Kleine Beursfeiten

En die gigantische non-cash impairments op HD overschaduwen elk streepje goed nieuws natuurlijk (rev beat en record gross margin bv). Cashflow ook gewoon ok, maar vooral die guidance voor Q3 is plots wel heel slecht...

Wat een afgang holy shit, totaal niet zien aankomen en oprecht even niet goed van. So what's next? Ik twijfel heel hard, tov cost basis is mijn verlies nog relatief 'beperkt', dus misschien beter gewoon cutten. Jij zit er al iets langer in, wat doe jij?
Dus Q2 revenue beat en dan voor het volgende kwartaal revenue guidance dramatisch verlagen?
(Of ik lees ik dat hier verkeerd)

Hoe speel je dat klaar als bedrijf??
Wat is de reden?

As always weer een totale zwart-wit analyse van de Youtuber in kwestie. Die gaat al vele jaren mee en is heus de slechtste nog niet.

Red flags: engagement farming, continu reclame voor zijn subscriptions, belachelijke headlines, nodeloos lange filmpjes wat je in 5 min kan samenvatten, in 2021 BS meatvervanger stocks liggen pumpen, focust enkel op de bull case
Als je info van dergelijke bron al niet op de stronthoop mag gooien...

En die gigantische non-cash impairments op HD overschaduwen elk streepje goed nieuws natuurlijk (rev beat en record gross margin bv). Cashflow ook gewoon ok, maar vooral die guidance voor Q3 is plots wel heel slecht...

Wat een afgang holy shit, totaal niet zien aankomen en oprecht even niet goed van. So what's next? Ik twijfel heel hard, tov cost basis is mijn verlies nog relatief 'beperkt', dus misschien beter gewoon cutten. Jij zit er al iets langer in, wat doe jij?
Ik blijf zitten.
1 kwartaal (guidance dan nog, ook al is die echt desastreus) is mij te kort om conclusies te trekken.

Het noteert ook aan een dermate lage multiple dat een permanent lagere winstgevendheid (-20, -30, zelfs -40%) niet het einde van de wereld moet betekenen, zeker met de buyback machine die tot 1M aandelen per kwartaal vernietigt. Zolang de unit sales niet helemaal ineenstorten naar pre-Covid niveaus, that is.

Then again, what do i know, m'n geld zit al meerdere jaren te rotten in $CROX.

Langs de andere kant: ik heb puts op een aantal andere (veel duurdere) consumer disc. stocks.
Dus als de US consumer echt in de problemen begint te komen waardoor Crocs & andere "goedkope" B2C bedrijven die ik in bezit heb langere tijd door het putje gaan, wordt dat hopelijk meer dan opgevangen door de vrije val in de duurdere namen.

EDIT: -28% intussen. 💀

Laatst bewerkt:
Over LVMH gesproken: legendarische quote:

Gassy, jongen, hoe komt het dat gij nog tijd hebt om hier te zitten? Alle bodems blijkbaar perfect callen en toch nog niet binnen zijn. Das pas jammer! Of niet de ballen om uw fantastische lijntjes te volgen en telkens maar weer achter de feiten aanlopen door onrealistische prijstargets te zetten?

Fernando is zonder iets te doen plotseling 2 plaatsen gestegen in mijn achting! 🤩

Het loopt hier een beetje uit de hand hé 🙂
Laten we focussen op het fundamentele?

Als er commentaar komt op bv. NVO (wat ik jammer gekocht niet gekocht heb aan 65, maar verkocht zou hebben half/eind 2024 toen bleek dat LLY de voorkeur had bij velen, en glp-1 VOORLOPIG nog teveel gerestricted wordt als lifestyle drug door de moraalridders), zeg dan gewoon erbij wat volgens u het probleem ex ante was.

@Lulplayer zijn opmerking van 'one day you're in, next you're out' vat kledijbedrijven goed samen, dus dat is op zijn minst nog inhoudelijke feedback.
Misschien zijn er redenen om aan te nemen dat dit bij Crox niet zo is, aan de anderen om dan die case te maken.

Als er commentaar komt op bv. NVO

Is dat niet een beetje het probleem hier en bij uitbreiding overal als het over aandelen gaat? Niet op jou bedoeld, maar doorgaans zijn het brave huisvaders die in giftige kikkers veranderen die 0,0 weerwoord verdragen op hun stockkeuze(s) en liever koppig vasthouden dan gezichtsverlies te lijden en toegeven dat hun conviction toch niet zo heel sterk bleek.

Iedereen de NOVO-dip rond 44$ gekocht? Op een haar na geraakt en nu mooi omhoog.
Kan je al uw grafiekbeschouwingen eens in het TA topic posten aub ipv het hier te bevuilen met loutere opsommingen van beurskoersen, zonder enige inhoud?
Dat topic dient specifiek voor al die targets op basis van TA, waarom dan hier blijven posten?
En als daar niemand reageert, is er een reden voor.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan