Mijn collega beweert bij hoog en bij laag dat VDP Pogacar gaat kunnen volgen, dus 100% concensus is er niet![]()
Aah dag collega!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mijn collega beweert bij hoog en bij laag dat VDP Pogacar gaat kunnen volgen, dus 100% concensus is er niet![]()
Ik ben MSR ook veel meer beginnen appreciëren de laatste jaren. Sinds dat geen massasprint meer is (2017 met Kwiatkowski vs. Sagan vs. AlaphilippeMSR was toch altijd zowat de minste van de voorjaarskoersen. Tuurlijk was die finale altijd wel lekker spannend. Maar het was geen RVV of zo. Maar nu weet je gewoon al op voorhand wie gaat winnen en als die dan nog eens een solo doen van 40-60km is er weinig aan.
Het is niet dat MSR is veranderd. Het is dat de rest een stuk minder leuk is geworden waardoor MSR nu plots bovenaan staat ipv onderaan.
), is dat ook wel een veel leukere koers geworden dan voordien. De kilometers vanaf de Poggio horen voor mij bij de leukste kilometers van het seizoen. We hebben daar nu al 8 jaar steeds ofwel een individu dat nipt vooropblijft of een sprint tussen maximaal dik 10 renners. Het gewicht dat die koers heeft -er zijn maar 5 kansen op een jaar om een monument te winnen, daar winnen kan een bekroning van een carrière zijn zoals bij Stuyven, Philipsen of Mohoric- gecombineerd met de spanning, maakt het voor mij niet te vergelijken met eender welke andere koers. De andere monumenten zijn qua winnaar veel meer voorspelbaar.
Maar dan nog was Sanremo in de recente geschiedenis voor 2017 ook een absolute kutkoers met af en toe een uitzondering op een massasprint. Als er al eens een groepje vooropbleef, won er een renner waar ik een hekel aan had (Gerrans) of werd m'n favoriet geklopt (Goss die Gilbert klopte, Ciolek die Sagan klopte, Cancellara die vooropbleef voor een groep waarin ik bijna iedereen liever zag winnen dan hij).
Dit jaar niet want Pogacar staat op de startlijstZo houd ik ook van de Waalse Pijl. Je weet dat daar geen fuck gebeurt voor de Muur van Hoei, maar als beloning krijg je vaak de spannendste minuut koers van het jaar.

Het mooie aan Milaan-San Remo is toch dat je altijd weer nieuwe scenario's krijgt of variaties op: vdP ging in de beklimming van de Poggio, Mohoric ging in de afdaling, Stuyven ging net voor ze beneden waren, Van Aert won een duel met Alaphilippe nadat die laatste een klein gaatje had op de Poggio, Philipsen in een groepsprint... opties genoeg. Dat is bij veel andere koersen toch anders, zelfs Roubaix waar vaak zo lyrisch over gedaan wordt is toch ook al vaak een sof geweest. Er gaan er hier een paar het niet graag horen maar de editie die Hayman won blijft voor mij puur kwa spankracht toch één van de allermooiste edities in de recente geschiedenis.Ik ben MSR ook veel meer beginnen appreciëren de laatste jaren. Sinds dat geen massasprint meer is (2017 met Kwiatkowski vs. Sagan vs. Alaphilippe), is dat ook wel een veel leukere koers geworden dan voordien. De kilometers vanaf de Poggio horen voor mij bij de leukste kilometers van het seizoen. We hebben daar nu al 8 jaar steeds ofwel een individu dat nipt vooropblijft of een sprint tussen maximaal dik 10 renners. Het gewicht dat die koers heeft -er zijn maar 5 kansen op een jaar om een monument te winnen, daar winnen kan een bekroning van een carrière zijn zoals bij Stuyven, Philipsen of Mohoric- gecombineerd met de spanning, maakt het voor mij niet te vergelijken met eender welke andere koers. De andere monumenten zijn qua winnaar veel meer voorspelbaar.
De laatste 2 jaren zijn de overige 4 monumenten inderdaad telkens gewonnen door van der Poel, Evenepoel en Pogacar en waren ze geen enkele keer echt spannend.Maar dan nog was Sanremo in de recente geschiedenis voor 2017 ook een absolute kutkoers met af en toe een uitzondering op een massasprint. Als er al eens een groepje vooropbleef, won er een renner waar ik een hekel aan had (Gerrans) of werd m'n favoriet geklopt (Goss die Gilbert klopte, Ciolek die Sagan klopte, Cancellara die vooropbleef voor een groep waarin ik bijna iedereen liever zag winnen dan hij).
![]()
Zeker als je dan nog alle pech en zware valpartijen in rekening neemt. Gewoon niet om aan te zien. Ik skip die koers al een aantal jaren. Ik wil niet bijdragen aan de kijkcijfers waardoor renners ieder jaar in het ziekenhuis belanden.Roubaix waar vaak zo lyrisch over gedaan wordt is toch ook al vaak een sof geweest.
Er gaan er hier een paar het niet graag horen maar de editie die Hayman won blijft voor mij puur kwa spankracht toch één van de allermooiste edities in de recente geschiedenis.
Los van pech is dat wel mijn favoriete wedstrijd hoor. Ik wil ook een droge Roubaix, liefst zonder stof. Zogenaamde wielerfans die vloekten omdat het regende op de dagen waarop Roubaix in '20 en '21 oorspronkelijk zou gereden zijn, mogen zich van mij ook diep schamen. Moscon 2021, Van Aert die meermaals pech heeft gehad als mogelijk sterkste man in koers of het peloton dat uitgeschakeld werd door een val in 2016, dat moet voor mij allemaal niet. Als we een eerlijke strijd krijgen, is Roubaix wel oprecht de leukste wedstrijd op de kalender, of toch als we geen solo van honderdduizend kilometer te zien krijgen. En zelfs dan nog kan het mooi zijn. Die editie van Van Baarle was machtig, met Ineos dat vanaf de start met z'n hele ploeg aanviel en het afmaakte ondanks wegvallen van enkele van hun vooruitgeschoven pionnen (o.a. Ganna met dubbele pech). Dat de wedstrijd dan 30 kilometer voor de meet in een beslissende plooi ligt, maakt me niet zoveel uit als we meer dan 4 uur echte koers gezien hebben.Zeker als je dan nog alle pech en zware valpartijen in rekening neemt. Gewoon niet om aan te zien. Ik skip die koers al een aantal jaren. Ik wil niet bijdragen aan de kijkcijfers waardoor renners ieder jaar in het ziekenhuis belanden.
Die natte editie die colbrelli won, nadat iedereen al jaren geilde op een natte editie heeft bij mij echt de ogen geopend. Flutkoers.

Uijtdebroeks is echt totaal naar de kloten gegaan bij Visma het laatste jaar. Toch echt vreemd. De Plus ook verrassend slecht vandaag. Met een matige Van Wilder in PN doen de Belgische klimmers het wel vrij zwak.
Ganna da is 83 kilo ofzo hé, angstaanjagend.
Eindelijk eens een referentie in het klimwerk voor Pidcock.
Die transfer heeft precies goed gedaan.
Van Wilder staat nu 12e. Dat is niet slecht maar voor iemand die er opstaat dat hij op tijd en stond zijn eigen kans mag gaan toch ook gewoon onvoldoende. Draait nu toch ook al een paar jaar mee en ik zie hem niet echt die volgende stap zetten. Beste geval wordt het een goeie knecht mindere geval gaat hij straks naar een Franse ploeg of zo voor een vrije rol om 14e in een GT te gaan rijden.
Absoluut. Ook een winnaar geworden nu 4 van zijn 9 zeges zijn dit seizoen behaald en we zijn halfweg maart. Benieuwd wat hij straks kan in het voorjaar. Pogacar kloppen wordt lastig natuurlijk. En werd ook al 2e in LBL dus daar podium rijden is niks nieuws.
Ik denk toch dat die nét wel een goeie kop heeft. Lijkt mij echt een doorzetter, een winnaar en echt hard bezig met zijn vak (misschien iets té maniakaal zelfs?)Los van de fysieke ongemakken lijkt die mij ook niet de kop te hebben van een topper. Die zijn interviews klinken altijd kinderachtig terwijl dit ook gewoon een man met stemrecht is.
Komt niet goed. Binnen een paar jaar in de vlucht van de dag namens Cofidis
Cian was de 17-jarige die de records van Evenepoel op die testtrainingen van de Belgische wielerbond significant verbeterde.Heeft niet het talent en de veelzijdigheid van Pogacar, Evenepoel, …
Cian was de 17-jarige die de records van Evenepoel op die testtrainingen van de Belgische wielerbond significant verbeterde.
Linkje.