Misterblort
Well-known member
Als er iets is dat ik geleerd heb de voorbije 2 jaar, is dat dat als "experts" een aandeel de hemel inprijzen, de kans dat ze gewoon van hun aandelen af willen heel groot is 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik had ooit META gekocht toen ze op één dag >20% gedaald waren. Achteraf gezien te vroeg gekocht, want ze gingen nog een stuk lager maar moest ik ze nu nog hebben dan was het dikke winst geweest. Ik had META terug verkocht toen ze opnieuw in winst stonden.

Maar Lotus is ook zo'n onhandig aandeel om een beetje van te kopen, je moet er direct dan 8K impompen. Ze zouden eens mogen een split doen. Het is geen BTC dus je kunt geen half aandeel kopen.Het is altijd wel iets, zeer recent was Lotus hier aan de beurt, we zijn ocharme wat dagen verder en staan behoorlijk hoger - niettegenstaande best wat contra argumenten die niet op grafieken of een of andere zelfverklaarde goeroe gebaseerd waren.

Hoe bedoel je ?Goed voorstel, maar zelfs dan moet je dividend belasting betalen
Hoe bedoel je ?
Good to know, merci voor de info.Dat het programma inderdaad aandelen koopt met je dividend (ipv uitkeren) maar op het dividendbedrag moet je gewoon belastingen betalen. Met andere woorden je zal niet voor 100 euro nieuwe aandelen krijgen maar voor 70 euro.
Dat is de info die ik heb, ben geen fiscaal expert.
En het feit dat keuzeaandelen vaak met een kleine korting worden aangeboden dus iets meer aandelen voor je geld.Good to know, merci voor de info.
Het enige wat je dan echt ontwijkt zijn eventuele transactiekosten als het een DRIP vh bedrijf zelf betreft.
als je deze nog niet bekeken hebt:ASML is ook een ramp de laatste tijd, dat is mijn grootste positie qua individuele aandelen. Afgaande op de grafiek zou ik wel denken dat ze stilaan hun bodem gevonden hebben. Als het sentiment omtrent ASML nu rotslecht is is dat misschien juist een reden om wel te kopen![]()
@cege Ken jij iets van de pipeline van NVO pre-glp1 obesitas era (2019-2020-2021) versus vandaag (ex-glp1)?
De keuze of je een dividend terug kan investeren ipv uitbetaald te krijgen is afhankelijk van het bedrijf en/of de broker.
Shell biedt het bvb zelf aan en daarom zal mijn broker (Bolero) ook die optie aanbieden. Bij bedrijven die zelf geen programma hebben biedt Bolero zo geen diensten aan.
Ook kan de broker dit als dienst aanbieden. Dan heb je enkel de transactiekost die de broker al dan niet aanrekent die je verliest. Degiro doet het volgens mij wel.
Rap is gegoogled en SIRI heeft geen DRIP (Dividend ReInvestment Program), dus voor dat aandeel zal je moeten kijken of uw broker het aanbiedt.
Maar Lotus is ook zo'n onhandig aandeel om een beetje van te kopen, je moet er direct dan 8K impompen. Ze zouden eens mogen een split doen. Het is geen BTC dus je kunt geen half aandeel kopen.
Bij Crocs kan je nog voor 1000 euro kopen en later bijkopen.

ASML is ook een ramp de laatste tijd, dat is mijn grootste positie qua individuele aandelen. Afgaande op de grafiek zou ik wel denken dat ze stilaan hun bodem gevonden hebben. Als het sentiment omtrent ASML nu rotslecht is is dat misschien juist een reden om wel te kopen![]()

DRIP in belgie zijn gewoon belast. Met wat pech mag je nog transactie en DRIPkosten dokken.
Dat van Shell is zelfsnoet van Shell zelf. Betaal je nog een intermediair wat centen ook.
Wat een niet BG opmerking.![]()

Ook altijd de voorwaarden goed lezen. DRIP is niet noodzakelijk gratis, er kunnen vaste of variabele kosten aan hangen.Good to know, merci voor de info.
Het enige wat je dan echt ontwijkt zijn eventuele transactiekosten als het een DRIP vh bedrijf zelf betreft.
Stock market says no.Dus LLY heeft nu een simpel pilletje waarmee je op een jaar tijd gemiddeld 12% van uw lichaamsgewicht kwijtgeraakt?
Dat lijkt mij opnieuw nogal baanbrekend onvoorstelbaar goed nieuws voor de wereld.
Ik kan NVO en LLY hun waarderingen niet meer volgen om eerlijk te zijn. Van NVO al veel op SA gelezen, ziet er goed uit en de koers blijft toch maar dalen. Zelfde met LLY, maar dan nog een stuk beter dan LLY. Een snelle blik op de forward P/E's duidt aan dat ze niet te duur staan (zelfs als die EPS growth slechter uitvalt).De vraag is (net zoals 2,5 jaar geleden) hoeveel er in de huidige aandelenprijs ingerekend is en wanneer de concurrentie met alternatieven komt.
Ik ken geen fluit van de waarde van de pipeline van LLY zonder hun obesitasproducten.
Iedereen die ik ken die aan obesitas-meds zitten klagen allemaal over de bijwerkingen, is echt niet zo simpel als gewoon pilletje en hop kilo's eraf... die bijwerkingen zijn soms echt niet voor te lachen. Zo'n fantastisch leven lijkt het me toch niet als je pillen moet slikken en daardoor zo mottig zijt dat je geen goesting hebt om (veel) te eten.Dus LLY heeft nu een simpel pilletje waarmee je op een jaar tijd gemiddeld 12% van uw lichaamsgewicht kwijtgeraakt?
Dat lijkt mij opnieuw nogal baanbrekend onvoorstelbaar goed nieuws voor de wereld.
De vraag is (net zoals 2,5 jaar geleden) hoeveel er in de huidige aandelenprijs ingerekend is en wanneer de concurrentie met alternatieven komt.
Ik ken geen fluit van de waarde van de pipeline van LLY zonder hun obesitasproducten.
Is een paar dagen geleden ook in de krant gekomen: https://www.demorgen.be/nieuws/bedr...er-bezig-zijn-met-de-nevenwerkingen~b00ddf54/Iedereen die ik ken die aan obesitas-meds zitten klagen allemaal over de bijwerkingen, is echt niet zo simpel als gewoon pilletje en hop kilo's eraf... die bijwerkingen zijn soms echt niet voor te lachen. Zo'n fantastisch leven lijkt het me toch niet als je pillen moet slikken en daardoor zo mottig zijt dat je geen goesting hebt om (veel) te eten.