met een puntenaftrek van -6 in de groepsfase? :oi22:

UEFA geeft daar effectief een wedstrijdban voor. Het was natuurlijk wel niet voor de WK finale :p

Terug
Bovenaan