Kleine Beursfeiten

Waren warrants niet fiscaal voordeliger dan een cash bonus?
Als je dan de helft miet afstaan is dat precies niet echt het geval?

Volgende week toch een eerste aankoop van NN group doorgeven, verder best tevreden deze week - opgebouwde posities deden het bovengemiddeld goed.

Klopt maar op warrants worden geen werkgeversbijdragen betaald. En meestal wordt dit dan (deels) doorgestort naar de werknemer. Indien niet is een warrant inderdaad niet voordeliger.

Op warrants betaal je geen sociale zekerheid, maar wel 53,5% bedrijfsvoorheffing. Dus is voordeliger dan cash bonus, maar er wordt toch gigantisch veel afgeroomd. Tja, de dikke salarissen van de ministerkes moeten ook betaald worden hé.

Was toch weer een bittere pil om te zien hoe de roverheid weer met het merendeel gaat lopen:cry2:

Op warrants betaal je geen sociale zekerheid, maar wel 53,5% bedrijfsvoorheffing. Dus is voordeliger dan cash bonus, maar er wordt toch gigantisch veel afgeroomd. Tja, de dikke salarissen van de ministerkes moeten ook betaald worden hé.
Ik heb het ook niet hoog zitten met onze regering & politiekers, maar zo'n woordkeuze vind ik altijd een beetje schraal.

Mijn warrants worden ook aan hetzelfde percentage afgeroomd, door ons cafetariaplan kan ik van hetzelfde budget van mijn warrants tot 500€ opdoen aan naft in het buitenland, onbelast 😅. Ipv te klagen over de overheid, ga klagen bij uw werkgever zodat ze creatiever uw flexibel inkomen kunnen aanbieden.

Laatst bewerkt:
Dat heeft bij ons evenveel effect als kakken op de ministers. 0,0.

Met wat chance krijg je nog een "Je mag content zijn dat je werk hebt" of "in land X hebben ze Y"...

Idd. Net gevonden! Jij deed aan trading dan vermoed ik?
Ja, met gemixte resultaten. Wel positief, maar met regelmatige stortingen in een ETF had ik beter af geweest... dus dat doe ik ook gewoon.

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik in dit topic doe. (=
Ik stort gewoon maandelijks in mijn wereldwijde tracker en koop bedrijfsaandelen in.

Ik heb het ook niet hoog zitten met onze regering & politiekers, maar zo'n woordkeuze vind ik altijd een beetje schraal.

Mijn warrants worden ook aan hetzelfde percentage afgeroomd, door ons cafetariaplan kan ik van hetzelfde budget van mijn warrants tot 500€ opdoen aan naft in het buitenland, onbelast 😅. Ipv te klagen over de overheid, ga klagen bij uw werkgever zodat ze creatiever uw flexibel inkomen kunnen aanbieden.

Minister van Petegem is met een vergrootglas die cafetariaplannen aan het bekijken.
Het is maar dat je het weet.
Ik geef die plannen nog enkele jaren en dan is dat ook game over.

Ik lees steeds meer berichten van een mogelijke recessie die er aan zit te komen.
Hoe gaan jullie hier mee om? Meer cash opbouwen? Of gewoon buy & hold?

Ik lees tegenwoordig ook niet anders dan dergelijke berichten en vraag me af hoe de meer doorwinterde beleggers hier mee omgaan.

Net zoals Recticel isolatie een te verwachten mooie periode zou krijgen na de verstrengde isolatienormen, zit nu Daikin niet dezelfde fase nu warmtepompen de standaard worden? Iemand die inzichten over Daikin wenst te delen?

Vorig jaar was er veel hype rond Frequency Therapeutics. Dit jaar opvallend weinig aandacht voor Otonomy. Binnen dit en enkele maanden komen ze met fase 2-resultaten voor hun medicijnen tegen gehoorverlies en tinnitus.

Vorig jaar was er veel hype rond Frequency Therapeutics. Dit jaar opvallend weinig aandacht voor Otonomy. Binnen dit en enkele maanden komen ze met fase 2-resultaten voor hun medicijnen tegen gehoorverlies en tinnitus.

Inb4 tegenvallende resultaten

Heb de hoop al opgegeven voor een oplossing voor tinnitus

Ik lees tegenwoordig ook niet anders dan dergelijke berichten en vraag me af hoe de meer doorwinterde beleggers hier mee omgaan.
Buy and hold, market timen lukt niet. Als je investeert voor de lange termijn maakt het weinig uit.
Er zijn al veel jaren geweest waar er sprake was dat er in de nabije toekomst een recessie ging zijn en dat het dan uiteindelijk niks is geweest. Wat niet wil zeggen dat het deze keer ook zo zal zijn. Ik ben ook zeker dat er ooit in de toekomst een recessie zal zijn.

Rip :p

mijn eerste grote miskleun op de beurs sinds ik begonnen ben (6-7jaar). zit er met 6k in aan een gemiddelde van 2,1€ ( 3150 shares) :D

zag het ergens wel aankomen. Veelbelovende producten maar verschrikkelijk management.

les geleerd en voor de rest raak ik geen biotech meer aan. Dure les van om en bij de 4000 euro .... was ook mijn 2de grootste positie en meteen het grootste deel van mijn winst van de voorbije 7 jaar weggeveegd.

Denk dat ik het bij Tech en Etf's hou. als system engineer hele dagen bezig met dat soort zaken en dan is het ook veel makkelijker om de waarheid van de bullshit te onderscheiden in die kwartaalcijfers.

Laatst bewerkt:
Inb4 tegenvallende resultaten

Heb de hoop al opgegeven voor een oplossing voor tinnitus

Heb je daar nog steeds actief last van? Bij mij is dat in de loop van de tijd verdwenen, opgeschoven naar de achtergrond, ik hoor het niet meer. Enkel 's nachts als alles volledig stil is, maar die piep is voor mij ondertussen een geruststellend geluid geworden. Moest er medicatie zijn, ik zou ze niet nemen. Kheb wel een aantal jaar geleden daarvoor wat therapie gevolgd bij Laperre, dat was echt zeer nuttig.

Terug
Bovenaan