Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Pompsysteem, zotte evolutie wel, maar ik vraag me af of dat mogelijk niet meer problemen geeft als het nog niet volledig op punt staat
Inb4 dat de knop om druk bij te zetten, kapot is en hij op een haar na op de meet wordt geklopt.
Kunnen we nog eens lachen met Visma.
Wie gaat Ganna kunnen stoppen als de wind in het voordeel waait?
Niemand.
Mochten de oortjes uit zijn en het stof de renners bedekken, dan kan Tarling een poging wagen.

Niemand.
Mochten de oortjes uit zijn en het stof de renners bedekken, dan kan Tarling een poging wagen.

Tarling is jammer genoeg net ziek geweest.

Was in mijn ogen wel vrij goed aan het rijden, vooral tactisch was hij altijd op de juiste plaats op het juiste moment. Hij had enkel wat moeite met de hellingen dit jaar.

In mijn ogen is Pedersen wel de favoriet.
Ik hoop gewoon eens een andere winnaar dan mvdp (niet dat ik er iets tegen heb ofzo, maar 2 jaar na elkaar is genoeg 😛).

Pompsysteem, zotte evolutie wel, maar ik vraag me af of dat mogelijk niet meer problemen geeft als het nog niet volledig op punt staat
Revolutionair geheim wapen... Waar ze in 2023 al mee reden. Waar Vos in 2024 wereldkampioene gravel mee werd, waar Prevot vorige week 2de mee werd in de Ronde. Zo geheim dat iedereen het gewoon kan kopen op de site van gravaa.

Heb nog over iets revolutionair gehoord bij Visma. Het schijnt dat ze met elektronische versnellingen gaan rijden. Elektronisch hé, met een batterij, en de shifters wireless. Als dat maar goed komt wanneer ze onder de hoogspanningskabels doorrijden.

Revolutionair geheim wapen... Waar ze in 2023 al mee reden. Waar Vos in 2024 wereldkampioene gravel mee werd, waar Prevot vorige week 2de mee werd in de Ronde. Zo geheim dat iedereen het gewoon kan kopen op de site van gravaa.
het is niet dat iedereen er mee rondrijdt toch ... in tegenstelling tot elektronisch schakelen

het is niet dat iedereen er mee rondrijdt toch ... in tegenstelling tot elektronisch schakelen
Renners als Cancellara reden ook nog mechanisch toen al 95% vh peloton op di2 zat. Uiteindelijk is dat bij elke evolutie, niet iedereen gaat er vanaf dag 1 in mee. En hier zit je uiteraard met het feit dat niet elke ploeg een deal heeft met dit merk.

Gravaa is beschikbaar voor het brede publiek sinds 2021, het is niks obscuur dat ze plots hebben uitgevonden. Moest ik bij Visma rijden, ik zou er wel mee rijden zondag 😊

Renners als Cancellara reden toen ook nog met een een motortje.

Ontegensprekelijk. Dat waren nog eens tijden!

Laat ons vooral hopen op een niet al te dominante Pogacar. Ergens moeten bepaalde wetmatigheden nog gerespecteerd worden.

Laatst bewerkt:
Renners als Cancellara reden ook nog mechanisch toen al 95% vh peloton op di2 zat. Uiteindelijk is dat bij elke evolutie, niet iedereen gaat er vanaf dag 1 in mee. En hier zit je uiteraard met het feit dat niet elke ploeg een deal heeft met dit merk.

Gravaa is beschikbaar voor het brede publiek sinds 2021, het is niks obscuur dat ze plots hebben uitgevonden. Moest ik bij Visma rijden, ik zou er wel mee rijden zondag 😊
Ik weet niet hoe het werkt maar lijkt me toch ook niet ideaal voor de veiligheid als een renner nog wat extra knopjes en een scherm heeft om mee bezig te zijn aan 50 per uur in een peloton.

Serieus in dubio wel voor zondag. Ergens zou ik een solo van Pogacar de max vinden dan kan die de komende jaren alles of toch veel op San Remo zetten om zo alle monumenten te pakken zou zot zijn.

En tegelijk hoop ik op een top VDP die zijn derde kassei pakt.

Hoe dan ook best wel wat kanshebbers op de winst, ben benieuwd. :smile:

Ik weet niet hoe het werkt maar lijkt me toch ook niet ideaal voor de veiligheid als een renner nog wat extra knopjes en een scherm heeft om mee bezig te zijn aan 50 per uur in een peloton.
Alles is op voorhand al ingesteld. Het enige wat de renner doet is op een knopje drukken om van stand te wisselen. Stand 1 is bv 5 bar, stand 2 is 4 bar etc.

Op dat vlak is het dus even gevaarlijk als het monteren van sprintshifters. Het is niet dat renners constant op hun garmin moeten kijken voor een druk te kiezen. Eén keer drukken voor de kasseistrook, één keer bij het verlaten, vrij simpel.

Mijn hoop is dat er op Carrefour toch nog een trosje toppers gaat samenzitten. Wat volgt is een mooi steekspel in de laatste 10 kilometer zoals toen Hayman won. Wout zit er nog bij, en hij slaagt erin om in de laatste kilometers toch het juiste moment te vinden om er vanonder te muizen en zo de sprint te ontlopen. Pedersen wordt alweer 2e in de sprint daarachter :love:

Maar goed… waarschijnlijk wint MVDP wel gewoon weer :unsure:

Mijn hoop is dat er op Carrefour toch nog een trosje toppers gaat samenzitten. Wat volgt is een mooi steekspel in de laatste 10 kilometer zoals toen Hayman won. Wout zit er nog bij, en hij slaagt erin om in de laatste kilometers toch het juiste moment te vinden om er vanonder te muizen en zo de sprint te ontlopen. Pedersen wordt alweer 2e in de sprint daarachter :love:

Maar goed… waarschijnlijk wint MVDP wel gewoon weer :unsure:
Mathieu offert zijn kansen volledig op, nog liever zelf verliezen dan Wout te zien winnen. Ganna gaat in ware RvV stijl aan op 666m van de streep en niemand komt er nog over. Pedersen wordt alweer 2e daarachter. :unsure:

FTFY :unsure:

In all seriousness: als ik Pedersen was... ik liet vdP zijn wiel de hele finale niet los. Zoals die rond rijdt... ik zie niet waar ze die, zonder de hellingen die ze vorige week wel nog hadden, gaan dumpen. En rij daar eens mee naar de streep...

Serieus in dubio wel voor zondag. Ergens zou ik een solo van Pogacar de max vinden dan kan die de komende jaren alles of toch veel op San Remo zetten om zo alle monumenten te pakken zou zot zijn.

En tegelijk hoop ik op een top VDP die zijn derde kassei pakt.

Hoe dan ook best wel wat kanshebbers op de winst, ben benieuwd. :smile:
100% voor Van Aert zondag. Die andere 2 hebben al meer dan genoeg gewonnen de laatste tijd. Of een Ganna mag ook winnen van mij.

Terug
Bovenaan