Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
Je zou de kat eigenlijk moeten negeren als ze dat doet. Moeilijk, maar toch.
Elke keer dat je enig vorm van aandacht geeft (deur opendoen, haar aanspreken, etc...) Beloon je haar. Ze legt dan link: als ik aan de deur krab, komt mijn personeel de deur voor mij open doen/krijg ik aandacht. Straffen is trouwens ook aandacht geven.

Een van mijn eigen katten oefende zijn opera kunsten wanneer mijn man en ik probeerde te slapen. Eigenlijk moesten wij hem gewoon negeren maar hij vloog altijd in de woonkamer zodat we hem niet hoorde 😅 gelukkig doet hij dit bijna nooit meer sinds dat we twee jonge katten erbij hebben. En het feit dat ze door de week niet meer in de slaapkamer mogen aangezien de jonge katten nog veel te druk zijn.

We hebben er sinds gisteren een kitten bij, een Brits Korthaartje. We hebben er altijd 2 gehad, 1tje is jammer genoeg gestorven begin juli :(. Omdat de andere verloren liep hebben we er eentje bijgenomen. We hadden verwacht dat onze ouwe rakker, die normaal vree sociaal is, goed zou reageren maar hij blaast als een ouwe grumpy op het kitten. We hebben feliway gehangen en wisselen continu beide katten van afzonderlijke ruimte om aan elkaars geur te wennen. Hopelijk gaat het na een weekje wat vlotter.

Onze hond, een jachthondje, een teckel, die reageert wonder bij wonder vree goed. De fokker van het kitten fokt ook golden retrievers, ons kitten is dus honden zeer goed gewoon. Hij sliep altijd tegen 1 van de honden aan. Daarom liep hij ook onmiddellijk enthousiast naar onze hond. Onze hond ziet hem niet als een bedreiging en blijft daarom rustig. We belonen de hond continu om zijn goed gedrag.

Hopelijk kunnen we onze senior kat ook gerust stellen en vindt hij in het kittentje een nieuw maatje 🤞.
Het is wel een aanhankelijk ding, komt actief knuffelen en op de schoot liggen. Moest iemand ooit een Britje zoeken kunnen we deze fokker alvast warm aanbevelen!

We hebben er sinds gisteren een kitten bij, een Brits Korthaartje. We hebben er altijd 2 gehad, 1tje is jammer genoeg gestorven begin juli :(. Omdat de andere verloren liep hebben we er eentje bijgenomen. We hadden verwacht dat onze ouwe rakker, die normaal vree sociaal is, goed zou reageren maar hij blaast als een ouwe grumpy op het kitten. We hebben feliway gehangen en wisselen continu beide katten van afzonderlijke ruimte om aan elkaars geur te wennen. Hopelijk gaat het na een weekje wat vlotter.

Onze hond, een jachthondje, een teckel, die reageert wonder bij wonder vree goed. De fokker van het kitten fokt ook golden retrievers, ons kitten is dus honden zeer goed gewoon. Hij sliep altijd tegen 1 van de honden aan. Daarom liep hij ook onmiddellijk enthousiast naar onze hond. Onze hond ziet hem niet als een bedreiging en blijft daarom rustig. We belonen de hond continu om zijn goed gedrag.

Hopelijk kunnen we onze senior kat ook gerust stellen en vindt hij in het kittentje een nieuw maatje 🤞.
Het is wel een aanhankelijk ding, komt actief knuffelen en op de schoot liggen. Moest iemand ooit een Britje zoeken kunnen we deze fokker alvast warm aanbevelen!
Heb je een foto? En waar heb je de Brit gehaald?

Moest iemand ooit een Britje zoeken kunnen we deze fokker alvast warm aanbevelen!

Britse korthaar is mijn favo ras.
Maar zelf heb ik voor een katje uit het asiel/gastgezin gekozen.

En ik zou aanraden dat iedereen dat doet en geen van bij de fokker te nemen.
Er zijn echt genoeg katjes die er al zijn en een thuis zoeken. Laten we vooral daar onze aandacht naar vestigen :)

Wij adopteren ook altijd. Ik heb nog nooit een kat gekocht en wij hebben al zolang ik mij kan herinneren katten gehad.
Mijn man & ik wilde eigenlijk heel graag een Maine Coon omdat zowel het karakter en het uiterlijk ons enorm aansprak. We zijn ook eens naar een kattenshow geweest om allerlei katten te bewonderen en vragen te stellen. Maar ons hart is altijd gesmolten voor die zielige "standaard" huiskatten die gedumpt zijn of afgestaan. Ik wil die een warme thuis geven. En ze zijn ook zo dankbaar 😍.

Als ik het even kon met plaats, tijd en geld zou ik ernog een hoop adopteren ook al vloek ik af en toe wel eens over de katten 😅

Heb je een foto? En waar heb je de Brit gehaald?
We hebben al massa's foto's, al weet ik niet hoe je hier een foto oplaadt :p..
Britse korthaar is mijn favo ras.
Maar zelf heb ik voor een katje uit het asiel/gastgezin gekozen.

En ik zou aanraden dat iedereen dat doet en geen van bij de fokker te nemen.
Er zijn echt genoeg katjes die er al zijn en een thuis zoeken. Laten we vooral daar onze aandacht naar vestigen :)

Hoe graag we dat ook zouden willen, wij kunnen enkel een rustige binnenkat houden.
Straatkatjes en bepaalde raskatten zijn totaal niet binnen te houden. Ik heb een aantal maanden ons mama haar kat hier gehad, dien deed alles om te kunnen ontsnappen naar buiten.
Onze overgebleven Brit heeft stress nav het overlijden van zijn maatje, daarom hebben we er opnieuw eentje bijgenomen. Onze Brit is opgegroeid op een appartement en de buitenwereld niet gewoon. De kat van mama die continu buiten op dool ging gaf hem ook continu stress, hij bleef een hele nacht aan de voordeur miauwen tot hij naar huis terugkeerde. Een buitenkat zou door onze hond ook opgejaagd worden. Zijn tuin is heilig, elke vogel, konijn of kat die zijn tuin betreedt heeft het geweten :/.

We zijn aan het rondkijken om 2 katjes te adopteren maar ik heb eigenlijk zelf weinig ervaring met een binnenkat (we hebben een tuin maar zouden ze binnen willen houden omdat we aan een drukke straat wonen) dus handige tips of info altijd welkom (ook welke type kattenbak aan te raden is enzo :v)

Wij hebben 2 binnenkatten. Naar mijn ervaring zal een kat die niet gewoon is om buiten te gaan, het ook niet vragen om buiten te mogen. Voorzie wel plaats waar ze kunnen klimmen. (Een krabpaal, kasten waar ze op mogen, etc.) Ze houden namelijk graag overzicht en zitten daardoor graag wat hoger. Ook naar buiten staren en wat vogelgeluiden nadoen vinden ze hier de max. Voorzie ook voldoende speelgoed, biedt niet alles tegelijk aan maar wissel daarin een beetje af.
Qua kattenbak kunnen katten wel kieskeurig zijn (open bak, gesloten bak, type vulling ...). De onze gaan op een gesloten PeeWee-bak, met houtkorrels. Neem wel voldoende bakken (aantal katten + 1).

We hebben al massa's foto's, al weet ik niet hoe je hier een foto oplaadt :p..

Hoe graag we dat ook zouden willen, wij kunnen enkel een rustige binnenkat houden.
Straatkatjes en bepaalde raskatten zijn totaal niet binnen te houden. Ik heb een aantal maanden ons mama haar kat hier gehad, dien deed alles om te kunnen ontsnappen naar buiten.
Onze overgebleven Brit heeft stress nav het overlijden van zijn maatje, daarom hebben we er opnieuw eentje bijgenomen. Onze Brit is opgegroeid op een appartement en de buitenwereld niet gewoon. De kat van mama die continu buiten op dool ging gaf hem ook continu stress, hij bleef een hele nacht aan de voordeur miauwen tot hij naar huis terugkeerde. Een buitenkat zou door onze hond ook opgejaagd worden. Zijn tuin is heilig, elke vogel, konijn of kat die zijn tuin betreedt heeft het geweten :/.

Ik heb mijn kat sinds ze 12 weken is en die gaat nooit buiten. (Appartement)
Dus als je die als kitten hebt doe je daarmee wat je wilt :)

We zijn aan het rondkijken om 2 katjes te adopteren maar ik heb eigenlijk zelf weinig ervaring met een binnenkat (we hebben een tuin maar zouden ze binnen willen houden omdat we aan een drukke straat wonen) dus handige tips of info altijd welkom (ook welke type kattenbak aan te raden is enzo :v)

Ik ben wel heel content van deze:

Wij hebben een Peewee-bak met houtkorrels van de Aveve. Zeer tevreden van.

Als je volwassen katten adopteert, zeker geen katten nemen die gewoon zijn om buiten te wonen. Sommige katten hebben niet zoveel probleem met een transitie van buiten naar binnenkat, anderen wel.

Als je volwassen katten adopteert, zeker geen katten nemen die gewoon zijn om buiten te wonen. Sommige katten hebben niet zoveel probleem met een transitie van buiten naar binnenkat, anderen wel.

Ik zou voor kittens gaan omdat we ook nog met kleine kinderen zitten en veel van de oudere katten ter adoptie zijn niet geschikt voor bij kleine kindjes te zetten. Dus dat lost dat probleem ook wel op hoop ik :p

Nog vergeten maar: probeer om hun waterbak niet naast hun etensbak te zetten. Ze gaan meer en vaker drinken als hun waterbak ergens anders staat.

Ik heb mijn kat sinds ze 12 weken is en die gaat nooit buiten. (Appartement)
Dus als je die als kitten hebt doe je daarmee wat je wilt :)
Kat van de mama is ook als kitten altijd binnengehouden geweest. Was ook vroeggecastreerd.
Na een jaar of 2 wou dien absoluut naar buiten. Heb 4 maand op hem gepast tijdens een revalidatie. Hij stond mij aan de voordeur op te wachten na mijn werk en spurtte door mijn benen door naar buiten. Minste mogelijkheid dat hij vond was hij weg. Hij bleef bij mijn ouders op den duur dan ook soms een dag of 2 weg.
Vrienden hebben 2 kittens geadopteerd. Bedoeling was ook die binnen te houden omdat hun tuin nog niet was aangelegd (nieuwbouw). Is ook niet gelukt, die waren zodanig gefocust op het gebeuren buitenshuis dat ze toch ook een manier zochten te ontsnappen en de gewoonte hebben zowel buiten als binnen te leven.

Een vriendin heeft 2 maine coons. Binnen geboren, vroeggecastreerd, zoveel mogelijk binnengehouden. die zijn ook met geen stokken binnen te houden. Haar immense tuin is niet voldoende, ze lopen gewoon los op straat en blijven ook soms een nachtje weg.

Ik vind het dan ook zielig om ze op te sluiten als den buiten hun zo fel aanspreekt. Ik mag mijn voordeur gerust open laten staan. Onzen Brit zal op den drempel, max vlak voor de voordeur eens komen kijken en gaat weer naar binnen. Dat interesseert hem ronduit niet.
Mijn rechtoverburen hun Brit komt evenzeer max eens in de voortuin loeren, daar zit niet de minste drang in om weg te spurten.

Een buitenkat zou door onze hond ook opgejaagd worden. Zijn tuin is heilig, elke vogel, konijn of kat die zijn tuin betreedt heeft het geweten :/.
Niet als hij die kat kent. De hond van mn schoonouders heeft een diepe haat voor katten in de tuin behalve voor hun eigen kat, die mag doen wat hij wil :)

Ik vind het dan ook zielig om ze op te sluiten als den buiten hun zo fel aanspreekt. Ik mag mijn voordeur gerust open laten staan. Onzen Brit zal op den drempel, max vlak voor de voordeur eens komen kijken en gaat weer naar binnen. Dat interesseert hem ronduit niet.
Mijn rechtoverburen hun Brit komt evenzeer max eens in de voortuin loeren, daar zit niet de minste drang in om weg te spurten.

Is het dan ook zielig om een hond die graag buiten rondloopt binnen te houden op de paar wandelingen na?

Ik begrijp echt niet waarom mensen hun katten buiten laten lopen. Er raken zoveel katten gewond of sterven omdat ze een ongeluk tegen komen wanneer ze buiten zijn. Bovendien zijn er mensen met slechte bedoelingen en die katten express proberen te vergiftiging of mensen die een vriendelijke kat die ze tegen komen mee naar huis nemen.
Ik zie het vaak genoeg oproepen om dat mensen hun kat niet meer thuis komt.
En als dat niet genoeg is jagen katten voor hun plezier. Ze doden om te doden. Soms laten ze hun prooi nog een lange tijd in leven om er mee te spelen :/
Ik weet dat ik nogal een onpopulaire mening hierover heb, en iedereen moet maar doen wat ze willen, maar als kind en tiener is er regelmatig een kat nooit meer naar huis gekomen. En dat wil ik niet meer meemaken.

Als mijn kat echt naar buiten zou willen, leer ik hem om aan een tuigje te wandelen zodat hij op een veilige manier van de buitenlucht kan genieten. Mijn katten zijn allemaal angsthazen en zodra ze een pootje buiten zetten willen ze zo liefst mogelijk snel terug naar binnen 😁

Terug
Bovenaan