Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kent er iemand een calculator waar je kan berekenen hoe de rest-tijd van een call optie invloed heeft op de prijs ervan?
Absolute bedragen zijn niet relevanter als je uw % winst-verlies post in combinatie met uw % verdeling van je gehele portefeuille.
Absolute bedragen is niet fair want iemand met 100K en 5000 euro winst heeft heeft meer winst dan iemand met 10k en 4000 euro winst terwijl de 2de het eigenlijk veel beter doet. Absolute bedragen posten vind ik ook nogal hautain zeker als de gehele portefeuille niet gepost wordt...en zelfs in dit geval (zoals ik mijn port post) zet ik er geen bedragen bij want daar heeft eigenlijk niemand iets aan.
Het enige dat ik kan bedenken is dat de markt er van uit gaat dat de oorlog niet verder zal escaleren en er uiteindelijk wel een deal komt.Is er ergens een feestje waarvan ik niet op de hoogte ben? Is de oorlog in Oekraine gedaan? Of zijn alle inflatieproblemen opgelost?![]()
Verkoop je dan ook niet als de investment case is veranderd? Of als je je koersdoel hebt bereikt? En wat met aandelen die al jaren achterblijven tov de rest ( of zelfs negatief staan)?
Heb je ooit bekeken hoeveel het zou zijn had je niet verkocht? (Oprechte vraag)
1 miljoen is veel geld. Maar het had er misschien 2 kunnen zijn...
Neen, foutje bij het quoten.Was die voor mij bedoeld? Ik denk het niet. Maar of het 1 of 2M is, niet zo relevant als je met 100k gestart bent. We zijn geen professionals. Als je echt heel veel geld wil verdienen zijn er andere manieren.... Ik bedoel maar, het is geen wedstrijd als hobbyist.

Heb je ooit bekeken hoeveel het zou zijn had je niet verkocht? (Oprechte vraag)
1 miljoen is veel geld. Maar het had er misschien 2 kunnen zijn...
Ja. Toen ik de eerste keer aandelen ging kopen was het "ik doe enkel ETF's en van de rest blijf ik weg". Nu er wat meer budget voor handen is, durf ik ook al eens wat meer risico nemen.Idd en als ik mijn post opnieuw lees heb ik me idd verkeerd uitgedrukt - u benadering is idd beter.
Edit: soms maak ik me wel de bedenking of het beleggersprofiel niet wijzigt i.f.v. het te beleggen bedrag - ook al blijft de % verdeling ongewijzigd.
Dan ben je beter dat je met een grote port bvb helft in msci world steekt en dan met ander deel ‘beter’ probeert te doenVoordeel met grotere port is dat saaiere aandelen ineens interessanter lijken.
Met 10k ga je op zoek naar aandelen die kunnen verdubbelen, met bv 500k is 10% op jaarbasis al 50k.

Als ik het mij goed herinner kan je bepaalde schermen / velden aan elkaar linken of van elkaar loskoppelen met rechtsboven een icoontje van een slotje (ofzo)Is er iemand die hier Trader Workstation van Lynx gebruikt voor opties, chart trading, etc.? Zou graag een gebruiksaanwijzing vinden om 'm in te stellen naar mijn keuze. Bv. wanneer ik twee charts naast elkaar heb openstaan, en de ticker verander, is dit steeds ook op de tweede chart. Hoe stel ik in dat deze apart blijven?
Ja je kan zo je eigen lay-out aanpassen. Maar ik heb nu 2 charts. Maar als ik één van de twee , de ticker verander naar bv. AMD,, is de tweede chart ook ineens mee aangepast naar AMD. En dat wil ik niet natuurlijk.Als ik het mij goed herinner kan je bepaalde schermen / velden aan elkaar linken of van elkaar loskoppelen met rechtsboven een icoontje van een slotje (ofzo)
't is al lang geleden...
het kan sowieso losgekoppeld worden. Kan je ze geen kleurtjes geven zodat alle blauwe meebewegen als je een ticker verandert op een blauw scherm, maar de gele dan onaangeroerd blijven etc.?Ja je kan zo je eigen lay-out aanpassen. Maar ik heb nu 2 charts. Maar als ik één van de twee , de ticker verander naar bv. AMD,, is de tweede chart ook ineens mee aangepast naar AMD. En dat wil ik niet natuurlijk.