Kleine Beursfeiten

het kan sowieso losgekoppeld worden. Kan je ze geen kleurtjes geven zodat alle blauwe meebewegen als je een ticker verandert op een blauw scherm, maar de gele dan onaangeroerd blijven etc.?
Zou niet al te moeilijk te vinden zijn. En anders is het aangepast...
Idd. Net gevonden! Jij deed aan trading dan vermoed ik?

Heb via het werk bonus gekregen in de vorm van Warrants met onderliggend instrument Invesco EURO STOXX 50 UCITS ETF (Acc); ISIN code IE00B60SWX25. Best houden zeker voorlopig ? Als er eventueel een dikke rally komt als Poetin het opgeeft ? :thinking:

Heb via het werk bonus gekregen in de vorm van Warrants met onderliggend instrument Invesco EURO STOXX 50 UCITS ETF (Acc); ISIN code IE00B60SWX25. Best houden zeker voorlopig ? Als er eventueel een dikke rally komt als Poetin het opgeeft ? :thinking:
Wij krijgen hier warrants met dezelfde ETF… en eerlijk gezegd verkoop ik die altijd asap…

Al vele collega’s horen vertellen hoe ze dit als belegging zien, maar de risico’s zijn daar (zeker nu) best aanzienlijk. Dan kan je beter verkopen en zelf een betere investering mee doen (of iets waar je geen rendement moet halen op de korte termijn)

Just my 2 Cents…

Wij krijgen hier warrants met dezelfde ETF… en eerlijk gezegd verkoop ik die altijd asap…

Al vele collega’s horen vertellen hoe ze dit als belegging zien, maar de risico’s zijn daar (zeker nu) best aanzienlijk. Dan kan je beter verkopen en zelf een betere investering mee doen (of iets waar je geen rendement moet halen op de korte termijn)

Just my 2 Cents…
Heb ze inderdaad verkocht

Just my 2 Cents…

Ook niet vergeten dat je meteen +- de helft mag afdragen aan de staat, of je ze nu verkoopt of niet. Dus mensen die niet veel cash aan de kant hebben staan moeten eigenlijk minstens de helft direct verkopen om dat te dekken.

Ook niet vergeten dat je meteen +- de helft mag afdragen aan de staat, of je ze nu verkoopt of niet. Dus mensen die niet veel cash aan de kant hebben staan moeten eigenlijk minstens de helft direct verkopen om dat te dekken.
Klopt! Al is het bij ons anders geregeld:
Verkoop binnen 60dagen -> wordt afgehouden vooraleer te storten
Verkoop >60d -> afhouding van uw loon

Dus je kan ze houden (wat sommigen dan ook tegen beter weten in doen)

Ghoh, bijhouden is niet per se slecht natuurlijk, zo lang je weet wat je aan het doen bent. Mijn vrouw heeft vorig jaar een stuk van haar warrants verkocht en een stuk laten staan. Voor de rest zit ze niet op de beurs dus voor haar is dat gewoon een soort diversifiering van haar activa.
Ik heb de mijne gewoon volledig verkocht omdat ik investeer volgens mijn eigen schema.

Terug
Bovenaan