Kinderen financieel steunen: doen of niet?

Kinderen financieel helpen?

  • Zonder twijfel!

    Stemmen: 90 42,9%
  • Als het weet met geld om te gaan

    Stemmen: 103 49,0%
  • Enkel in geval van nood

    Stemmen: 9 4,3%
  • Nee

    Stemmen: 5 2,4%
  • Andere optie (zie topic)

    Stemmen: 3 1,4%

  • Totaal aantal stemmers
    210
De enige dwaling is dat jij ondanks alle data die het tegendeel bewijst bij hoog en laag blijft zweren dat de gemiddelde Belg een paar 100k op overschot heeft.

Dat wilt niet zeggen 'armoede is de norm' zoals jij beweert. Dat wilt zeggen dat jij totaal geen beeld hebt van de realiteit van wat 'de middenklasse' is.
Ik heb nergens gezegd dat de gemiddelde belg 100k op overschot heeft.

Ik heb gezegd dat er bij de 2verdiener gezinnen "veel" zijn waar er giga bedragen op overschot zijn eens ze de 50-55 passeren (kinderen uit huis, huis afbetaald) en daaropvolgend pensioen.

JPV zijn cijfers ondersteunen dat. Dus wat is je punt exact ?
 
Ik heb nergens gezegd dat de gemiddelde belg 100k op overschot heeft.

Ik heb gezegd dat er bij de 2verdiener gezinnen "veel" zijn waar er giga bedragen op overschot zijn eens ze de 50-55 passeren (kinderen uit huis, huis afbetaald) en daaropvolgend pensioen.

JPV zijn cijfers ondersteunen dat. Dus wat is je punt exact ?
En dan komt er regelmatig nog eens een erfenis bij op dat moment :unsure:
 
Ik heb nergens gezegd dat de gemiddelde belg 100k op overschot heeft.

Ik heb gezegd dat er bij de 2verdiener gezinnen "veel" zijn waar er giga bedragen op overschot zijn eens ze de 50-55 passeren (kinderen uit huis, huis afbetaald) en daaropvolgend pensioen.

JPV zijn cijfers ondersteunen dat. Dus wat is je punt exact ?
Wat bedoel jij eigenlijk met veel? Veel in absolute getallen of veel in relatieve getallen?
Ik heb de indruk dat je eerder in absolute getallen bedoelt en dat hierdoor verwarring ontstaat?
 
Het gemiddelde vermogen ligt heel wat hoger. Voor België komen we volgens de NBB zelfs uit op 338.600 euro … Maar wat blijkt? Dit gemiddelde geeft het eerder al vermelde vertekende beeld op. De 10 procent rijkste Belgische gezinnen blijken immers maar liefst 44 procent van het totale nettovermogen en 36 procent van het totale inkomen voor hun rekening te nemen."
Exact. Daarom dat gemiddelden ook niet veel zeggen. Mediaan en spreiding zijn veel relevanter om interpretaties te kunnen maken.

Als uit het hier geciteerde onderzoek (dat van Hillewaere) uit een steekproef van 1000 respondenten 50% aangeeft financiële hulp te hebben ontvangen en daar wordt het gemiddelde van getrokken, dan hoeft er maar één miljonairskind met een trustfund bij te zitten die dat hele gemiddelde giga de hoogte in schiet.

Dan heeft iedereen gemiddeld X gekregen maar de meerderheid komt niet aan dat gemiddelde. Enfin, je kent duidelijk je statistiek dus hoef het niet uit te leggen :)
 
JPV zijn cijfers ondersteunen dat. Dus wat is je punt exact ?
En nee, als je gemiddeld 57k belastingsaangifte hebt als gezin, ga je , relatief, niet een hele hoop gezinnen hebben die vrij vlot 50k netto hebben.
'hebben', laat staan sparen.

Ik zie niet waar uit jij je ondersteuning haalt.

En als we de subgroep van mensen die dit wel kunnen steeds fijner gaan bepalen, dan zie ik de grote bijdrage niet aan het topic. Nogmaals, het leek vooral als 'normering' gebruikt te worden omdat je het woordje 'veel' blijft gebruiken. Waar je niet echt op verder op in gaat.

Relatief is het niet veel. Zo lijkt het uit de data.

Nogmaals, dat er zo'n groep bestaat, daar ga ik volledig mee akkoord, maar het is vooral over de grootte van deze groep, dat ik mijn twijfels heb als ik naar de data kijk.
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel jij eigenlijk met veel? Veel in absolute getallen of veel in relatieve getallen?
Ik heb de indruk dat je eerder in absolute getallen bedoelt en dat hierdoor verwarring ontstaat?

Ja, wat is veel? Meer dan een uitzondering zeker?

Ik ga er van uit, misschien onterecht, dat we hier op BG al met een serieuze pre-selectie zitten van mensen en dus al niet representatief zijn. Ik zie hier weinig alcoholiekers, junks, marginalen, immigranten die geen woord nederlands spreken, afgeklopte huismoeders die onderdrukt worden en andere cliches die weinig bijdragen aan de maatschappij. Wat zie ik hier? Werkenden, meestal met een deftig diploma, in veel gevallen 2-verdieners (al dan niet 1 van de 2 voltijds). In die subgroep is "veel" waarschijnlijk minder een uitzondering dan in de total populatie.

Maar goed, zoals zelf al zei op de voorbije pagina's "geen 1% en geen 50% maar zeker geen uitzondering".

En iedereen mag hier met getallen en statistieken en zo afkomen, het fundamentele punt is nog altijd niet ontkracht "55+ met kinderen uit huis zitten op een berg geld en er stroomt veel geld binnen en weinig buiten". Of dat dan 50k of 40k of 30k per jaar is, niet zo heel relevant.

Vanmorgen was het opnieuw op de radio dat bijna iedereen steun krijgt bij het kopen van een huis. Dat geld komt van ergens. Recente getallen van Axa:
- 40% krijgt niks - huilie
- 20% krijgt 10% van aankoop prijs (30k of zo)
- 20% krijgt 10-20%
- 20% krijgt 20% of meer (60k of zo ?)

You do the math.


Er zijn 2 scenarios:
Mammie en pappie hebben een zak geld gespaard terwijl kinderen thuis woonden en zelf hun hypotheek afbetaalden --> dan zal er bij zelfde cash generation wel goed wat geld binnenstromen als de kinderen buiten zijn.
Mammie en pappie hebben een zak geld gespaard eens de kinderen buiten waren.


Dus ja, wat is veel?
 
Ja, wat is veel? Meer dan een uitzondering zeker?

Ik ga er van uit, misschien onterecht, dat we hier op BG al met een serieuze pre-selectie zitten van mensen en dus al niet representatief zijn. Ik zie hier weinig alcoholiekers, junks, marginalen, immigranten die geen woord nederlands spreken, afgeklopte huismoeders die onderdrukt worden en andere cliches die weinig bijdragen aan de maatschappij. Wat zie ik hier? Werkenden, meestal met een deftig diploma, in veel gevallen 2-verdieners (al dan niet 1 van de 2 voltijds). In die subgroep is "veel" waarschijnlijk minder een uitzondering dan in de total populatie.

Maar goed, zoals zelf al zei op de voorbije pagina's "geen 1% en geen 50% maar zeker geen uitzondering".

En iedereen mag hier met getallen en statistieken en zo afkomen, het fundamentele punt is nog altijd niet ontkracht "55+ met kinderen uit huis zitten op een berg geld en er stroomt veel geld binnen en weinig buiten". Of dat dan 50k of 40k of 30k per jaar is, niet zo heel relevant.

Vanmorgen was het opnieuw op de radio dat bijna iedereen steun krijgt bij het kopen van een huis. Dat geld komt van ergens. Recente getallen van Axa:
- 40% krijgt niks - huilie
- 20% krijgt 10% van aankoop prijs (30k of zo)
- 20% krijgt 10-20%
- 20% krijgt 20% of meer (60k of zo ?)

You do the math.


Er zijn 2 scenarios:
Mammie en pappie hebben een zak geld gespaard terwijl kinderen thuis woonden en zelf hun hypotheek afbetaalden --> dan zal er bij zelfde cash generation wel goed wat geld binnenstromen als de kinderen buiten zijn.
Mammie en pappie hebben een zak geld gespaard eens de kinderen buiten waren.


Dus ja, wat is veel?
En dan ben je volledig blind voor alle mensen die geen huis (kunnen) kopen.
Pas op met welke cijfers je gebruikt en hoe je ze gebruikt.

Ik ga er mee akkoord dat het zeker niet 'uitzonderlijk' is. Maar de vraag is vooral hoeveel wel, hoeveel niet. Anders vraag ik me vooral af wat het nut is er achter of je uiteindelijke punt?
 
Er zijn er ook heel wat met huurinkomsten, beleggingsinkomsten, etc.

Bon, we zijn weer op zijn BGs aan het afdwalen naar "armoede is de norm". Does it matter of er gemiddeld 30 of 40k gespaard kan worden als het punt was "veel gezinnen met 2 verdieners kunnen sloten geld sparen, vb 50k" ? Er kan gemiddeld veel gespaard worden en een grote fractie zal 50k kunnen sparen.

Als ik naar mijn ouders kijk. Die trekken 6k+ pensioen samen. Mijn pa heeft nog zijn vennootschapje waar hij in werkt. En dan nog beleggingen. Ik wil zelfs niet weten wat die binnensleuren per maand.

Kosten? 100 euro per maand gas en elektric. Huis, afbetaald. Auto, uit de vennootschap. Eten, 500 euro per maand, zal wsch zelfs minder zijn? 2x per jaar op reis, paar duizend euro per jaar. Voor de rest zijn er geen kosten. Behalve "brol" kopen voor de kleinkinderen en met verjaardagen/random events geld uitdelen aan de kinderen...
En on topic: hoeveel financiële steun heb je van je ouders gekregen?
 
Vanmorgen was het opnieuw op de radio dat bijna iedereen steun krijgt bij het kopen van een huis. Dat geld komt van ergens. Recente getallen van Axa:
- 40% krijgt niks - huilie
- 20% krijgt 10% van aankoop prijs (30k of zo)
- 20% krijgt 10-20%
- 20% krijgt 20% of meer (60k of zo ?)

You do the math.
Bijna iedereen krijgt steun maar bij 40% is dat 0 euro :rolleyes:
 
Het is allemaal relatief want als je steunt moet je dat naar je vermogen doen.

Wat heb je liever? 1% van het vermogen van een gierige vrek of 50% van een genereus karakter?

Als die gierige vrek Hans Bourlon is en de vrijgevige pee Jan Modaal, dan zal de 1% steun makkelijk factor 10 zijn tov. halve vermogen van Jan Modaal.
 
Ja, wat is veel? Meer dan een uitzondering zeker?

Ik ga er van uit, misschien onterecht, dat we hier op BG al met een serieuze pre-selectie zitten van mensen en dus al niet representatief zijn. Ik zie hier weinig alcoholiekers, junks, marginalen, immigranten die geen woord nederlands spreken, afgeklopte huismoeders die onderdrukt worden en andere cliches die weinig bijdragen aan de maatschappij. Wat zie ik hier? Werkenden, meestal met een deftig diploma, in veel gevallen 2-verdieners (al dan niet 1 van de 2 voltijds). In die subgroep is "veel" waarschijnlijk minder een uitzondering dan in de total populatie.

Maar goed, zoals zelf al zei op de voorbije pagina's "geen 1% en geen 50% maar zeker geen uitzondering".
cege zei:
En iedereen mag hier met getallen en statistieken en zo afkomen, het fundamentele punt is nog altijd niet ontkracht "55+ met kinderen uit huis zitten op een berg geld en er stroomt veel geld binnen en weinig buiten". Of dat dan 50k of 40k of 30k per jaar is, niet zo heel relevant.
net zoals het niet ontkracht is, is het ook niet aangetoond dat het wél zo is. Er zijn genoeg indicaties die aangeven dat het wss niet zo is.

Nederlandse cijfers die een gedetailleerder beeld geven over componenten van vermogen tonen mooi aan dat de topgroep echt klein is:
Dit zijn de 55+-gezinnen: https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/83835NED/table?ts=1650558869954 (hoop dat link geldig blijft).

Er zijn daar 1,449 miljoen gezinnen met oudste persoon 55+. daarvan heeft "slechts" 220.000 gezinnen een vermogen van meer dan een half miljoen. Gezien de huizenprijzen daar, gezien het feit dat je claimt dat hun huis afbetaald is, gaat dat dus maximaal over 220.000 gezinnen die gemakkelijk IETS zouden kunnen geven aan hun kinderen en verre van zoveel.

cege zei:
Vanmorgen was het opnieuw op de radio dat bijna iedereen steun krijgt bij het kopen van een huis. Dat geld komt van ergens. Recente getallen van Axa:
- 40% krijgt niks - huilie
- 20% krijgt 10% van aankoop prijs (30k of zo)
- 20% krijgt 10-20%
- 20% krijgt 20% of meer (60k of zo ?)

You do the math.


Er zijn 2 scenarios:
Mammie en pappie hebben een zak geld gespaard terwijl kinderen thuis woonden en zelf hun hypotheek afbetaalden --> dan zal er bij zelfde cash generation wel goed wat geld binnenstromen als de kinderen buiten zijn.
Mammie en pappie hebben een zak geld gespaard eens de kinderen buiten waren.


Dus ja, wat is veel?

"bijna iedereen steun krijgen bij het kopen van een huis". Dan ga je al uit van het kopen van een huis en ga je uit dat dit niet door erfenissen komt etc. Want het gaat niet enkel over jongeren, hé.
 

Bijlagen

  • 1650558809189.png
    1650558809189.png
    231,4 KB · Weergaven: 7
Nu, een belangrijk punt lijkt me ook wel "gekregen voor het kopen van een huis"
Heel eerlijk, dan hebben wij amper iets gekregen. We hadden dat geld namelijk ervoor al gekregen. En we hebben ook nog een pak gekregen erna eigenlijk...
Dus geen idee hoe strikt die definitie altijd gebruikt wordt ...
 
net zoals het niet ontkracht is, is het ook niet aangetoond dat het wél zo is. Er zijn genoeg indicaties die aangeven dat het wss niet zo is.

Nederlandse cijfers die een gedetailleerder beeld geven over componenten van vermogen tonen mooi aan dat de topgroep echt klein is:
Dit zijn de 55+-gezinnen: https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/83835NED/table?ts=1650558869954 (hoop dat link geldig blijft).

Er zijn daar 1,449 miljoen gezinnen met oudste persoon 55+. daarvan heeft "slechts" 220.000 gezinnen een vermogen van meer dan een half miljoen. Gezien de huizenprijzen daar, gezien het feit dat je claimt dat hun huis afbetaald is, gaat dat dus maximaal over 220.000 gezinnen die gemakkelijk IETS zouden kunnen geven aan hun kinderen en verre van zoveel.



"bijna iedereen steun krijgen bij het kopen van een huis". Dan ga je al uit van het kopen van een huis en ga je uit dat dit niet door erfenissen komt etc. Want het gaat niet enkel over jongeren, hé.

Die cijfers waren eerste aankopen 19-30y
 
Het probleem bij Cege zijn aanname is dat hij de mentaliteit van enerzijds verdienende 2 ouder gezinnen zoals hij ze nu redelijk goed om zich heen ziet gebruikt als referentiepatroon.

Het probleem hiermee is dat toen ik opgroeide (en dus spreek over mijn ouders, en de ouders in mijn geburen) dat de meerderheid daarvan een huismoeder had waarbij het dus handelde over een 1 verdiengezin (en dat zijn die 50 - 60'ers van nu hé ;)). Daarnaast zijn de statistieken voor scheidingen in diezelfde looptijd rond de 40% gelegen. https://statbel.fgov.be/nl/themas/bevolking/partnerschap/echtscheidingen

Dus dat geslaagde 2 ouders verdienmodel tot de einde der tijde, als waar hij vanuit gaat, is allemaal niet zo evident. Al is het zeker niet zo absurd om te zeggen dat op een bepaalde ouderdom voor die groep der mensen conform cege zijn subsectie dat daar een serieuze spaarcapaciteit is.

Je moet dan natuurlijk niet in die subsectie gaan beginnen over de gescheiden moeder met 1, 2 kinderen die voor een appel en een ei elke dag moet gaan werken om rond te komen. Of de marginale marina met de 3+ kinderen waarbij den Johny het weekgeld heeft erdoorgedraaid aan cara pils of gewoon dat hardwerkende gezin der 2 verdieners die een minder financieel succesvolle carrière hebben maar wel een maatschappelijk relevante job uitvoeren, of whatever...

Die groep waar cege erop duidt is er gewoon. En die is effectief groter dan de meesten denken. Maar we mogen nu ook niet vergeten dat statistieken over vermogen van 2014 en statistieken over vermogen van 2022 dag en nacht gaan en kunnen verschillen. Vergeet nu aub niet dat er serieuze prijsstijgingen zijn gekomen sinds corona (maar eigenlijk ook de afschaffing van de kosten die anders ten goede van de overheidsfinanciën kwamen (jaja wie had dat gedacht...)). Ter voorbeeld : mijn woning werd in 2015 geraamd op 330k € BTW in (en ik herinner mij nog mensen die toen stelden dat bouwen op dat moment weggegooid geld is en te "duur" tgv die BTW) terwijl diezelfde woning nu losweg geraamd wordt op 450 - 490k€ (jaja zotte prijzen...). Dat zorgt gewoon voor een enorme potentiële scheeftrekking... voor dat vermogen. Al moet ik eerlijk zijn dat ik die stijging nu ook niet had verwacht...

Maar veel hangt gewoon af van het uw eigen levenspatroon. Cege heeft ook gewoon gelijk. OP die leeftijd, als je dan niet eens gescheiden bent, niet uw werk bent kwijtgespeeld tgv downsizing, te duur als werknemer, etc... dan kun je daar op jaarbasis vlot dergelijke bedragen aan de kant zetten. Maar laat ons voor die groep iets minder voortvarend zijn en zeggen dat dit eerder over 20k gaat. Dat lijkt mij zeker perfect haalbaar (met een serieuze subset die hoger aankan, en daarvoor moet ik niet ver kijken...). Maar ik weet ook wel dat dit nu ook weer niet het geval is voor iedereen en zijn kat. 20k lijkt mij echter toch al wel korter bij een haalbare kaart voor die klassificatie te zijn.

Maar het moeten effectief over substantiële aantallen gaan... Als de verkochte woningen nu eenmaal handelt over +/-60-70k per jaar. https://www.vlaanderen.be/statistiek-vlaanderen/bouwen-en-wonen/verkochte-woningen
Dan moeten we eerlijk zijn dat op een termijn van 10 jaar er effectief 700k gezinnen een woning gekocht hebben en dat 60% daarvan op die termijn iets gehad heeft van thuis uit (zie al geposte statistiek voor het aandeel van de personen die IETS van thuis meekregen). (Aantal geboorten in Vlaanderen / jaar : +/- 60k en dalende https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/25/aantal-geboortes-in-vlaanderen-is-opnieuw-gedaald-in-2020/)
Op 20 jaar zijn dat 1.4 miljoen gezinnen waarvan dus 840k gezinnen effectief van thuisuit (ouders/grootouders/metie/petie...) iets hebben meegekregen (voor het gemak van de berekening heb ik de aankopen constant gehouden).

Ik noem dat nu ook weer niet weinig. Zeker in vergelijking met de 220k personen waar JPV dan mee kwam.

Cege heeft gelijk dat die uitgaven op die oudere leeftijd als het huis zo goed als afbetaald is beperkt zijn. Maar aan de andere kant moet hij ook eerlijk zijn dat die persoon effectief elk jaar 20k aan de kant zet. Maar hij vergeet dan wel dat er dan toch weer een groot hoeveelheid aan mensen zijn die dat geld ook effectief benutten om iets anders mee te doen dan dit door te schuiven naar de volgende generatie (dus effectief consumeren).
Waardoor de effectieve som die ze zullen doorschuiven aan de volgende generatie beperkter is dan dat hij aanneemt.

Er zijn nu eenmaal niet veel mensen zoals mij, die met een moto rijden met 150k km op hun teller (en niet al een 2de of 3de of nde versie hebben), die zich een mooie nieuwe wagen kopen voor 30k waarmee je 1 - 2 jaar spaarcapaciteit bij die groep gewoon uitwist, die zeggen van allez kom laten we ons huis eens een beetje verbouwen en voor een keuken gewoon uit de pols 20 - 30k spenderen,...

Tel al die zaken die die mensen plezier geven eens op... en er zal gewoon veel minder dan cege vermeldt worden doorgeschoven.
Maar dat BEPERKT die doorschuif. Dat invalideert die niet.

Zeker niet met het feit dat 2 verdiengezinnen meer en meer de normaliteit geworden zijn of minstens lijken geworden te zijn. Schijnzelfstandigheid en dergelijke voor redelijk wat beroepsprofielen schering en inslag zijn... waardoor die kosten die men ofwel anders met hun eigen loon diende te betalen nu betaald wordt op het bedrijf, via dividenden betaald worden, waar gelden komen uit andere bronnen dan uit inkomen uit arbeid (aandelen, bitcointoestanden, huurgelden,...) of waarbij de verloning in extralegale zaken je gewoonweg niet kunt halen uit de statistieken zoals netto belastbare inkomen wat dan ook weer tot verkeerde conclusies kunnen leiden. Maar belangrijker dat de prijzen van vastgoed gewoon blijven stijgen (dat geld moet ergens van komen natuurlijk... en alleen bij leningen kun je die oorzaak niet leggen)

Het klinkt gewoonweg niet sexy om te zeggen tegen mensen die dat niet krijgen. Dat zij een minderheid zijn.

Maar het is gewoonweg een substantiële hoeveelheid. Het is echter een minderheid en de uitzondering waarbij er eventjes 50k+ wordt doorgeschoven. Maar absoluut gezien gaat dat aantal nog altijd serieus zijn (20% van 70k is nog altijd 14000 gezinnen op jaarbasis in Vlaanderen elk jaar opnieuw)
 
Laatst bewerkt:
Die cijfers waren eerste aankopen 19-30y
Als ik de studie opzoek, gaat het over financiële steun, die ook kan bestaan uit een lening...


Van de 18-34 jarigen die een woning kopen in de afgelopen 3 jaar (dus kan van 15-34 jaar zijn) kreeg 60% steun waarvan ongeveer 1/4e een lening. Dus slechts 45% echt geld. En dat gaat dan over jongeren die al vlugger wat geld krijgen. Want de gemiddelde leeftijd voor een eerste woning is 36 jaar.

En het bedrag is dan in 1/3e van de gevallen nog onder de 10%, voor meestal een koppel. Dus eerder 5% per ouderkoppel.
 
En on topic: hoeveel financiële steun heb je van je ouders gekregen?
Voor het nieuwe huis? 0. Ale, behalve 2500 voor een grasmaaier traktortje want mijn pa vindt de tuin te groot...

Wat aandelen verkocht en gaan met de banaan. Maar een heel klein beetje aangezien we >100% geleend hebben.

Ooit 25k gekregen 10y geleden of zo, maar dat is een opbrengst eigendom geworden.

Wat moet ik doen met meer centen? In de beurs gooien, dat kan mijn pa ook. We doen wel om de zoveel maanden eens een gezamenlijke doorlichting van de portefeuille om ideetjes uit te wisselen of "familie exposure" Wat te reduceren als we te veel van hetzelfde hebben :ROFLMAO:
 
Als ik de studie opzoek, gaat het over financiële steun, die ook kan bestaan uit een lening...


Van de 18-34 jarigen die een woning kopen in de afgelopen 3 jaar (dus kan van 15-34 jaar zijn) kreeg 60% steun waarvan ongeveer 1/4e een lening. Dus slechts 45% echt geld. En dat gaat dan over jongeren die al vlugger wat geld krijgen. Want de gemiddelde leeftijd voor een eerste woning is 36 jaar.

En het bedrag is dan in 1/3e van de gevallen nog onder de 10%, voor meestal een koppel. Dus eerder 5% per ouderkoppel.
Gelukkig heeft elke ouder een geld pers staan en moeten ze bij het verschaffen van de lening de cash niet hebben.

De rest van je zijn assumptions, ik heb het artikel geciteerd as it is.
 
Voor het nieuwe huis? 0. Ale, behalve 2500 voor een grasmaaier traktortje want mijn pa vindt de tuin te groot...

Wat aandelen verkocht en gaan met de banaan. Maar een heel klein beetje aangezien we >100% geleend hebben.

Ooit 25k gekregen 10y geleden of zo, maar dat is een opbrengst eigendom geworden.

Wat moet ik doen met meer centen? In de beurs gooien, dat kan mijn pa ook. We doen wel om de zoveel maanden eens een gezamenlijke doorlichting van de portefeuille om ideetjes uit te wisselen of "familie exposure" Wat te reduceren als we te veel van hetzelfde hebben :ROFLMAO:
Dus het antwoord op hoeveel financiële steun ge hebt gekregen is wel degelijk 25.000 EUR, niet 0 hé :) (nieuw huis, oud huis, opbrengsteigendom, who cares, gaat over financiële steun).
 
Dus het antwoord op hoeveel financiële steun ge hebt gekregen is wel degelijk 25.000 EUR, niet 0 hé :) (nieuw huis, oud huis, opbrengsteigendom, who cares, gaat over financiële steun).
En zie daar het probleem dat ik in mijn vorige post dus ook aanhaalde. Quasi alle enquêtes gaan over "steun voor de aankoop van een huis", maar daar moeten dus ook nog alle stukken "steun die niet gebeurt bij de aankoop van een huis maar op een random moment".
En voor er hier iemand afkomt met "dat gebeurt niet", alle steun die wij gekregen hebben is zo gegeven, niet specifiek voor een huis.
 
Terug
Bovenaan