Kleine Beursfeiten

Ik heb mijn BABA aandelen vorige week verkocht, ben zeker dat het lange termijn goed komt maar er zijn andere aandelen met een beter sentiment momenteel.

Ik heb mijn BABA aandelen vorige week verkocht, ben zeker dat het lange termijn goed komt maar er zijn andere aandelen met een beter sentiment momenteel.
Sentiment kan ook snel keren, begin dit jaar zagen we ook een shift naar value aandelen. De cijfers die bedrijven als JD of Baidu voorleggen zijn gewoon top. Uiteraard dat 1 geweldige groene dag nog niet alle besognes rond China wegveegt, maar op het einde van de rit draait de beurswaarde toch om de naakte cijfers. Als de Chinese overheid beslist een hoop winst af te romen is dat een immens probleem.
Als Apple, Facebook, Google, etc een tijdje terug met héél goeie cijfers kwamen dan zakte het aandeel. Om later weer verder door te stijgen. Een echt gezonde indicatie lijkt me dat toch ook niet.

2021-08-19-BI-3-Mkt-to-GDP-890@1x.png

De cijfers die bedrijven als JD of Baidu voorleggen zijn gewoon top. Uiteraard dat 1 geweldige groene dag nog niet alle besognes rond China wegveegt, maar op het einde van de rit draait de beurswaarde toch om de naakte cijfers. Als de Chinese overheid beslist een hoop winst af te romen is dat een immens probleem.
Klopt maar China heeft nu reeds een aantal van die zaken ingevoerd (kijk maar eens naar de impact op FCF) - minstens een deel zit ook al in de koers verrekend, ik veronderstel (of is het hoop) ook dat de Chinese overheden hun top -bedrijven niet helemaal gaan kortwieken en zo verdere ontwikkelingen te vertragen. Het risico is aanwezig maar anderzijds is er ook een opportuniteit aanwezig.

Om het eens niet over Chinese brol te hebben: Argenx van eigen Gentse bodem heeft een applicatie ingediend voor efgartigimod op indicatie MG voor de Europese markt. Mooi tussentijds nieuws in afwachting van de FDA-beslissing tegen eind dit jaar. Staat nu al bijna op 300 euro.

Bij mijn vorige aankoop tijdens de eerste Corona-dip mij sterk gehouden om het aandeel dit keer wat langer bij te houden. En dat is tot nu toe een goede keuze gebleken. :)

• Ulta Beauty (NASDAQ:ULTA): Q2 Non-GAAP EPS of $4.52 beats by $1.96; GAAP EPS of $4.56 beats by $1.88.
  • Revenue of $1.97B (+60.2% Y/Y) beats by $210M.
Expansion via Target stores moet nog beginnen.

Wel leuk om eens door hun oude adviezen te scrollen. September 2020 was alibaba aan een koers van 280 dollar een buy, tot 300 dollar met koersdoel 445 dollar. Nu is het één van de weinige aandelen die op verkopen staan.
Owkey dan, kwestie van hun hele businessmodel op de schop te gooien omdat het risicoprofiel gestegen is. Aleja, dat zou ik als reden bedenken als simpele ziel, maar dan wel 4 sterren geven :crazy:

Verkopen enkel als de fundamentals veranderen.
Groei die stopt of management dat dom begint te doen.

Wel, ik verkoop ook als iets x10 gaat. KWestie van risico weight wat in te dekken :clap:

Ik krijg ook sloefen bedrijfsaandelen. Die zijn op 4y bijna x4 gegaan. Die gaan ondanks geen veranderde fundamentals ook salami-gewijs de deur uit, kwestie van niet ontslagen te worden en waardeloze aandelen te hebben als de business krom draait...

De hang seng heeft goed gepresteerd

Alibaba +9,50%
Baidu +8,5%
Jd + 15%

Dat wordt smullen vandaag als de nasdaq opengaat 🥳
Ik zou nog niet te vroeg juichen, een daling gaat, net als een stijging, ook niet in 1 keer hoor. Tussendoor kunnen er opsprongen zijn die daarna weer verkocht worden en nog dieper zakt.

Bv. BABA geraak ik aan de helft van het jaarrapport niet uit. Er zit zeker een legitieme winstgevende business tussen, maar bijna zeker ook halve fraude. En dan inderdaad nog het 'Chinese overheidsrisico' en de betrouwbaarheid van de cijfers die veel lager ligt.
En Jack Ma die af en toe eens verdwijnt in de kerkers van de Chinese politie :laugh:

De vraag die ik mij stel is: moest dit zoals een frietkot zijn hier in de buurt, wil ik daar dan ondergeschikte minderheids-medevennoot van worden in die omstandigheden? Het antwoord is redelijk hard neen :)
Alibaba nog verder -35% sinds deze post.

Reminder dat het nog steeds niet te vertrouwen is ;-)

Terug
Bovenaan