ThomasMore
Well-known member
Je kinderen voldoende eten geven maar voor de rest geen ruimte = overlevenDie 480€ voor voetbal is echt wel aan de hoge kant he, dat is geen gemiddelde prijs van pakweg 7 tot 12 jarigen die een jaar bij de lokale voetbalclub gaan. Ik vind het gros van de items uit je lijst luxe-items, ik kan best begrijpen dat je je kinderen die zaken wilt gunnen, maar je kan gerust zonder en niet als "armoedig" bestempeld worden. Genoeg kennissen van mij gingen nooit op vakantie, zijn nooit naar de muziekles gegaan, geen skikampen/lessen volgden, smartphones hadden (bestond toen nog niet), ... Elke bullet point uit jouw lijst kan in principe missende zijn, zonder dat er sprake moet zijn van armoede.
Kijk, dat is geen armoede. Geen geld hebben om boterhammen te kunnen kopen voor je kinderen op school -> Dat is armoede.
Geen muzieklessen, smartphones, skivakanties, ... -> Geen armoede.
Overleven = arm
Je kinderen kunnen laten opgroeien zoals de gemiddelde vlaamse kleine = leven
Als ik jouw lijstje zie heb ik ook geen normale kindertijd gehad... geen skiklassen met school, bijna geen buitenlandse gezinsvakanties of verjaardagsfeestjes (ik heb er één gegeven toen ik achttien werd). Sommige dingen heb ik wel gemist ja, achteraf beschouwd, maar ik heb me nooit ofte nimmer arm gevoeld.
Daar ga je weer me je 'ik dit of dat en dus is dat voor de rest even makkelijk'. Slaat nergens op. Kinderarmoede gaat verder als een volle of lege maag. Je kan terecht de vraag stellen of de mechanismes om kinderen in armoede te helpen wel voldoende effectief zijn maar altijd je eigen situatie gebruiken om de situatie van anderen als iets eenvoudigs af te schilderen is irrelevant.
Zal dat ook 's doen:
"Ik heb als alleenstaande een ruime, alleenstaande woning in een dure regio gekocht. Ga ook graag en vaak op vakantie en city-trips. Stuur mijn dochter naar ballet en koop haar de dure sneakers en smartphone die ze wilt hebben. De frigo zit hier altijd vol en hebben we geen zin om te koken dan gaan we wel naar een brasserie. Ik ga ook maar gewoon werken en betaal belastingen. Ik heb geen sociaal tarief of whatever. Als ik dat kan dan moet het voor iemand die een hoop ondersteuning krijgt van ons - de belastingbetaler - toch een eitje zijn om zich richting middenklasse te begeven. Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat die mensen er nog niet slagen om hun klein mannen voldoende eten te geven. Er is toch iets serieus mis."
Da's toch compleet irrelevant.
Is het de bedoeling dat je volledig toekomt voor een keuze die je maakt, waarvoor je verantwoordelijkheid draagt maar ook plezier/meerwaarde van hebt?
Wat bedoel je hiermee? Ik snap de vraag niet.
Laatst bewerkt: