D
Deleted member 658
Guest
Als je veranderingen voorstelt doet waarin de onderste 30% niet mee kan gaan, dan moet je ook niet klagen zijn dat diezelfde 30% rotsvast stemt op partijen stemt die streven naar het behoud van de status quo. Het is het een of het ander.Kijk, elke keer passeert dezelfde discussie en elke keer komt datzelfde argument naar boven van de arme alleenstaande moeder met de 4 kinderen die croque Monsieurs moeten eten als warme maaltijd en hun meubilair moeten opstoken om het warm te krijgen in de winter. De modale vlaming kan dit mits een aantal mentaliteitswijzigenen weldegelijk aan. De onderste 30% niet, maar daar hoeven we ook niet onze focus op te leggen.
In de praktijk betekent dat: stemmen op partijen die zeggen dat de bevolking goed bezig is en dat we vooral de koopkracht en ondernemersvrijheid moeten bewaken, en ondertussen klagen dat de overheid niets onderneemt tegen de existentiele crississen die op ons afkomen.
Toen ik deze ochtend met de wagen naar het werk reed heb ik moeten stoppen voor een bejaarde fietster die huilend met haar hoofd op de baan lag. Aan haar grijze haren te zien was haar haar was al 4 maanden niet meer bijgeverfd. Gelukkig had ze niets gebroken of een hersenschudding.
Nadat ik de fiets waaronder ze lag aan de kant gezet had en haar recht geholpen had, vertelde ze mij dat haar auto was stuk waardoor ze zichzelf noodgedwongen met de fiets moest verplaatsen. Alleen, ze had al 20 jaar niet meer gefietst en niet genoeg spierkracht voor een matige, opwaartse helling die haar ten val gebracht had.
Als de onderste 30% niet de focus is van je voorstel, dan is dat een voorstel om het recht van de sterkste toe te passen.