Is het dan ook zielig om een hond die graag buiten rondloopt binnen te houden op de paar wandelingen na?
Ik begrijp echt niet waarom mensen hun katten buiten laten lopen. Er raken zoveel katten gewond of sterven omdat ze een ongeluk tegen komen wanneer ze buiten zijn. Bovendien zijn er mensen met slechte bedoelingen en die katten express proberen te vergiftiging of mensen die een vriendelijke kat die ze tegen komen mee naar huis nemen.
Ik zie het vaak genoeg oproepen om dat mensen hun kat niet meer thuis komt.
En als dat niet genoeg is jagen katten voor hun plezier. Ze doden om te doden. Soms laten ze hun prooi nog een lange tijd in leven om er mee te spelen :/
Ik weet dat ik nogal een onpopulaire mening hierover heb, en iedereen moet maar doen wat ze willen, maar als kind en tiener is er regelmatig een kat nooit meer naar huis gekomen. En dat wil ik niet meer meemaken.
Als mijn kat echt naar buiten zou willen, leer ik hem om aan een tuigje te wandelen zodat hij op een veilige manier van de buitenlucht kan genieten. Mijn katten zijn allemaal angsthazen en zodra ze een pootje buiten zetten willen ze zo liefst mogelijk snel terug naar binnen