Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    216
Ooh 😅
Dan ben je waarschijnlijk beter af om een truitje te kopen. Ze zullen dat ook wel hebben voor grote katten zeker 🤔
 
Onzen badsloef ging eens poseren in de zetel ze :coolbrows:

6D60eXe.jpg
 
Die van ons zou bergen verzetten voor eender welk eten :unsure:

Ik heb er ook zo eentje... Wij hebben geïnvesteerd in etensbakjes met een chip lezer die dus enkel opengaan voor de kat die geregistreerd is in de etensbak.
En nog slaagt dat dik monstertje er in om eten te stelen 😑 Een van de andere laat haar mee-eten uit zijn bakje.
 
Ziehier, onze Marcel. 14 weken oud, super cute, heel aanhankelijk, maar één probleem: Heeft altijd flink naar zijn kattenbak gegaan, doet hij nog steeds tijdens de dag, maar 's nachts kakt hij altijd in mijn planten (binnenshuis). Iemand tips?

Zilverpapier in de bloembak leggen
 
Vanmorgen hoorde ik een vreemd gekreun opvallend dichtbij. Na uitgesloten te hebben dat het van de vriendin kwam, bleek dat Huubke boven op de gang was. In het beste geval heeft mijn vriendin de deur niet goed dicht gedaan, maar eigenlijk vrezen we alletwee dat hij weet hoe hij de deur open moet doen. Dat zou echt niet goed zijn 😢
 
Ik heb er ook zo eentje... Wij hebben geïnvesteerd in etensbakjes met een chip lezer die dus enkel opengaan voor de kat die geregistreerd is in de etensbak.
En nog slaagt dat dik monstertje er in om eten te stelen 😑 Een van de andere laat haar mee-eten uit zijn bakje.
Als het een Surefeed is: je kan die bak instellen om dicht te gaan als de chip van de andere kat gedetecteerd wordt. Enfin dat las ik eens ergens nog niet getest. Wat wij wel een tijdje hebben gedaan is de Surefeed waaruit gepikt wordt in een doos gezet zodat enkel de voorkant toegankelijk was (onze slimmerd pikte langs de achterkant).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Als het een Surefeed is: je kan die bak instellen om dicht te gaan als de chip van de andere kat gedetecteerd wordt. Enfin dat las ik eens ergens nog niet getest. Wat wij wel een tijdje hebben gedaan is de Surefeed waaruit gepikt wordt in een doos gezet zodat enkel de voorkant toegankelijk was (onze slimmerd pikte langs de achterkant).

Inderdaad! Maar ze wringt zich naast de andere kat en als die weg gaat/de etensbak gaat dicht, steekt ze haar hoofd er tussen. Maar we gaan zien om eens te proberen om ze in een doos/Ikea holletje te zetten zodat er wat minder plaats is om met twee aan de voerbak te raken.
 
Inderdaad! Maar ze wringt zich naast de andere kat en als die weg gaat/de etensbak gaat dicht, steekt ze haar hoofd er tussen. Maar we gaan zien om eens te proberen om ze in een doos/Ikea holletje te zetten zodat er wat minder plaats is om met twee aan de voerbak te raken.
Dat vind ik zo geweldig aan katten. Niks interesseert ze, maar als ze echt iets willen, dan is niks te gek.
 
Inderdaad! Maar ze wringt zich naast de andere kat en als die weg gaat/de etensbak gaat dicht, steekt ze haar hoofd er tussen. Maar we gaan zien om eens te proberen om ze in een doos/Ikea holletje te zetten zodat er wat minder plaats is om met twee aan de voerbak te raken.
Wij hebben iets als dit gekocht en het gaasje aan de voorzijde er uit geknipt. Worked like a charm. https://www.ikea.com/nl/nl/p/nojsam-bak-blauw-90421322/
 
Vraagje voor de kattenexperts hier, onze kat heeft de vervelende gewoonte om 's morgens / 's nachts aan onze deuren te krabben als ze binnen/buiten wil.

In de zomer komt het minder frequent voor omdat het dan typisch warm en droog is en dan zit ze de volledige nacht buiten zonder problemen. Maar nu de winterperiode terug aanbreekt en het al eens begint te regenen of 's nachts koud wordt wil ze niet meer de volledige nacht buitenzitten. Meestal zit ze terug binnen net voor wij gaan slapen, maar vanaf 4u is ze het beu en wil ze terug naar buiten. Dan begint ze aan onze deur in de living te krabben tot we wakker worden en haar buitenlaten.

Bijkomend is dat ze bij slecht weer soms ook aan ons voordeur zit te krabben (zo rond 6u zodat je erna zeker niet meer kan slapen). Probleem: is een voordeur in aluminium en de scherpe nagels van een kat gaan daar los door met ferme krassen tot gevolg... Tot nu toe kon ik de schade wel altijd wat herstellen met wat speciale producten, maar ik ben die zever met onze kat wat beu aan het worden. We hebben ook al eens plastic folie op de deur gehangen (zodat haar nagels niet meer in het aluminum krassen), maar dat dien je ook regelmatig te vervangen en die plastic folie er terug proper afkrijgen zonder plekken te maken is ook geen evidentie.

Iemand tips om dat gedrag af te leren? Een kattenluik is geen optie trouwens.
Ik zou bijna overwegen zo'n ultrasone kattenverschrikker te kopen ware het niet dat mijn kinderen die hoge tonen ook kunnen horen :D .
 
Terug
Bovenaan