Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
maar eerlijk is eerlijk, gelukkig onderschat de Belgische pers Van Eetvelt nog altijd en krijgt die ook niet diezelfde aandacht.

Ik denk dat de pers Lennert allesbehalve onderschat.
Maar het profiel van een De Lie spreekt gewoon meer aan. Het volledige pakket dan.
Zo een boerenzoon die veel talent heeft en kan sprinten, klungelig Nederlands spreekt en potentieel toont in het Vlaamse werk. Dat spreekt nu eenmaal meer aan.

De Lie, laat ons hopen dat die jongen hem kan herpakken.
Maar als het niet betert zie ik 2 mogelijkheden. Ofwel veranderen van ploeg en alles omgooien of gewoon stoppen met koersen.
Op deze manier heeft lotto er ook niks aan, en dat gaan ze ook niet blijven pikken.

Ik denk dat de pers Lennert allesbehalve onderschat.
Maar het profiel van een De Lie spreekt gewoon meer aan. Het volledige pakket dan.
Zo een boerenzoon die veel talent heeft en kan sprinten, klungelig Nederlands spreekt en potentieel toont in het Vlaamse werk. Dat spreekt nu eenmaal meer aan.

De Lie, laat ons hopen dat die jongen hem kan herpakken.
Maar als het niet betert zie ik 2 mogelijkheden. Ofwel veranderen van ploeg en alles omgooien of gewoon stoppen met koersen.
Op deze manier heeft lotto er ook niks aan, en dat gaan ze ook niet blijven pikken.

De vraag is natuurlijk, waar vindt iemand als De Lie wat hij nodig heeft. Ik heb altijd enkel Quick Step als een logische ploeg gevonden omdat je daar de mix hebt van kennis en het meer familiale, maar dan ook enkel als Remco daar weg is (wat kan gebeuren na 2026 natuurlijk), tenzij De Lie geen fan meer is van de Tour. Maar nu zitten ze daar dus met Magnier... die misschien wel meer talent heeft dan De Lie en waarschijnlijk toch ook meer op het klassieke zal focussen in de toekomst. Ze hebben ook nog Lamperti. Merlier voor de sprints, etc. Heeft hij daar wel een plaats? De absolute topteams zijn waarschijnlijk veel te strict en wetenschappelijk voor hem. De Franse teams zijn een optie misschien, maar dat is het omgekeerde en dan betwijfel ik toch of hij daar een constant goed niveau zou halen.

Hij zal denk ik vooral zelf de klik moeten maken, maar ik ben akkoord dat hat wel moet beteren, anders gaat het snel gewoon op zijn tussen renner en ploeg en heeft geen van beiden er nog iets aan. Want ja, ge merkt toch dat er nu al frustratie is bij de ploeg. Ze betalen hem dan ook héél goed (dat is natuurlijk niet De Lie zijn fout).

Ja, de timing verbaast me ook wel. Ik zou er wel een maandje tussen laten :tongue:

Misschien brengt hij nu de tranen mee :unsure:
En daar waren de traantjes ...

Allé goed, die mens heeft zijn straf wel gehad (en zal ze juridisch ook nog krijgen). Let's move on.

Daarmee heb ik ineens voor de eerste keer een Vive Le Velo gezien voor de RVV, en waarschijnlijk ook meteen de laatse keer :unsure:

Maar nu zitten ze daar dus met Magnier... die misschien wel meer talent heeft dan De Lie en waarschijnlijk toch ook meer op het klassieke zal focussen in de toekomst

Dat is het harde van de sport natuurlijk. Je bent maar zo goed als uw laatste resultaat.
Gisteren nog de wonderboy, vandaag alweer de nobody.
Waar QS hem vroeger echt wou zullen ze nu geen interesse hebben.

Niemand gaat hier zomaar zijn vingers aan willen verbranden.
Idd vreemd, rijd bijna alle voorjaarsklassiekers maar de Ronde dan niet..? En Roubaix volgende week dan weer wel..
Vooral omdat hij DDV wel nog doet.

Ik vind het wel onnozel dat ze bij Lotto dit zo in de pers zeggen. Helpt toch niemand. Houdt het toch gewoon binnenskamers. Ok, er waren wel al veel geruchten, RTBF had ook al gelekt, maar dan nog. Zeg dat hij terug gaat naar zijn oude trainer en that's it.
Ik begrijp dit toch ook niet heel goed tbh. Dit is zo'n uithaal volgens het mo van PatLef... wat dachten ze bij Lotto, dat moeten we ook eens proberen? :unsure:

Als ze een beetje mensenkennis hadden (en opgelet zouden hebben) zouden ze weten dat dat raar of zelden tot goeie resultaten leidt als het probleem ook tussen de oren zit, en je gaat me niet vertellen dat dit een in de kern een zuiver fysiek issue is.

En daar waren de traantjes ...

Allé goed, die mens heeft zijn straf wel gehad (en zal ze juridisch ook nog krijgen). Let's move on.

Daarmee heb ik ineens voor de eerste keer een Vive Le Velo gezien voor de RVV, en waarschijnlijk ook meteen de laatse keer :unsure:
Veel opvulling in het programma, beetje chaotisch samen gesmeten. Redelijk lange parlé over alcohol, maar op de achtergrond zie je wel de zware bieren staan op de tafeltjes. Uiteindelijk weer weinig over de eigenlijke koers gepraat.

De Lovie is wel een mooie omgeving, passeer daar vaak met de Aeroad. Je passeert er ook met een wandeling van uit het Canadabos. Hopelijk blijft het bij passeren, want met al die wegpiraten op de baan...

En vooral: wie is Jan Bakelants? In zijn tijd als renner aanschuiven als de contraire persoonlijkheid in het saaie extra time koers kon ik nog aanvaarden. Maar nu keer op keer makkelijk scoren op kap van een ander terwijl hij zelf nooit in de sportieve cel van een ploeg heeft gezeten is best goedkoop.

Bakelants heeft me deze week toch ook gefrustreerd.
  • zei toch dat vorig seizoen ook al de schuld van de Lotto was dat hij slecht was.
    Ik denk dat Lotto niet zoveel kan doen aan de ziekte van Lyme 😅
  • In de E3 toch meerdere keren laten aanhoren dat hij tactisch geen masterbrein heeft.

Ik begrijp dit toch ook niet heel goed tbh. Dit is zo'n uithaal volgens het mo van PatLef... wat dachten ze bij Lotto, dat moeten we ook eens proberen? :unsure:

Als ze een beetje mensenkennis hadden (en opgelet zouden hebben) zouden ze weten dat dat raar of zelden tot goeie resultaten leidt als het probleem ook tussen de oren zit, en je gaat me niet vertellen dat dit een in de kern een zuiver fysiek issue is.

Niet de eerste keer dat Heulot dit doet. Het is een Fransman natuurlijk... Hij is trouwens ook echt een fan van Lefevere, het is geen toeval :biglaugh:
Maar Van de Wouwer schrik ik wel. Al hoewel hij het waarschijnlijk niet zo bedoelt, maar ge moet ondertussen toch beseffen dat als ge zo één zinnetje zegt de pers dat gaat uitvergroten. Dom gewoon. Ze zijn bij de ploeg niemand in de buitenwereld een uitleg verschuldigd dus zwijg gewoon en dan krijgt heel dat gedoe sowieso minder aandacht.

Bakelants heeft me deze week toch ook gefrustreerd.
  • zei toch dat vorig seizoen ook al de schuld van de Lotto was dat hij slecht was.
    Ik denk dat Lotto niet zoveel kan doen aan de ziekte van Lyme 😅
  • In de E3 toch meerdere keren laten aanhoren dat hij tactisch geen masterbrein heeft.

Wat mensen niet weten is dat Bakelants een eitje te pellen heeft met de Lotto ploeg, of toch het management. 2 of 3 jaar geleden dacht meneer van hey ik ben net gestopt als wielrenner dus ik ga solliciteren voor de positie van CEO. Hij werd natuurlijk niet serieus genomen door de Nationale Loterij toen en sindsdien geeft hij overal en wanneer hij kan steekjes naar de ploeg. Het is echt zielig, maar hij krijgt er dus het platform voor om dat te doen.

En pas op, geen probleem met kritiek op de ploeg, of zeker het management. Daar loopt veel fout. Ik moet Haek ook echt niet hebben, en over Heulot heb ik ook zware twijfels, maar meneer zit weer gewoon te liegen op openbare televisie. Zoals je zelf al zegt. Gaan we nu echt gewoon negeren dat die jonge gast Lyme had? Wat bedoelt ge met twee jaar hetzelfde? Het is helemaal niet vergelijkbaar. De ene keer is het te wetenschappelijk, het andere jaar geven ze hem te veel vrijheid. Het is altijd wel iets precies. En dan zevert hij nog iets over Van Eetvelt die zogezegd "opeens" moet opdraven in de Ronde van Vlaanderen. Jongens toch, dat is 4 maanden geleden beslist...

Ik word echt kwaad van zo een dingen. Zo typisch Belgisch. Kakken op hun eigen ploegen. En ge brengt die ploegen alleen maar meer in de problemen daarmee, want sponsors zien dat ook.

Ik vind het wel onnozel dat ze bij Lotto dit zo in de pers zeggen. Helpt toch niemand. Houdt het toch gewoon binnenskamers. Ok, er waren wel al veel geruchten, RTBF had ook al gelekt, maar dan nog. Zeg dat hij terug gaat naar zijn oude trainer en that's it.
We weten natuurlijk niet of dit niet al tig keren intern aan hem is gezegd. Misschien wel, misschien niet, maar ik kan me voorstellen dat je het na een tijdje niet meer met de mantel der liefde kan bedekken.

Benieuwd of Van Aert meer indruk maakt morgen , en wat doet hij als Jorgenson weg is. De benen stil dan?
Tuurlijk, wat anders? Wout is toch altijd een correcte ploegmaat gebleken.

Allé, hangt er vanaf in welke situatie natuurlijk. Als Jorgenson alleen voorop rijdt, lijkt me dat logisch. Rijdt hij in een kopgroep van 10 en kan Wout er nog 'makkelijk' naartoe springen, dan is dat een ander verhaal natuurlijk.

Tuurlijk, wat anders? Wout is toch altijd een correcte ploegmaat gebleken.

Allé, hangt er vanaf in welke situatie natuurlijk. Als Jorgenson alleen voorop rijdt, lijkt me dat logisch. Rijdt hij in een kopgroep van 10 en kan Wout er nog 'makkelijk' naartoe springen, dan is dat een ander verhaal natuurlijk.
Ja akkoord, blijft gewoon jammer dat iemand als Van Aert ook al moet knechten in de voorjaarsklassiekers.

Terug
Bovenaan