Ik heb het ook net even teruggezien.
Dus aan de overkant wordt een lichte tik op de voet van Lisandro(?) gefloten om de goal van Egypte af te keuren, maar dit passeert dan gewoon.
Twee mate, twee gewichten. Jammer.
Twee maten, twee gewichten ... Maar het zijn toch ook twee verschillende fases? Gewoon op basis van balbezit, los van wat ge nu van het contact dat leidt tot de eventuele fout op zich vindt? Ge ziet toch dat de ene spelfase niet hetzelfde is als de andere, we kijken toch allemaal naar dezelfde televisiebeelden? Ik weet niet waarom ge altijd met zoveel zelfvertrouwen over regelgerelateerde zaken spreekt want ik zie aan uw taalgebruik dat ge na al die jaren nog steeds dat reglement niet hebt opengehad, en toch elke keer opnieuw op zijn Trumps.
Ik heb alleen een paar highlights gezien en niets van de match helaas, geen idee hoe de toon of spelleiding in de ganse match was. De afgekeurde goal van Egypte is jammer, textbook maar jammer. Uiteindelijk is dit een variant van
wait and see waar een wereldgoal wordt afgekeurd voor buitenspel, alleen is buitenspel zwart-wit en blijkbaar makkelijker te verteren als storend element in de aanloop dan aantoonbare fouten bij zo een goal (als underdog). Die fase met Salah is anders omdat Alvarez eerst terecht tussenkomt en er daarna geen balbezit meer is voor Salah. Salah maakt ook geen aanstalten tot penalty claimen op het moment zelf in tegenstelling tot bij de fout bij de Egyptische goal, die weet dat zelf ook wel.
De uitlatingen van de Egyptische coach en speler zijn wel schaamtelijk. Wat Adultino uitsteekt bij schorsingen, staat los van de spelleiding. We hebben dat gezien bij Balogun zijn terechte rode kaart, hoe goed de ref floot bij België-USA na alle controverse, en dat deze beslissingen in Egypte-Argentinië op zijn minst verdedigbaar en volgens de regels zijn zelfs als ge ze zelf niet terecht of licht vindt. Alleen ... dit is wat ge krijgt als uw voorzitter duidelijk een loopje neemt met de regels buiten het veld voor Balogun en Cristiano om op uw tornooi """""sterren""""" te laten spelen. Schaamtelijk, maar een kaart die begrijpelijk uit frustratie getrokken wordt door de verliezende partij als er zo duidelijk administratieve corruptie te zien was bij Balogun, dat is het gevolg van verdwenen integriteit.