Kleine Beursfeiten

Hoe evalueren jullie of je een aandeel nog moet houden of verkopen?
Dat hangt af van de reden waarom je het gekocht hebt, als je bijv. gelooft in Chinese tech stocks en hun groei op langere termijn zou ik ze nu niet verkopen, maar wel aanhouden.
Bij indexing (SPY, QQQ, ...) houd ik het gewoon aan, dat is een long-term investering die ik wil laten groeien en exposeren aan market risk.

Wereldkaartje van de YTD performance over de landen heen. China slechtste performer, m.u.v. Petrochina.
Baidu ziet er goedkoop uit, P/E op 7,8 en de helft van de market cap houden ze aan in cash. Daarlangs ook nog eens sterke sales en EPS groei en hoge winstmarges. De huidige marktwaarde lijkt mij hier meer een overreactie op potentiële Chinese overheidsinterventie.
Calls staan niet eens zo duur geprijsd op BIDU, maar de timing hier juist hebben is redelijk moeilijk. Het is koffiedik kijken of de Chinese aandelen volgende maand recupereren of er nog een jaar over gaan doen.

Wereldkaartje van de YTD performance over de landen heen. China slechtste performer, m.u.v. Petrochina.
Baidu ziet er goedkoop uit, P/E op 7,8 en de helft van de market cap houden ze aan in cash. Daarlangs ook nog eens sterke sales en EPS groei en hoge winstmarges. De huidige marktwaarde lijkt mij hier meer een overreactie op potentiële Chinese overheidsinterventie.
Calls staan niet eens zo duur geprijsd op BIDU, maar de timing hier juist hebben is redelijk moeilijk. Het is koffiedik kijken of de Chinese aandelen volgende maand recupereren of er nog een jaar over gaan doen.
Ik was ook al naar BABA calls aan het kijken... maar de timing is zo onvoorspelbaar.

Deze week zijn veronderstel ik enkele WSB'ers rijk geworden aan SPRT.

Deels ten koste van mij, want ik had enkele geschreven calls die ik met verlies heb moeten sluiten... :rofl:

Misschien een domme vraag, maar goed...

De vraag gaat over spreiding. Ik ben pas sinds een jaar begonnen met beleggen en ik heb nu belegd in enkele losse aandelen en 2 ETF's (1 world- en 1 Nasdaq-ETF).

Mijn plan was nu vooral om die 2 ETF's te blijven bijkopen op regelmatige basis. Maar zou het misschien niet beter zijn om ook wat meer te spreiden in andere ETF's, zoals bijvoorbeeld een ETF die gericht is op Europa of China bijvoorbeeld, of grondstoffen? Dus een 4- of 5-tal ETF's (of zelfs meer) aanhouden in plaats van slechts 1 of 2?

Zoals ik al zei, misschien een domme vraag omdat die world-ETF al voldoende gespreid is waarschijnlijk, maar ik kan het maar beter vragen en zo iets bijleren.

Merci!
Dat kan je doen, maar:

1) Let op de TER, specifieke ETF's zijn vaak duurder

2) Probeer je portfolio na je aanpassingen dan ook effectief met rust te laten, eens je begonnen bent met specifieke dingen toe te voegen (en evt later terug te verkopen) stopt het soms niet. Zorg dat het voor jezelf duidelijk is waarom je een ETF hebt gekocht en waarom je in een bepaalde verhouding zit

Steinhof +18%

8paK.gif

Kunnen we kinderachtige ruzies achterwege laten aub?

Kritische bemerkingen over investeringen in bepaalde sectoren of types van beleggingsinstrumenten zijn en blijven welkom, maar hou het een beetje constructief en respectvol aub.

Oh boy, mijn company stock tikt 200k profit aan. Ik vind niet snel genoeg alternieven om te diversifieren...

Tips welcome! En geen bagger yolo meme, China stuff of crypto shizzle.

Oh boy, mijn company stock tikt 200k profit aan. Ik vind niet snel genoeg alternieven om te diversifieren...

Tips welcome! En geen bagger yolo meme, China stuff of crypto shizzle.
VGP, WDP
RDSA

Sluiten goed aan bij de eerder veilige aandelen die ge vooral hebt. Ook vet dividend. Allemaal Europees.

Solide groei/top fundamentals:
ALGN, ISRG, ULTA, MA, V
GOOG, FB

Fuck yeah, Eindelijk 100K in mijn Lynx portefeuille. Incl. Beobank, DeGiro, crypto en wat cash op zichtrekening zit ik nu aan net geen 150K. Doet me eraan denken, ik moet dringend mijn kwartaaloverzicht aanpassen op mijn blog.

Edit: Voor de duidelijkheid, ik heb wat cash op mijn zichtrekening staan dat ik nog ga overschrijven naar Lynx. Ik wacht niet met kopen van bepaalde aandelen als er een dip is (zoals BABA en Tencent) recent. Hierdoor sta ik soms een €10.000 tot €20.000 in het rood.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan