Kleine Beursfeiten

Olie stond in 2015-2021 aan 60$ dus die 80$ - 120$ van afgelopen jaar is wel degelijk hoog.

Opec+ misbruikt zijn bijna monopolie positie in olie om zoveel mogelijk geld te verdienen, anders hadden ze niet gecut en was de olie nu een pak goedkoper dan 80$.
De meeste schalieboeren alsook de opeclanden produceren break-even aan 40$ - 60$ olie, een winstmarge van 35-100% is niet hoog?

Edit: ik vermoed dat voor heel wat opeclanden de break-even kost wellicht maar 20$ is ofzo....
Je moet nu niet van onderwerp veranderen. Allicht dat Opec de prijs liever niet aan 50 heeft, wat is daar raar aan?

Jij had het over politieke manoevers.
Waar achteraf bleek dat het gewoon een economisch maneuver was, aangezien Opec een paar maanden geleden zelf zei dat ze de prijs rond de 75-80 willen.
En de Biden administratie zou terugkopen voor de strategische reserve rond de 75. Dus ook zij vinden dit blijkbaar niet overdreven duur.

En dat Saoudi Arabie net niet mee deed aan politieke maneuvers (democraten die de olieprijs nog wilden doen zakken net voor de verkiezingen) maar gewoon zijn beslissing nam op basis van wat ze dachten dat nodig was om de prijs boven de 75 te houden.

Goh, 3% naar beneden dag a en 5% naar boven lijkt mij gestuwd door nieuws.

Niet dat ik van plan ben extra aan of verkopen te doen
Geruchten dat Opec 500k vaten zou bijpompen, en dag erna ontkenning van dat gerucht door Saoudi.

Maar eu, daar ging het nog over 5 posts terug hier in het topic...

Das wel stevig voor zover ik me je samenstelling kan herinneren - soms een grote uitschieter? Mooi resultaat in elk geval.

Shell, glencore, nutrien + ~5%. Corporate stock +~10%. Die dikzakjes zijn samen ~1/3 van de pf.

De rest tussen 1 en 3%.

De portefeuille is > 100 maandlonen. Dus dat tikt snel aan.

Shell, glencore, nutrien + ~5%. Corporate stock +~10%. Die dikzakjes zijn samen ~1/3 van de pf.

De rest tussen 1 en 3%.

De portefeuille is > 100 maandlonen. Dus dat tikt snel aan.
Had een vermoeden dat de corporate stock een jump had gemaakt, ook al weet ik (nog steeds) niet wie dat het juist is. Maar op een toch wat gespreide portefeuille pakweg 3% op een dag als vandaag is niet evident.

Zat Telenet er ook niet tussen ?
Yes. aan 20.5.

Can't win them all.

But still, ondanks de paar tegenvallers, goede performance.

De flater van het jaar mag je ook al bij mij zetten. Euronav verkocht aan 15.5. Ik vertrouw nog altijd die merger deal niet. Elke keer er een grote deal was bij Euronav was de kleine aandeelhouder in het poepegaatje gepakt :rofl:

Ik snap niet dat je met beursrally bezig houdt als je een pf hebt. Een yolo move wint toch. 20 accounts en allemaal yolo moves doen en winnen. :woohoo:

Als je 10k wil winnen, investeer met echte dollars.

Juist daarom, het gedacht 10 000 euro te winnen met een yolo move is toch geweldig.
Of als troostprijs een gratis abonnementje in de krant

Eigenlijk is het gewoon een gratis lottoticketje.

Heeft met exact 15 minuten gekost om een poging te wagen te winnen en wie weet. 🤷‍♂️

Mijn pf is trouwens totaal niet spannend, ik beleg volgens regels, dusja :sleep:

Terug
Bovenaan