Kleine Beursfeiten

Met het getreuzel binnen de regeringsvorming zal een meerwaardebelasting wellicht niet voor 2026 ingevoerd worden.

In 2024 zal me dat niet rondkrijgen en ik vermoed dat je dat niet midden in het kalenderjaar voor datzelfde kalenderjaar gaat introduceren (2025).

Kheb een stuk @4.17 gekocht :unsure:

Maar door grotere stukken @ +-1.7 en +-1.4 zit ik al even weer positief. Op naar recovery @12!!! Al zou ik niet verschieten als het over 2 weken weer 1.3 is.
Aan de resultatenrekening en balans te zien, gaat dit op termijn nog steeds richting 0 (of toch in die buurt).
De enige mogelijke redding is een overname. Of een product/platform dat zodanig innovatief en voordelig is voor klanten, dat ze hun omzet binnen een paar jaar maal 3, 4, 5 kunnen doen en richting 60-70% brutomarge kunnen groeien. Ik zou er niet op rekenen.

500 miljoen cash. Een bedrag dat elk kwartaal flink zakt. Aan het huidig tempo zitten ze binnen anderhalf jaar zonder cash.
900 miljoen aan lange termijn schulden. Weliswaar converteerbaar.
Omzet van slechts 200 miljoen met een bruto winstmarge van 25%, en een zwaar negatieve operationele marge. Elk jaar oplopende verliezen.

Je moet al veel moeite doen om een beursgenoteerd bedrijf te vinden met slechtere cijfers.

Fear mongering...
Wat gaan ze doen, heel D.C. platbranden?

En het Capitol incident van 4 jaar geleden? Symbolisch was het wel raak, maar verder stelde dat helemaal niets voor he. De antifa en BLM protesten vanuit de linkerzijde waren 100x destructiever.

Om terug on topic te gaan: ik denk dat de beuzen op korte termijn weinig tot geen impact zullen ondervinden van de verkiezingen, wie er ook wint.

Mja de schaal van BLM-rellen en het aantal slachtoffers was uiteraard een veelvoud van het Capitool maar qua aanval op de democratie/vrije verkiezingen was die laatste wel een stuk erger natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Aan de resultatenrekening en balans te zien, gaat dit op termijn nog steeds richting 0 (of toch in die buurt).
De enige mogelijke redding is een overname. Of een product/platform dat zodanig innovatief en voordelig is voor klanten, dat ze hun omzet binnen een paar jaar maal 3, 4, 5 kunnen doen en richting 60-70% brutomarge kunnen groeien. Ik zou er niet op rekenen.

500 miljoen cash. Een bedrag dat elk kwartaal flink zakt. Aan het huidig tempo zitten ze binnen anderhalf jaar zonder cash.
900 miljoen aan lange termijn schulden. Weliswaar converteerbaar.
Omzet van slechts 200 miljoen met een bruto winstmarge van 25%, en een zwaar negatieve operationele marge. Elk jaar oplopende verliezen.

Je moet al veel moeite doen om een beursgenoteerd bedrijf te vinden met slechtere cijfers.
Vrees niet! Vanaf 2026 winstgevend!!!

Ik zie het ook nog niet in de cijfers, maar laten we er van uitgaan dat met de renteverlagingen en plots wordt besteld tegen 5x. :unsure:

Laatst bewerkt:
Mja de schaal van BLM-rellen en het aantal slachtoffers was uiteraard een veelvoud van het Capitool maar qua aanval op de democratie/vrije verkiezingen wasdie laatste wel een stuk erger natuurlijk.
Die bestorming was als het niet zo symbolisch zou zijn weinig meer dan fait divers in een hele ketting van events, ik had het inderdaad echt niet op enkel maar die bestorming...

Je kunt ook gewoon schrijven: ik had blijkbaar een bijzonder slecht aandeel getipt 🤔😉.
Deze daling is een reactie op guidance missen, de daling YoY (en missen guidance) was zoals Fernando zei vooral te wijten aan een zeer goed 2023 door de hoge prijzen van koeling die nu weer sterk zijn gedaald. Maar blijft debt free, sterke cash positie én winstgevend...

Tempted om nu effectief in te stappen.

Dit is bijna een no brainer. Trump zou al moeten winnen en Japan moeten binnenvallen samen met Xi deze week. Ik zie het niet meteen gebeuren.

Ik begrijp deze uitspraken niet - en dat ligt aan mij, want ik lees veel positieve berichten omtrent Nintendo. Maar kan iemand mij uitleggen waarom dit goedkoop is vandaag? Op P/BV staat dit pal op de mediaan van de afgelopen jaren. Revenue en Earning metrics staan hoog, maar dat is normaal met lage earnings. Maar zelfs al ik naar normalized earnings zou kijken, lijkt dit mij niet goedkoop te zijn.

Ik begrijp deze uitspraken niet - en dat ligt aan mij, want ik lees veel positieve berichten omtrent Nintendo. Maar kan iemand mij uitleggen waarom dit goedkoop is vandaag? Op P/BV staat dit pal op de mediaan van de afgelopen jaren. Revenue en Earning metrics staan hoog, maar dat is normaal met lage earnings. Maar zelfs al ik naar normalized earnings zou kijken, lijkt dit mij niet goedkoop te zijn.
Nintendo heeft een waanzinnige weelde aan IP, belachelijk trouwe fans en een zeer rigide prijsbeleid dat amper in vraag wordt gesteld. Toen ik een trailer van de Super Mario film zag dacht ik : ik moet hier in gaan investeren, want dat is weer een volledig nieuwe cash cow en zal heus niet de enige blijven. Helaas heb ik dat niet gedaan en ze zijn inderdaad sterk gaan groeien. Ik heb daar op een bepaald moment 71% laten liggen. Gewoon een zeer solide bedrijf en technisch gezien zijn ze op het einde van een cyclus +- nu. Die Switch 2 gaat weer gigantisch de deur uitvliegen.

Het is in essentie niet goedkoop maar het gaat m.i. toch gewoon verder doorzetten, freight train.

Zoals Marsu zegt, de 'upcycle' van switch 2 komt eraan en door hun ijzersterke IP niet alleen in games maar nu ook in films in te zetten, komt er nieuwe business naar boven. Kijk maar eens naar het enorm succes van de Mario film, ondertussen is een Zelda film in productie. :)

Ze volgen het playbook van Disney hier maar dan zonder de woke shit.

Positie in SOFI genomen. Ondanks uitstekende Q3 resultaten met wederom mooie groei, staat het -11% bij opening nasdaq. 750k nieuwe klanten, 30% groei en vooral: 50% revenue nu van fintech waar op termijn veel meer inzit dan louter "een bank" zijn.

En nu ga ik opnieuw the intelligent investor lezen want te veel aan het speculeren :))

Same story voor HIMS, daarjuist positie genomen. Stond al lang op de rader, geweldig potentieel. Nu is het de moment: niet beloond voor geweldige Q3 resultaten en eind vorige maand onterecht -14% afgestraft voor GLP-1 dat officieel niet meer in shortage zou zijn.

Terug
Bovenaan