Kleine Beursfeiten

Alé, Harris wint waarschijnlijk in een landslide, we kunnen weer op beide oren slapen.

Betekent niet echt iets voor de beurs natuurlijk aangezien die nog steeds torenhoog staat, gelijk wie wint.
Totaal andere startpositie dan 2008, , 2016, of 2020.

Nu je het zo bekijkt hadden de 3 vorige presidenten bij de verkiezing wel telkens chance aangezien alles (vrij) goedkoop stond.
De volgende zal hoogstwaarschijnlijk niet zo kunnen stoefen met de stock market gains als de ambtstermijn afgelopen is :-)

De volgende zal hoogstwaarschijnlijk niet zo kunnen stoefen met de stock market gains als de ambtstermijn afgelopen is :)
Die kans is natuurlijk reëel. Maar indien het op de beurs een zachte/soft landing wordt ipv hard landing, kan al een gedeelte in de beurskoersen ingeprijsd zijn en komt er een “beperktere” daling het komende jaar. Tegen de volgende verkiezingen kunnen we echter weer een pak hoger staan dan vandaag. Gek kan altijd gekker, totdat de muziek stopt.

Ook niet onbelangrijk:

Het crypto subforum werd eind 2021 aangemaakt.
Het 'energiecrisis' subforum werd in september 2022 aangemaakt.

Het AI subforum werd zopas aangemaakt.
Be very afraid, BG market subforumcreatie market timer never misses :biglaugh:

Vroeger dacht ik dat Buffett een buy-and-hold belegger was. Maar die man blijkt even vaak zijn aandelen opnieuw te verkopen als ik van onderbroek wissel.

Vroeger dacht ik dat Buffett een buy-and-hold belegger was. Maar die man blijkt even vaak zijn aandelen opnieuw te verkopen als ik van onderbroek wissel.
Gba3X4ta0AAT6IN

Hij trollt heel vaak.

Tja de markt noteert aan 1 van de hoogste multiples ooit. En aandelen zoals Apple al helemaal. Dus zo onlogisch is het niet dat hij extra zekerheid inbouwt.
Kans dat de S&P binnen bvb. 3 jaar lager staat dan nu, of minstens dat er in de tussentijd een grote dip/ berenmarkt plaatsvindt, lijkt me best groot.

Wellicht wenst Buffett ook de weg vrij te maken voor zijn opvolger, zodat die meteen z’n eigen accenten kan leggen wanneer het zover is. Dat houdt in: voldoende kapitaal voor handen hebben voor nieuwe posities en dus een verkleinde legacy portfolio.

End of an era: The coming long-run slowdown in corporate profit growth and stock returns

Hoezo? Ik heb hier niets over gelezen?

Laatste polls geven Harris een licht voordeel in enkele cruciale swing states maar geen land slide.
Nu goed, Hilary heeft altijd voor gestaan, we zullen het pas woensdag weten.
Je merkt de rally van Harris wel in de BTC prijs bijvoorbeeld, van >67k€ naar <63k€ gezakt op enkele dagen.

Nochtans als ik Twitter heden ten dage mag geloven dan wint Trump vollenbak volgens alle onvermijdbare posts van Elon om mijn home feed.

Bookies zoals Polymarket zijn niet betrouwbaar. De odds worden vooral beinvloed door een beperkt aantal grote bets van buitenlanders (Amerikanen mogen hier geen gebruik van maken)

Laatste polls geven Harris een licht voordeel in enkele cruciale swing states maar geen land slide.
Nu goed, Hilary heeft altijd voor gestaan, we zullen het pas woensdag weten.
Je merkt de rally van Harris wel in de BTC prijs bijvoorbeeld, van >67k€ naar <63k€ gezakt op enkele dagen.
Een échte landslide ga je nooit krijgen door het beperkte aantal swing states maar een licht voordeel in een meerderheid van de swing states kan soms toch een relatief groot verschil geven in de einduitslag. Vorige keer was het 306 VS 232, in elke ander systeem zou je dat een duidelijk overwinning noemen maar de realiteit is toch veel genuanceerder.
Iedereen die trouwens gelooft dat Trump en aanhang zich zomaar gaan gewonnen geven bij een overwinning van Harris is eraan voor de moeite vrees ik. Als Harris wint denk ik dat wat er 4 jaar geleden allemaal gebeurd is maar klein bier gaat zijn tegen wat we nu zouden krijgen.

De beurzen kunnen de komende weken een beetje alle kanten op, meer nog dan anders.

Iedereen die trouwens gelooft dat Trump en aanhang zich zomaar gaan gewonnen geven bij een overwinning van Harris is eraan voor de moeite vrees ik. Als Harris wint denk ik dat wat er 4 jaar geleden allemaal gebeurd is maar klein bier gaat zijn tegen wat we nu zouden krijgen.

Fear mongering...
Wat gaan ze doen, heel D.C. platbranden?

En het Capitol incident van 4 jaar geleden? Symbolisch was het wel raak, maar verder stelde dat helemaal niets voor he. De antifa en BLM protesten vanuit de linkerzijde waren 100x destructiever.

Om terug on topic te gaan: ik denk dat de beuzen op korte termijn weinig tot geen impact zullen ondervinden van de verkiezingen, wie er ook wint.

Fear mongering...
Wat gaan ze doen, heel D.C. platbranden?

En het Capitol incident van 4 jaar geleden? Symbolisch was het wel raak, maar verder stelde dat helemaal niets voor he. De antifa en BLM protesten vanuit de linkerzijde waren 100x destructiever.

Om terug on topic te gaan: ik denk dat de beuzen op korte termijn weinig tot geen impact zullen ondervinden van de verkiezingen, wie er ook wint.
"Stelde niets voor". Oké dan.

Kzou er bijna spijt beginnen van krijgen dat ik niet heel mijn portefeuille in PACB heb gestoken ipv een klein deeltje. +50% in oktober, jezus.
Kheb een stuk @4.17 gekocht :unsure:

Maar door grotere stukken @ +-1.7 en +-1.4 zit ik al even weer positief. Op naar recovery @12!!! Al zou ik niet verschieten als het over 2 weken weer 1.3 is.

Terug
Bovenaan