Kleine Beursfeiten

Opgepast dat je niet meer dan 50k euro cash erop hebt staan, anders betaal je een strafrente vanaf september (blijkbaar geldt dit ook voor IB).

Berkshire, can't get any easier.

Heb ik al dikke sloefen van. Misschien beetje toevoegen

VGP, WDP
RDSA

Sluiten goed aan bij de eerder veilige aandelen die ge vooral hebt. Ook vet dividend. Allemaal Europees.

Solide groei/top fundamentals:
ALGN, ISRG, ULTA, MA, V
GOOG, FB

RDSA al in de PF, GOOG sinds 2008 al. WDP en VGP eens bekijken. Die andere no idea.

Dit! Ageas kan ook.
Ageas heb ik al dikke sloef in de 30 opgepikt in Corona tijden

Hangt ervan af wat die company is :)

Well, ik denk dat we massively overvalued zijn. Maar goed, we blijven maar stijgen:rofl:

Laatst bewerkt:
waarom? Voor de dividenden ofzo?
KBC Ancora grote gap met KBC terwijl dat enige dat ze in portefeuille hebben. Niet lang meer tot schulden weggewerkt zijn, en een mooi dividend in 't vooruitzicht.

Ageas gewoon stevig aandeel met mooi dividend rendement. Stond in coronatijden op moment zeer laag, maar is ook nu nog steeds de moeite om op te pikken na een recente drop.

KBC Ancora grote gap met KBC terwijl dat enige dat ze in portefeuille hebben. Niet lang meer tot schulden weggewerkt zijn, en een mooi dividend in 't vooruitzicht.

Ageas gewoon stevig aandeel met mooi dividend rendement. Stond in coronatijden op moment zeer laag, maar is ook nu nog steeds de moeite om op te pikken na een recente drop.
Kan ik bijtreden:

- onderwaardering kan zowel als buffer dienen in slechte tijden / aanjager koers in goede tijden - al is dat geen zekerheid, maar historisch gezien is de kans gewoon groter
- indien de korting blijft bestaan worden dat normaliter moddervette dividenden in de toekomst

Maar - het blijft een financiële instelling (wel één van de betere in Europa) - boer pas op uw ganzen

@ cege: Indien nog niet in port (die toch al best ruim is) is dit mss het overwegen waard om op te nemen

Als je in een beurstopic al niet meer mag braggen. Mijn verliezen moet ik niet herbeleggen...

Eigenlijk is het gewoon niet relevant, want je stoeft over "company stocks" dus dat heb je gekregen door middel van arbeid en niet echt door zelf te beleggen (als ik het goed interpreteer).

In het "brutoloon" topic ga je toch ook niet stoefen over je winst op je beleggingsportefeuille ?

Eigenlijk is het gewoon niet relevant, want je stoeft over "company stocks" dus dat heb je gekregen door middel van arbeid en niet echt door zelf te beleggen (als ik het goed interpreteer).

In het "brutoloon" topic ga je toch ook niet stoefen over je winst op je beleggingsportefeuille ?
Maar de profits wel he? Hij kon evengoed die stocks verkopen en er iets anders mee doen...

Ik koop met mijn loon ook aandeel x aan prijs y. Daar kan je niet over stoefen. Maar dat het dan naar prijs y*10 gaat, dat is wel uw "eigen verdienste"

Maar de profits wel he? Hij kon evengoed die stocks verkopen en er iets anders mee doen...

Ik koop met mijn loon ook aandeel x aan prijs y. Daar kan je niet over stoefen. Maar dat het dan naar prijs y*10 gaat, dat is wel uw "eigen verdienste"
Ik vermoed dat ze vast staan voor x aantal jaar. En als ze dan in de laatste 4 jaar x4 zijn gegaan is het makkelijke winst natuurlijk.

Bij mij zijn mijn bedrijfsaandelen ondertussen maal 0.5 (jawel 😞) terwijl ze nog even vast staan 😜

Koopt ge een huis van een half miljoen, niemand kijkt er van op, koopt ge u nen dikke auto, niemand die zaagt, maar durft niet te zeggen hoeveel aandelen dat ge hebt!

Dat hij er dan op zijn minst bij zet welk bedrijf, de periode, hoeveel %winst.

Nu kan ik met die informatie niets doen.

Cijfers en bedrijfsnamen wil ik zien :devilish:

Uiteindelijk lees je dit topic toch om wat inspiratie op te doen ? :thinking:

Ik vermoed dat ze vast staan voor x aantal jaar. En als ze dan in de laatste 4 jaar x4 zijn gegaan is het makkelijke winst natuurlijk.

Bij mij zijn mijn bedrijfsaandelen ondertussen maal 0.5 (jawel 😞) terwijl ze nog even vast staan 😜

De bonus stocks zijn gifted en 0d locked (en zwaar getaxed). Dus het zou gemakkelijk zijn om ze te verkopen, want de taxen moeten anders cash betaald worden met ingehouden loon. Dus eigenlijk investeer ik in de stock door de belastingen cash te betalen.

Lees: ik krijg 10k stock en mag 6k netto loon afgeven de maaden erna. Door de stock niet verkopen, koop ik eigenlijk 6k stock met dat loon.

Dat hij er dan op zijn minst bij zet welk bedrijf, de periode, hoeveel %winst.

Nu kan ik met die informatie niets doen.

Cijfers en bedrijfsnamen wil ik zien :devilish:

Uiteindelijk lees je dit topic toch om wat inspiratie op te doen ? :thinking:

Kleine tip, S&P500, vooraan in het (ticket) alfabet.

Heb ik al dikke sloefen van. Misschien beetje toevoegen

RDSA al in de PF, GOOG sinds 2008 al. WDP en VGP eens bekijken. Die andere no idea.

Ageas heb ik al dikke sloef in de 30 opgepikt in Corona tijden

Well, ik denk dat we massively overvalued zijn. Maar goed, we blijven maar stijgen:rofl:
Gij hebt precies wel veel sloefen hé 😆

Terug
Bovenaan