Ik had nog eens rondgehoord en er bleek voor mijn type activiteit lichte voorkeur voor Acerta te zijn. Ik had dus voor Acerta gekozen. En na mijn eerste contact heb ik er al spijt van.
Het is geleden van mijn Proximus Pay & Go kaart 20 jaar geleden dat ik nog eens geconfronteerd werd met een dienstenbedrijf dat zo arrogant is om éérst geld te eisen vooraleer ze beginnen bewegen.
Men had beloofd om alles in orde te maken vóór het jaareinde zodat ik officieel de zaak kon starten op 1 januari. Men had mij (via mijn boekhouder) nog een overzicht gestuurd van alle gegevens. Een document van 15 pagina's. Alles overlezen, zag er goed uit. En dan op de laatste pagina het bedrag en de betaalgegevens. -> Geen probleem dacht ik, ik voeg dit toe aan mijn lijstje facturen die ik maandelijks stipt en punctueel in orde breng.
Intussen hoor ik niets meer. Niets beweegt. Alles ligt stil. Dus ik vraag naar een update.
Antwoord: "Ah ja, zolang wij de betaling niet hebben ontvangen, doen wij just niets."

GAST. Arrogante tamzakken.
Is het zo dat het werkt misschien? Gaan we alle activiteiten beginnen pre-financieren? Heb ik ergens een vergadering gemist dat dit het nieuwe normaal is? Krijgt het personeel van Acerta ook hun salaris aan het begin van elke maand in de hoop dat ze de rest van de maand effectief het afgesproken werk zullen verzetten?
Ik zou mij bij deze willen richten tot het personeel van Acerta: jullie weten wat jullie te doen staat. Eis jullie loon aan het begin van elke maand en steek vervolgens geen poot uit vóóraleer het geld op jullie rekening staat. Dat is blijkbaar normaal voor Acerta. Wat een kutbedrijf.