Klassieke voorjaar

Welk team domineert het klassieke voorjaar ?

• UAE Team Emirates - XRG

Stemmen: 31 49,2%
  • Alpecin - Deceuninck

Stemmen: 14 22,2%
  • Team Visma | Lease a Bike

Stemmen: 7 11,1%
  • The wolfpack

Stemmen: 2 3,2%
  • Lotto, omdat het kan !

Stemmen: 2 3,2%
  • Lidl - Trek

Stemmen: 6 9,5%
  • Intermarché - Wanty

Stemmen: 0 0,0%
  • Bahrain - Victorious

• Red Bull - BORA - hansgrohe

• Een andere ploeg,...

Stemmen: 1 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    63
Uiteraard ddv, totaal overbodige koers. Niet vergeten dat de Omloop ook al WT is.

Overbodige koers is veel gezegd. De noodzaak om die ook nog WT te maken valt over te discussiëren.
De omloop en DDV zijn ook wel een ander soort koers natuurlijk.
Hoeveel procent vd Parijzenaren staat te springen voor de aankomst op de Champs? Lijkt me nogal een slechte graadmeter.

Ik denk dat je zou schrikken hoe hard het leeft in Parijs en bij de Parijzenaren dat de grootste koers van de wereld finisht in hun metropool.
Nu goed, de Renewi Tour eindigt vanaf dit jaar in Leuven. Dus ze hebben daar ondertussen al hun WT koers. Wij eisen geen vier WT koersen per jaar over de Moskesstraat.

De Renewi tour is misschien een slecht voorbeeld want de renewi tour en er zit ook een etappe in over oost-vlaamse wegen :P
Waar je op voorhand al weet dat de etappe die finisht in Oudenaarde de meest hype zal veroorzaken.

En de moskesstraat is als je eerlijk bent toch een veel minder tot de verbeelding sprekende klim dan wat je in oost-Vlaanderen kan vinden. Hij wordt ook nog maar sinds 5 jaar opgenomen in wielerkoersen.

Het zou geen klassieke voorjaar zijn zonder een prachtig interview met Roger :love:

"Mathieu van der Poel wint Milaan-Sanremo, maar zat 250 kilometer in het wiel, hé.

"Nu heb je met Ganna 1 Italiaan op niveau en het is geen superman. In mijn tijd had je tien Italianen die tot de absolute top behoorden."

"Vent, toch: ik weet hoe snel Eddy kon rijden. Ik heb dikwijls met angst in zijn wiel gezeten, hoor."

Potentieel vallen en blesseren zou in deze ook geen factor mogen zijn. Roubaix is ook niet zo een gevaarlijke koers, toch zeker niet meer dan de doorsnee koers.
Akkoord! Je leest online en in de gazetten wel eens dat Roubaix te gevaarlijk is voor Pogacar en dat het onnodige risico's zijn met het oog op de Tour, maar ik denk niet dat deze koers gevaarlijker is dan het draaien en keren in Vlaanderen met de storm naar voren bij elke nieuwe beklimming, als uitschieter de afdaling van de Nieuwe Kwaremont. Terwijl in Roubaix de koers vaak sneller openbreekt en door de opvolging van kasseistroken het peloton meer uitgerokken is (of zelfs in stukken ligt), waardoor de toppers vooraan meer plaats hebben om hun ding te doen.

Sporza geeft Van Aert maar 2 sterren :o ... het is gebeurd.

Mathieu torenhoog favoriet. Iedereen gaat naar hem kijken, maar daar kan hij wel mee overweg. Zal ook niet lang duren vooraleer hij het begint uit te dunnen denk ik. Benieuwd hoelang Wout kan volgen en hoe zijn vorm is t.o.v. de niet-Mathieu's.

Sporza geeft Van Aert maar 2 sterren :eek: ... het is gebeurd.

Mathieu torenhoog favoriet. Iedereen gaat naar hem kijken, maar daar kan hij wel mee overweg. Zal ook niet lang duren vooraleer hij het begint uit te dunnen denk ik. Benieuwd hoelang Wout kan volgen en hoe zijn vorm is t.o.v. de niet-Mathieu's.
Op zich toch niet onlogisch? Voor deze periode van het jaar al effe geen koers meer gereden, laatste resultaten hebben geen indruk nagelaten. MVDP heeft net MSR op een klasse manier gewonnen en is dus (terecht) torenhoog favoriet.

Die mannen van Sporza kennen er geen kloot van :p

Dat Benoot daar zelf nog een ster krijgt.
Goeie coureur , maar die gaat hem toch altijd moeten opofferen.
Er zijn denk ik zeker 5 betere keuzes om daar iemand te zetten.

*Natuurlijk gaat Benoot vandaag dan wel winnen

Op zich toch niet onlogisch? Voor deze periode van het jaar al effe geen koers meer gereden, laatste resultaten hebben geen indruk nagelaten. MVDP heeft net MSR op een klasse manier gewonnen en is dus (terecht) torenhoog favoriet.
Daarvoor zei ik het niet hoor :wink:

Eerder omdat het hier wel eens voorbij komt dat Sporza te chauvinistisch is met die sterren en Wout bv. ook eigenlijk altijd 3 sterren geeft. Bij afgelopen Kuurne Brussel Kuurne kwam dat hier nog naar boven, meen ik me te herinneren.

Zelf vind ik 2 sterren voor Wout volledig correct.

Akkoord! Je leest online en in de gazetten wel eens dat Roubaix te gevaarlijk is voor Pogacar en dat het onnodige risico's zijn met het oog op de Tour, maar ik denk niet dat deze koers gevaarlijker is dan het draaien en keren in Vlaanderen met de storm naar voren bij elke nieuwe beklimming, als uitschieter de afdaling van de Nieuwe Kwaremont. Terwijl in Roubaix de koers vaak sneller openbreekt en door de opvolging van kasseistroken het peloton meer uitgerokken is (of zelfs in stukken ligt), waardoor de toppers vooraan meer plaats hebben om hun ding te doen.
Wellicht hebben ze het Bos in het achterhoofd. Daar is het geregeld miserie. Komt erbij dat er enkele 90°-bochten zijn net voor Wallers.
Het wordt nijpen ginder dit jaar: Tarling - Ganna - Van Aert - Van Baarle - VDP - Vermeersch, G - Pogacar - Vermeersch, F - Politt, als we kijken naar de toppers en nog een mannetje extra. Dan spreek ik nog niet over Küng en het viertal bij Trek.

Al na enkele kilometers moest een drietal van Soudal Quick-Step (Van Gestel, Gelders, Warlop) opgeven na een valpartij. Zij werden afgevoerd naar het ziekenhuis.

Door die val, waar hij weliswaar niet bij betrokken was, moest Van Aert van fiets wisselen. Daardoor verzeilde hij in een grote tweede groep. Die groep rijdt al op 2'30" van een sterk uitgedund peloton van zo’n vijftig renners.
------------------------------------------------------
Woutje is voor het fiets ongeluk geboren :(
komt wel nog goed hoop ik.

Al na enkele kilometers moest een drietal van Soudal Quick-Step (Van Gestel, Gelders, Warlop) opgeven na een valpartij. Zij werden afgevoerd naar het ziekenhuis.

Door die val, waar hij weliswaar niet bij betrokken was, moest Van Aert van fiets wisselen. Daardoor verzeilde hij in een grote tweede groep. Die groep rijdt al op 2'30" van een sterk uitgedund peloton van zo’n vijftig renners.
Ik had begrepen dat VDP ook in de tweede groep zit.
Momenteel al 3 minuten voorsprong voor het eerste peloton waar Ineos aan het trekken is met Ganna.
Speciale situatie al.

VDP blijkbaar ook.
Best mogelijke scenario voor de koers, dat die twee achterop zijn.

Mathieu en Wout allebei in die tweede groep in ieder geval die al op drie minuten zou fietsen... .

Nu zeggen ze dat Ganna ook in het 2de peloton zit en Visma met Jorgenson in het eerste peloton zit. Dus VA zit in principe in een zetel.

Bakelants zeg,
Als je mag kiezen

Jorgenson vs Madouas ,Kung , Turner , Mohoric , stuyven
of
Wout vs Ganna vs MVDP vs Pedersen

Dan denk ik dat Jorgenson meer kans heeft op winst.

Terug
Bovenaan