Kinderen krijgen voor fiscaal voordeel

Ik weet niet wie of wat je probeert te overtuigen. Het is simpel, als er geen 3 isofixen zijn vanachter, passen er echt geen 3 maxicosis/kinderstoelen in. Mijn broer heeft een Kuga. 2 kinderstoelen erin en daar tussen is misschien 30cm over. No way dat je daar iets tussenkrijgt.

Een maxi cosi of kinderstoel zijn toch even breed? Bij ons zelfs hetzelfde onderstel.


Ik heb een lijstje gevonden van auto's: https://www.adac.de/rund-ums-fahrze...kindersitzberater/drei-kindersitze-rueckbank/ Handful of cars. Met isofix zijn het er misschien een goeie 5-tal.

Ik kan alleen maar zeggen dat het bij mij wel lukt ..
Met gordels kan je ze meer naar de deur schuiven ipv isofix en daar ging het oorspronkelijk ook over.
 
Wij hebben 3 kinderen, rijden momenteel nog met toyota auris break.
Mocht ik nu nieuwe wagen kopen zou Dacia Jogger kopen. Heb er eens in gereden en is super voor zijn prijs en echt ruim vanbinnen.

Mijn persoonlijke voorkeur voor wagens is echt wel puur functioneel :shy:
 
Wij hebben 3 kinderen, rijden momenteel nog met toyota auris break.
Mocht ik nu nieuwe wagen kopen zou Dacia Jogger kopen. Heb er eens in gereden en is super voor zijn prijs en echt ruim vanbinnen.

Mijn persoonlijke voorkeur voor wagens is echt wel puur functioneel :shy:
We hebben 4 kinderen en gegaan voor een VW multivan.

Elk kunt kunnen we in een hoek zetten zodat ze ruimte hebben en mekaar niet fysiek kunnen lastigvallen.

Best aankoop ever.
 
Ik vraag mij vooral af hoe het met 4 kinderen komt dat bruto-netto is. Snel een simulatie gedaan bij een overheidsfunctie en bruto 4400 euro is met drie kinderen 3340 en zonder kinderen 2780.

Dit vind ik algemeen gezien trouwens jammer dat veel mensen niet door hebben dat ze een fiscaal voordeel krijgen door kinderen te hebben.
Kindergeld is in het nieuw systeem 176 euro. 704+ 560 = 1320. Ga je er daarmee komen? Ik denk het niet, maar het is toch mooi meegenomen, terwijl ik weet dat veel mensen het niet beseffen, omdat ze het niet "zien" zoals met kindergeld.
 
Minder uitgaven ja, maar nu sponsort de staat wel rechtstreeks extra vermogen door het extra af te nemen van een alleenstaande.

Wie is beter af op zijn 60e?

Pardal met zijn groot huis dat hij door allerhande sociale voordelen heeft kunnen betalen en renoveten of de alleenstaande die een appartement of huis heeft kunnen kopen en minder aanspraak kan maken op renovatiepremies?
Pardal heeft 0 sociale voordelen voor de aanschaf en renovatie van zijn woning.

Bovendien heeft Pardal 50% van een woning op zijn 60ste.

Uwe alleenstaande heeft op zijn 60ste een eigen woning.
Het zit gewoon scheef dat een alleenstaande, die evenveel kosten heeft als jij- kinderen buiten beschouwing gelaten-, minder overhoudt.
Zie hierboven nee, die alleenstaande heeft meer.

Groot gezin wilt ook zeggen duurdere auto, duurdere vakanties, duurdere uitstapjes enz...

Maar je kan moeilijk een gezin van 6 vergelijken met een alleenstaande.

Anderzijds als alles goed gaat hebben wij met 2 er voor gezorgd dat er binnen de volgende generatie 4 extra werkenden zijn die belastingen betalen, een alleenstaande heeft de gemeenschap hierin weinig bijgebracht (om het heel kort door de bocht te benoemen)
 
Het grootste verschil is natuurlijk niet die €150 bruto minder pensioen, maar het verschil tussen je brutoloon als je werkt in die laatste jaren en wat je als pensioen krijgt - wat voor veel mensen wel een pak scheelt. Maar als je tegen dan inderdaad het geld niet persé nodig hebt, maakt dat ook niet uit.
Iedereen moet z'n eigen financieel plan maken natuurlijk om te kunnen blijven verder leven op de manier dat je graag wil. Ik voorzie echter tegen dan geen grote investeringen meer. Grote kosten zoals de hypotheekafbetaling zijn dan al even weggevallen, de financiële buffer zal best ok zijn, de pensioenplannen van mijn werkgever(s) betalen uit en mypension voorspelt mij een pensioen van 2300 netto per maand (voor dat laatste: fingers crossed).

Ik zal de evaluatie tegen dan zeker nog eens maken maar ik vermoed dat mijn vrije tijd me tegen dan veel meer waard zal zijn dan de extra centen :)
 
Pardal heeft 0 sociale voordelen voor de aanschaf en renovatie van zijn woning.
Pardal & vrouw betalen maandelijks minder belastingen
Pardal & vrouw mogen een hoger inkomen hebben als een kinderloos koppel om een verbouwpremie aan te vragen


Bovendien heeft Pardal 50% van een woning op zijn 60ste.

Uwe alleenstaande heeft op zijn 60ste een eigen woning.
Zelfde als een kinderloos koppel dus

Groot gezin wilt ook zeggen duurdere auto, duurdere vakanties, duurdere uitstapjes enz...
De doodoener om een persoonlijke keuze af te wimpelen op de maatschappij :love:.

Anderzijds als alles goed gaat hebben wij met 2 er voor gezorgd dat er binnen de volgende generatie 4 extra werkenden zijn die belastingen betalen,
Klopt
een alleenstaande heeft de gemeenschap hierin weinig bijgebracht (om het heel kort door de bocht te benoemen)
Die heeft zijn gehele werk carriere genoeg opgebracht. Maar daar is de maatschappij niets mee omdat ons systeem zo niet in elkaar zit.
 
Pardal & vrouw betalen maandelijks minder belastingen
Pardal & vrouw mogen een hoger inkomen hebben als een kinderloos koppel om een verbouwpremie aan te vragen
Om mijn woning conform te krijgen moet ik voor mijn gezin nu eenmaal meer kamers/bewoonbaar oppervlakte hebben dan een kinderloos koppel/alleenstaande

Bijkomend zal een kinderloos koppel normaal gezien ook minder verbruiken als ons gezin van 6.


Zelfde als een kinderloos koppel dus

De doodoener om een persoonlijke keuze af te wimpelen op de maatschappij :love:.
Idem voor een alleenstaande :)
 
Om mijn woning conform te krijgen moet ik voor mijn gezin nu eenmaal meer kamers/bewoonbaar oppervlakte hebben dan een kinderloos koppel/alleenstaande

Bijkomend zal een kinderloos koppel normaal gezien ook minder verbruiken als ons gezin van 6.



Idem voor een alleenstaande :)
Dat is geen keuze :unsure:
 
Bijkomend zal een kinderloos koppel normaal gezien ook minder verbruiken als ons gezin van 6.
Klopt,

Maar wederom wordt dit meer verbruik (deels) gesponsord door de samenleving :cheer:

Pardal en vrouw krijgen 700 kWh gratis elektriciteit jaarlijks
Kinderloos koppel 300 kWh

Water idem.
 
Kunnen we ergens anders de zielepoot gaan uithangen?

Of ik trek de "ik betaal voor de zatte doktersbezoeken van a b c" kaart. Denk dat de kinderlozen iets meer fratsen uithalen die geld kosten aan de maatschappij dan die met 4 kinderen. Wil je het rekensommetje maken?

Hopelijk bmi 20 en 5x per week sporten, voor je neut op "de maatschappij betaalt".
 
Kunnen we ergens anders de zielepoot gaan uithangen?
Zullen we enkele van jouw posts er bij halen van andere topics waarin je berekende dat kinder opvang je niks kost in de zomer? Of nog beter: Gewoon beetje money printing!

ik heb zelf kinderen, kost zeker geld, maar zoals pardal hier wat komen doen dat hij anders moet geld gaan bedelen bij het ocmw en dat alleenstaanden het zo gemakkelijk hebben is toch ook maar een enge tunnelvisie.
 
Klopt,

Maar wederom wordt dit meer verbruik (deels) gesponsord door de samenleving :cheer:

Pardal en vrouw krijgen 700 kWh gratis elektriciteit jaarlijks
Kinderloos koppel 300 kWh

Water idem.
En wat is er mee dat de samenleving sponsort?

Wie gaat er het rusthuis/zorg betalen voor het alleenstaand koppel? Gaan ze goed gespaard hebben hun hele leven zodat ze niemand ten laste zijn op het einde?

Er blijft een zorgplicht tussen ouders en kinderen en omgedraaid (afwijking om billijkheid is wel mogelijk)

Voor ons gezin specifiek, we krijgen geen schooltoeslag, hebben geen maximumfactuur, geen mogelijkheid tot goedkope voor of na schoolse opvang.

Voor water is het gewoon een berekening per gedomicilieerde, het is niet dat wij maar met 2 ons wassen om zo ons voordeel te krijgen... En we krijgen het voordeel maar voor 5 van de 6 personen....
 
Zullen we enkele van jouw posts er bij halen van andere topics waarin je berekende dat kinder opvang je niks kost in de zomer? Of nog beter: Gewoon beetje money printing!

ik heb zelf kinderen, kost zeker geld, maar zoals pardal hier wat komen doen dat hij anders moet geld gaan bedelen bij het ocmw en dat alleenstaanden het zo gemakkelijk hebben is toch ook maar een enge tunnelvisie.
Nooit gezegd dat een alleenstaande het zo gemakkelijk heeft

Mijn statement is dat het een maatschappij meer kost om achteraf miserie op te lossen dan preventief te handelen, maar dan zitten we in een verkeerd topic te discussiëren.
 
Zullen we enkele van jouw posts er bij halen van andere topics waarin je berekende dat kinder opvang je niks kost in de zomer? Of nog beter: Gewoon beetje money printing!

ik heb zelf kinderen, kost zeker geld, maar zoals pardal hier wat komen doen dat hij anders moet geld gaan bedelen bij het ocmw en dat alleenstaanden het zo gemakkelijk hebben is toch ook maar een enge tunnelvisie.

In de topic "kinderen brengen geld op", be my guest, niet in de brutoloon topic.
 
Terug
Bovenaan