Kleine Beursfeiten

Vrees niet! Vanaf 2026 winstgevend!!!

Ik zie het ook nog niet in de cijfers, maar laten we er van uitgaan dat met de renteverlagingen en plots wordt besteld tegen 5x. :unsure:

Als ze er miraculeus in slagen om voor 2026 break even te draaien, verandert dat inderdaad de zaak. De kans hierop is echter minimaal.

Realistisch gezien moeten ze ten laatste midden 2026 vers geld ophalen.
Financiele instellingen zullen zonder duidelijke path to profitability niet bereid zijn om er meer in te pompen, want die hebben al een exposure van 900 miljoen (converteerbare obligaties).

Hun IP zal voor de juiste strategische koper wellicht wel wat waard zijn.
Dus ik hoop voor de nog zittende aandeelhouders op dit forum dat de bedrijfstop er alles aan doet om zo snel mogelijk de boel te verkopen (zoniet wordt dit aandeel een zero).

Weliswaar een enorm sterke speler met een mooie toekomst, maar dit kan inderdaad niet blijven duren.

Doet me denken aan januari 2021 toen het aandeel ook als een raket omhoog schoot.
Had toen de meest gelukkige timing uit mijn beleggerscarriere door een deel van mijn positie van de hand te doen aan $44 (intraday $45 bereikt, wat tot op heden nog steeds de ATH is).
Op dat toppunt bedroeg de P/S meer dan 50!

En dan durven sommigen nog te beweren dat de markt rationeel en efficient is...:biglaugh:

Palantir vandaag +22%.
Market cap intussen rond de 110 miljard. Omzet 3 miljard.
Jawadde...

Vanwaar de aandacht voor dit aandeel? Wat is/was de invest reden?
Ga komende week waarschijnlijk een positie nemen in Hudson Technologies (NASDAQ: HDSN) met resterende cash, met het oog op verdere uirbeiding tot max. 25%, afhankelijk van koersontwikkeling en wanneer Paypal eindelijk richting de verdiende $100-mark gaat.
50,0% Paypal (+31,2%)
22,7% Alphabet (+8,7%)
15,3% Basic Fit (+16,9%)
6,1% Amazon (+12.6%)
5,6% cash

YTD +31,6%
Janus heeft de screenshots (incl bedragen en XIRR-berekening) gezien en mij niet ge-exposed, dus kom niet zeiken over fake cijfers

Smallcap met sterk track record van bolt-on acquisitions en verdere runway. Koers ging al +1100% afgelopen 5 jaar, still cheap. Market cap momenteel $360 miljoen. Balans is uitstekend: schuldenvrij, $30mio cash, total liquidity van $90mio incl revolving credit. Net een overname van $20mio gedaan.

Hudson Technologies is een bedrijf dat verschillende producten en diensten voor specialty-HVAC systemen levert.
Het meest cruciale argument voor de thesis is dat ze US marktleider zijn in de verwerking van CFC's, u misschien bekend als de intussen verboden koelmiddelen die het gat in de ozonlaag veroorzaakten. De productie van die stoffen en gebruik in consumertoepassingen is dan mischien wel verboden, zo'n industriële systemen worden nog steeds wereldwijd gebruikt. Hudson heeft bv. een dedicated afdeling voor scheepvaart (US Navy is klant). Hudson recupereert die stoffen uit end-of-life systemen, zuivert ze weer op en verkoopt het herbruikbare deel. CFC's die niet meer hergebruikt kunnen worden, vernietigen ze volgens strikte regelgeving. Al de bestaande machines zijn dus aangewezen op dezelfde, krimpende en onvervangbare supply.
Ook services gerelateerd aan maintenance en herstellingen van zo'n machines behoort tot de activiteiten, evenals conversie van installaties van CFC/HCFC naar HFC. Hiervoor moet alle minerale olie verwijderd worden, wat normaal d.m.v. meerdere ester-spoelingen gebeurt. Hudson kan dat met één spoeling d.m.v. een gepatenteerd proces dat "Zugibeast" heet.

Daarnaast doen ze ook in HFC's (de "modernere" alternatieven voor CFC's).

Zou o.a. een korte termijn verplichting op 're-sourced' HFC's inhouden, wat op lange termijn dezelfe prijsdynamiek zou kunnen creëeren als voor CFC's. Momenteel nog massale productie en invoer uit o.a. India. Meteen ook de voornaamste reden voor huidige koersdruk. Zware margin pressure bij die HFC's (brutomarge 41 -> 30% YoY), maar nog steeds prima, ook naar historische standaarden. FCF blijft ook sterk. Buyback programma aangekodingd t.w.v. 2,7% vd market cap.

Zeer interessant bedrijf, zelfs als je geen positie wenst te nemen.

Quick google: ongeveer 60-70% van de omzet komt momenteel uit HFC’s waar blijkbaar veel goedkope import is, vandaar de druk op de margins vs. 15 a 20% uit CFC's dat bovendien een krimpende markt is. Als de marge op het grootste deel van u omzet zo hard krimpt lijkt het me straf dat je dat gaat rechthouden met grotere marges uit 15-20% van u omzet. En de koers is al zo hard geëxplodeerd voordien...

Spoiler: niet grondig bestudeerd, eerste reflex...

Quick google: ongeveer 60-70% van de omzet komt momenteel uit HFC’s waar blijkbaar veel goedkope import is, vandaar de druk op de margins vs. 15 a 20% uit CFC's dat bovendien een krimpende markt is. Als de marge op het grootste deel van u omzet zo hard krimpt lijkt het me straf dat je dat gaat rechthouden met grotere marges uit 15-20% van u omzet. En de koers is al zo hard geëxplodeerd voordien...

Spoiler: niet grondig bestudeerd, eerste reflex...
"This price pressure was due to a stockpile of HFC inventory created by massive imports of virgin HFCs in anticipation of the additional production cuts that went into effect in 2024, as the company previously reported."

"Moreover, even amid the presently depressed margins, HDSN generated an impressive $41 million in free cash flow in the latest quarter, a fourfold increase from Q2 2023. This enabled the company to enhance its net cash balance by $20 million to $31 million while also spending $21 million to acquire USA Refrigerants."

Overname zou marges moeten verhogen omdat die hoger liggen bij reclaimed HFC tov virgin supply (nieuwe productie). Lees gerust het rapport van 2018 eens terug, toen waren er ook zorgen over pricing. Lange termijn zouden die moeten stijgen wegens supply constraints en groeiende vraag (refrigerant volumes Q2 +17%). Ook MGMT is hiervan overtuigd en stellen zelf een MLT target voor een gross margin van 35%. Het is eerder dat 2023 een uitzonderlijk sterk jaar was voor HFC dan dat het nu "slecht" gaat.

Same story voor HIMS, daarjuist positie genomen. Stond al lang op de rader, geweldig potentieel. Nu is het de moment: niet beloond voor geweldige Q3 resultaten en eind vorige maand onterecht -14% afgestraft voor GLP-1 dat officieel niet meer in shortage zou zijn.
Is inderdaad een geweldig groeiend bedrijf, heb ze al vanaf 6,2 en 6,8.
Al deel verkocht, maar mijn huidige aantal hou ik voor de lange termijn. Wel redelijk volatiel koersverloop.

Gokje gewaagd, gokje verloren...

Maar goed, BTC aan het knallen, zal nog een mooie dag worden.
Metaplanet alvast +22%, benieuwd naar MSTR straks.
Inderdaad zeer mooie dag so far als je wat US stocks hebt, opnieuw ATH hier :cheer:

Ook Tubize op ATH, stevig vasthouden, is zo eentje dat alle fondsen op 31/12 in bezit willen hebben om te tonen dat ze de winners van het jaar in portefeuille hebben

Inderdaad zeer mooie dag so far als je wat US stocks hebt, opnieuw ATH hier :cheer:

Ook Tubize op ATH, stevig vasthouden, is zo eentje dat alle fondsen op 31/12 in bezit willen hebben om te tonen dat ze de winners van het jaar in portefeuille hebben

Check, heb ik ook. UBS wederom groei naar boven aangepast, tubize holt rustig mee.

NIO gisteren verkocht en de winst erop gepakt, te veel nattigheid...

Ja ik zit 70% US dus zal mooi worden.
MSTR is mijn grootste positie (25%) en staat al +12% premarket.

Man een vriend van mij had dit jaar 4 grote positities.
1. NVIDIA (gehouden)

2. PLTR (blijven kopen sub 10$) (gehouden)

3. SMCI (Van 200 naar 800) (volledig weg)

4. Alles van SMCI in Tesla aan 190$

Die kerel zijn portefeuille is in 2 jaar tijd meer waard geworden dan mijn huis.
Ik gun het hem natuurlijk van harte, maar het steekt toch wel serieus de ogen uit.

Terug
Bovenaan