AgeofAI
Well-known member
Vrees niet! Vanaf 2026 winstgevend!!!
Ik zie het ook nog niet in de cijfers, maar laten we er van uitgaan dat met de renteverlagingen en plots wordt besteld tegen 5x.![]()
Als ze er miraculeus in slagen om voor 2026 break even te draaien, verandert dat inderdaad de zaak. De kans hierop is echter minimaal.
Realistisch gezien moeten ze ten laatste midden 2026 vers geld ophalen.
Financiele instellingen zullen zonder duidelijke path to profitability niet bereid zijn om er meer in te pompen, want die hebben al een exposure van 900 miljoen (converteerbare obligaties).
Hun IP zal voor de juiste strategische koper wellicht wel wat waard zijn.
Dus ik hoop voor de nog zittende aandeelhouders op dit forum dat de bedrijfstop er alles aan doet om zo snel mogelijk de boel te verkopen (zoniet wordt dit aandeel een zero).
Weliswaar een enorm sterke speler met een mooie toekomst, maar dit kan inderdaad niet blijven duren.
Doet me denken aan januari 2021 toen het aandeel ook als een raket omhoog schoot.
Had toen de meest gelukkige timing uit mijn beleggerscarriere door een deel van mijn positie van de hand te doen aan $44 (intraday $45 bereikt, wat tot op heden nog steeds de ATH is).
Op dat toppunt bedroeg de P/S meer dan 50!
En dan durven sommigen nog te beweren dat de markt rationeel en efficient is...![]()
Palantir vandaag +22%.
Market cap intussen rond de 110 miljard. Omzet 3 miljard.
Jawadde...