Kinderen krijgen voor fiscaal voordeel

3 isofixen is toch geen must? Met gordels meer speling om ruimte te creëeren op de achterbank

Denk je dat je 3 maxicosis op een achterbank krijgt met gordels? Je hand zit 30cm van het gordelgaatje vast tussen 2 maxi cosis.

In de veronderstelling dat daar tijd voor is s morgens.

Los van het feit dat 2 isofix autos veel te smal zijn. In de doorsnee auto met 2 isofixen heb je 20cm tussen 2 maxi cosis.
 
Denk je dat je 3 maxicosis op een achterbank krijgt met gordels? Je hand zit 30cm van het gordelgaatje vast tussen 2 maxi cosis.

In de veronderstelling dat daar tijd voor is s morgens.

Los van het feit dat 2 isofix autos veel te smal zijn. In de doorsnee auto met 2 isofixen heb je 20cm tussen 2 maxi cosis.
3 maxi cosis is dan ook wel een drieling.. Meestal heb je toch wat leeftijdsverschil en kan je met kinderstoelen werken + evt maxi cosi
 
3 maxi cosis is dan ook wel een drieling.. Meestal heb je toch wat leeftijdsverschil en kan je met kinderstoelen werken + evt maxi cosi
Onze dochter is nu 3 jaar en 2 maand en stapt net over naar een andere autostoel (en dat is dan vroeg, want het is een grote).
Dat wil dus zeggen dat vanaf je 3 kinderen binnen 3 jaar hebt (dus een kind en erna een tweeling bvb), dat je wel degelijk 3 van die grote stoelen tegelijk moet zetten.

En gewoon 3 stoelen met gordels, die krijg je ook niet naast elkaar gezet hoor. Dat werkt enkel als uw middenste zetel ook echt een aparte zetel is.
 
3 maxi cosis is dan ook wel een drieling.. Meestal heb je toch wat leeftijdsverschil en kan je met kinderstoelen werken + evt maxi cosi

Ik kijk met veel vreugde uit naar een lijstje van auto's <50k waar je 3 kinderen <6 op de achterbank krijgt. Good luck.
 
Ik kijk met veel vreugde uit naar een lijstje van auto's <50k waar je 3 kinderen <6 op de achterbank krijgt. Good luck.
Ford kuga, maxi cosi + 2 stoelen lukt. Niet met isofix want dan is er teveel ruimteverspilling aan de zijkant maar met gordels lukt dit
 
Ik vind mensen die kinderen hebben bij meerdere partners altijd zoiets marginaal, ongeacht wie of wat die persoon nu is.
De zoon van m'n "schoon-stiefmoeder" (de stiefmoeder van m'n vriendin) is ook zo iets (ken hem niet, heeft amper nog contact met z'n moeder): gast is 25 (dacht ik), heeft al 2 kinderen bij 2 verschillende vrouwen. Blijkbaar is hij ook al met nummer 2 uiteen en als je op facebook mag afgaan heeft hij al een andere snol gevonden (waar hij wellicht ook nog een kindje mee zal broeden).

Nieuwe samengestelde gezinnen en dan nog een liefdeskindje(s) maken met de nieuwe partner allemaal goed en wel, maar het blijft imo marginaal.
Als je kinderen hebt, zorg dan dat het geen kluwen wordt van meerdere moeders/vaders.
En wat als uw partner (plots) overleden is (maar je had al wel een kind). Uw nieuwe partner heeft een grote kinderwens en heeft nog geen kinderen? Gewoon terug uit elkaar gaan want anders ben je ne 'marginaal' ???

Ik begrijp wel wat je bedoelt en ik ben het grotendeels er mee eens maar zomaar iemand 'marginaal' noemen omdat hij / zij kinderen heeft bij 2 partners vind ik toch ook weer iets te kort door de bocht. Iedereen kan wel eens een 'foutje' maken in het leven of ... er is iets erg gebeurd met je vorige partner waardoor je toch nog opnieuw aan kinderen begint ..

Natuurlijk iemand die aan partner nummer 4 zit en bijvoorbeeld 7 kinderen heeft ... zucht ..
 
Ik kijk met veel vreugde uit naar een lijstje van auto's <50k waar je 3 kinderen <6 op de achterbank krijgt. Good luck.
Heb 4 kinderen multivan gekocht. Geen enkele auto kan comfortabel 3 autostoelen/ Maxi-Cosi's langs elkaar zetten. Ook al zou het gaan raad ik af, omdat ge geregeld gaat mogen stoppen omdat ze ruzie aan het maken zijn.

We hebben een dubbele rij vanachter, allen aparte stoelen en ieder in een aparte hoek.
 
Ik kijk met veel vreugde uit naar een lijstje van auto's <50k waar je 3 kinderen <6 op de achterbank krijgt. Good luck.

Peugeot 5008. Je hebt zelfs nog 2 extra plaatsen in de koffer.
net 1 gekocht voor 20k tweedehands (eind 2019, <100k kms). Nieuw kost die ook <40k.

Daar passen perfect 3 maxi cosy's naast een (of in ons geval van die enorme kinderstoelen). heeft ook 3x isofix.

Niet verbazend dat je deze auto heel vaak ziet bij gezinnen met 3 of meer kleine kinderen.

Elektrisch bestaat het inderdaad niet. Heb geen werk leasing meer genomen en gewoon prive gekocht. Wat ben ik met een duurdere leasing die kleiner is en crap op lange ritten.

Op het werk zie ik die eqb wel veel. Dan heb je 7 kleine plaatsen dus krijg je nog wel iets gecombineerd. Maar die is wel stukken kleiner (en duurder,) dan die Peugeot
 
Laatst bewerkt:
En wat als uw partner (plots) overleden is (maar je had al wel een kind). Uw nieuwe partner heeft een grote kinderwens en heeft nog geen kinderen? Gewoon terug uit elkaar gaan want anders ben je ne 'marginaal' ???

Ik begrijp wel wat je bedoelt en ik ben het grotendeels er mee eens maar zomaar iemand 'marginaal' noemen omdat hij / zij kinderen heeft bij 2 partners vind ik toch ook weer iets te kort door de bocht. Iedereen kan wel eens een 'foutje' maken in het leven of ... er is iets erg gebeurd met je vorige partner waardoor je toch nog opnieuw aan kinderen begint ..

Natuurlijk iemand die aan partner nummer 4 zit en bijvoorbeeld 7 kinderen heeft ... zucht ..

Natuurlijk alle respect voor zo'n situaties, maar dat lijkt me toch een minieme minderheid. Als ik al iets hoor van meerdere kinderen bij meerdere partners is het in de meeste gevallen een typische situatie van marginaliteit en "kweekt er maar op los" vanaf de eerste minuut dat ze elkaar kennen.
Kinderen hebben van twee partners is nog begrijpelijk, maar bij 3 of meer partners is imo gewoon lachwekkend marginaal ongeacht de situatie.
 
Ik kijk met veel vreugde uit naar een lijstje van auto's <50k waar je 3 kinderen <6 op de achterbank krijgt. Good luck.
Typische alle omgebouwde bakkersbusjes en camionette he. En anders de monovolumes (Ford Galaxy etc).

Maar in gewone auto's, geen enkele.
 
Typische alle omgebouwde bakkersbusjes en camionette he. En anders de monovolumes (Ford Galaxy etc).

Maar in gewone auto's, geen enkele.
Hoe zit dat met een Mercedes V klasse? Een kameraad heeft zo ene en dat is miljaar een luxeschip. Dat lijkt mij toch meer dan een omgebouwde vito?
 
Hoe zit dat met een Mercedes V klasse? Een kameraad heeft zo ene en dat is miljaar een luxeschip. Dat lijkt mij toch meer dan een omgebouwde vito?
Dat is ook meer dan een omgebouwde vito. Maar de prijs is daar ook naar. Dat is zoals vroeger bij volkswagen met de transporter en multivan. Uitwendig een gelijke carrosserie maar lang binnen volledig anders afgewerkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Aaaah, het horror scenario. Bij ons was #1 en #2 een tweeling. #3 was gelukkig maar 1. Een 2e tweeling was dik gepoept geweest :hakkuh:

Verwijs je naar mij ivm "liegen". Waar heb ik gelogen? De nummers zijn wat ze zijn. En ik denk dat je wel kunt confirmeren dat #3 en #4 een pak meer centen van de overheid opleveren dan #1 en #2 ?

Ik denk dat ik in de topic al vaak verwezen heb naar de logica van #3 en #4 meer te sponsoren als overheid aangezien je echt wel tegen veel muren begint te lopen die enkel op te lossen zijn met meer centen. Zeker als je er 3 gepland had en er plots 4 zijn... -_-

Welke auto heb je? Het was al miserie om iets deftig en betaalbaar te vinden met 3 isofixen achteraan. Elektrisch zijn dergelijke modellen niet te betalen (aleja, voor 100k heb je wel iets), wat zal de overheid daarvoor uitvinden...
IK weet niet precies meer naar wie ik alludeerde. Ik wilde ook niet op de man spelen. Maar idd, #3 en #4 brachten wel een ferme verhoging van de kosten mee. #1 en #2 waren in vergelijking daarmee zo goedkoop dat het nu verwaarloosbaar lijkt.

Ik HAD een nieuwe jongtweedehandse Ford S-Max Titanium gekocht. Die had 3 volwaardige zitplaatsen vanachter mét plaats voor isofixen. Die heb ik voor de geboorte van de tweeling voor een oudere Renault Trafic 2.0 (met luxe zetels wel) omgeruild, met 4 zetels met isofix (2de en 3de zitrij). Veel geld op verloren. Intussen een goede deal gemaakt in 2019 voor een Toyota ProAce Verso, die was fiscaal veel interessanter en moderner van interieur. Sindsdien is de waarde daarvan heel weinig gedaald omdat nieuwe enkel nog elektrisch zijn. (60k euro, lol) Dus ik zit nog wel effe bij mijn huidige busje.
 
Peugeot 5008. Je hebt zelfs nog 2 extra plaatsen in de koffer.
net 1 gekocht voor 20k tweedehands (eind 2019, <100k kms). Nieuw kost die ook <40k.

Daar passen perfect 3 maxi cosy's naast een (of in ons geval van die enorme kinderstoelen). heeft ook 3x isofix.

Niet verbazend dat je deze auto heel vaak ziet bij gezinnen met 3 of meer kleine kinderen.

Elektrisch bestaat het inderdaad niet. Heb geen werk leasing meer genomen en gewoon prive gekocht. Wat ben ik met een duurdere leasing die kleiner is en crap op lange ritten.

Op het werk zie ik die eqb wel veel. Dan heb je 7 kleine plaatsen dus krijg je nog wel iets gecombineerd. Maar die is wel stukken kleiner (en duurder,) dan die Peugeot

Ik heb maar 3 auto's gevonden die binnen mijn relatief genereuze lease budget passen en 3 volwaardige achterbanken hadden EN een koffer die naam waardig. Je bent er vet met als je een stoel in de koffer kan zetten. 3 kinderen op stap is een volksverhuis, 1 in de koffer steken is nu niet echt een goeie deal.
- Peugeot 5008
- VW Touran
- Ford Galaxy S Plus Max Super (ik weet niet meer exact welk model)

En onze car policy is echt achterlijk. Er staat zo'n zinnetje in van "debiele auto's zijn uitgesloten" (met andere verwoording uiteraard)
- VW Caddy (i shit you not)
- Fiat (alles)
- Smart (alles)
- ...

Het moet een beetje 'cool' genoeg zijn voor onze debiele fleet manager. :laugh:
 
Ford kuga, maxi cosi + 2 stoelen lukt. Niet met isofix want dan is er teveel ruimteverspilling aan de zijkant maar met gordels lukt dit

Ik weet niet wie of wat je probeert te overtuigen. Het is simpel, als er geen 3 isofixen zijn vanachter, passen er echt geen 3 maxicosis/kinderstoelen in. Mijn broer heeft een Kuga. 2 kinderstoelen erin en daar tussen is misschien 30cm over. No way dat je daar iets tussenkrijgt.

Een maxi cosi of kinderstoel zijn toch even breed? Bij ons zelfs hetzelfde onderstel.


Ik heb een lijstje gevonden van auto's: https://www.adac.de/rund-ums-fahrze...kindersitzberater/drei-kindersitze-rueckbank/ Handful of cars. Met isofix zijn het er misschien een goeie 5-tal.
 
Terug
Bovenaan