Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    216
Er blijft hier maar op verschillende plekken geplast worden. We hebben weten vrij zeker wie van de 3 de dader is, maar soms komt er ook reactie op door 1 van de andere katten om te counteren wellicht. Maar soms is dat dus dagelijks dat we hier pis moeten opkuisen. De kattenbak wordt dagelijks geschept dus da’s het probleem niet. Denken eerder aan jaloezie op elkaar én de baby, voor die er was, was er eigenlijk niet echt een probleem.
We hebben Staf, de Britse korthaar van mijn vriend. En mijn 2 katten; Zeno de langharige en Bavet.
 
Er blijft hier maar op verschillende plekken geplast worden. We hebben weten vrij zeker wie van de 3 de dader is, maar soms komt er ook reactie op door 1 van de andere katten om te counteren wellicht. Maar soms is dat dus dagelijks dat we hier pis moeten opkuisen. De kattenbak wordt dagelijks geschept dus da’s het probleem niet. Denken eerder aan jaloezie op elkaar én de baby, voor die er was, was er eigenlijk niet echt een probleem.
We hebben Staf, de Britse korthaar van mijn vriend. En mijn 2 katten; Zeno de langharige en Bavet.
Zien dat je het goed opkuist en de geur goed weg is.
Onze dierenarts raadde hiervoor groene Biotex aan.
 
Huub heeft sinds een week of 2 zijn staart constant in een krul. Heb het al gegoogled, maar ik vind er niks over. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Denk dat hij wil duidelijk maken dat hij goesting heeft in die banaan (?) in die tas op de achtergrond :unsure:.

Nee, ik zou geen idee hebben. Als hij er geen last van heeft of pijn doet als je 'm daar aanraakt zal het wel niks zijn zeker 🤷‍♂️.
 
Denk dat hij wil duidelijk maken dat hij goesting heeft in die banaan (?) in die tas op de achtergrond :unsure:.

Nee, ik zou geen idee hebben. Als hij er geen last van heeft of pijn doet als je 'm daar aanraakt zal het wel niks zijn zeker 🤷‍♂️.
Hij reageert er idd niet op, dus ben zeker niet bang dat het iets ernstigs is.

Dat het een poging is om ons te verleiden, om meer eten te krijgen, is ook al door mijn hoofd gegaan. Als hij 's morgens de trap afloopt om zijn eten te krijgen, heeft hij die staart ook altijd zo :unsure: . Hij weet verdorie goed genoeg hoe hij schattig kan zijn. Ik vertrouw het voor geen haar.
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Hoe katten denken: 'Hé, ik moet overgeven. Waar zou ik dat best doen? Op de vloer dat makkelijk afkuist? Nah! Lekker in het midden van de mat.'

😤
 
Mijn man en ik zijn beide beide grote kattenliefhebbers. Origineel wilden we eigenlijk een Maine Coon of een Ragdoll maar uiteindelijk hebben we gedumpte katten geadopteerd om hen een warme thuis te geven 😍

Lilith:

Lucius:

Helaas heeft Lucius chronische niesziekte. Hij heeft dit waarschijnlijk als kitten opgelopen voordat hij de kans had om gevaccineerd geworden en heeft er nu regelmatig last van. Als iemand tips heeft, zeer welkom! Hij heeft er op dit moment weer last van maar om weer antibiotica te geven lijkt mij ook niet het beste idee. Dus zolang hij actief is en blijft eten houden we het een beetje in het oog.



En onlangst nog twee kittens laten aansmeren door mijn zus die op vrijwillige basis katten opvangt voor een organisatie.

Mazikeen:


En Loki

 
Mijn man en ik zijn beide beide grote kattenliefhebbers. Origineel wilden we eigenlijk een Maine Coon of een Ragdoll maar uiteindelijk hebben we gedumpte katten geadopteerd om hen een warme thuis te geven 😍

Lilith:

Lucius:

Helaas heeft Lucius chronische niesziekte. Hij heeft dit waarschijnlijk als kitten opgelopen voordat hij de kans had om gevaccineerd geworden en heeft er nu regelmatig last van. Als iemand tips heeft, zeer welkom! Hij heeft er op dit moment weer last van maar om weer antibiotica te geven lijkt mij ook niet het beste idee. Dus zolang hij actief is en blijft eten houden we het een beetje in het oog.



En onlangst nog twee kittens laten aansmeren door mijn zus die op vrijwillige basis katten opvangt voor een organisatie.

Mazikeen:


En Loki

Wat een schatjes! Lucius, leuke naam voor een kat!
 
Hoe katten denken: 'Hé, ik moet overgeven. Waar zou ik dat best doen? Op de vloer dat makkelijk afkuist? Nah! Lekker in het midden van de mat.'

😤
Springt die van jou ook achteruit als ze overgegeven heeft? :unsure: Koddige reactie vind ik dat. Ondertussen gelukkig alweer even geleden, meestal als ze de avond ervoor gras gegeten heeft, dan geef ik ze maar een zéér kleine portie eten omdat ik weet dat ik het anders mag gaan opkuisen. Maar dat is net de bedoeling van het gras eten zeker, om te kunnen overgeven. Al heeft ze die link zelf nog niet gelegd precies. :tongue:
 
Als je overschakelt van kattenbakvulling, zal een kat daar moeilijk over doen? We gebruilken nu Peewee vulling, maar met onze 2 ragdolls kost ons dat 30 euro per maand :eek2:
 
Als je overschakelt van kattenbakvulling, zal een kat daar moeilijk over doen? We gebruilken nu Peewee vulling, maar met onze 2 ragdolls kost ons dat 30 euro per maand :eek2:

Dat hangt van kat tot kat af. Je hebt katten die super kieskeurig zijn over de kattenbakvulling en voor andere maakt dat niets uit.

Sinds dat wij vier katten hebben (en dus meer kattenbakken) zijn wij ook naar een goedkoper kattenzand gegaan en we hadden geen problemen. Nu rook stonk dat Kattenzand echt en hebben we weer een ander genomen (eentje met geur, wat volgens veel bronnen katten echt niet leuk vinden). Dat kattenzand zit nu in onze kleinste kattenbak en ze willen nu allemaal in die kattenbak. De andere wordt alleen gebruikt als de kleine bezet is of tegen de avond als de kleine te vuil wordt (we scheppen het vuil elke avond uit de kattenbakken). Vanavond krijgt de grote kattenbak ook het kattenzand met de geur.

Wij hebben ook eens houtkorrels geprobeerd maar daar waren ze absoluut geen fan van.
 
Als je overschakelt van kattenbakvulling, zal een kat daar moeilijk over doen? We gebruilken nu Peewee vulling, maar met onze 2 ragdolls kost ons dat 30 euro per maand :eek2:
Ik heb ook een Peewee-bak, maar gebruik de korrels van de Aveve. Een pak goedkoper en eigenlijk hetzelfde (alleen zijn de pellets dat groter dan die van Peewee).
 
Springt die van jou ook achteruit als ze overgegeven heeft? :unsure: Koddige reactie vind ik dat. Ondertussen gelukkig alweer even geleden, meestal als ze de avond ervoor gras gegeten heeft, dan geef ik ze maar een zéér kleine portie eten omdat ik weet dat ik het anders mag gaan opkuisen. Maar dat is net de bedoeling van het gras eten zeker, om te kunnen overgeven. Al heeft ze die link zelf nog niet gelegd precies. :tongue:
Heb het niet gezien toen hij aan het overgeven was. Maar andere keren heb ik hem dat niet zien doen. Er zat een groene spriet tussen dus het zal hier ook weer van gras te eten zijn 🤦‍♂️.
 
Er blijft hier maar op verschillende plekken geplast worden. We hebben weten vrij zeker wie van de 3 de dader is, maar soms komt er ook reactie op door 1 van de andere katten om te counteren wellicht. Maar soms is dat dus dagelijks dat we hier pis moeten opkuisen. De kattenbak wordt dagelijks geschept dus da’s het probleem niet. Denken eerder aan jaloezie op elkaar én de baby, voor die er was, was er eigenlijk niet echt een probleem.
We hebben Staf, de Britse korthaar van mijn vriend. En mijn 2 katten; Zeno de langharige en Bavet.

Kan ook een lichamelijk probleem zijn. Best alledrie een volledige check-up geven met analyse van bloed/urine (ja, dat gaat u een pak geld kosten...en afhankelijk van wat het resultaat is gaat het u blijven geld kosten want twee van mijn katten staan op speciale voeding en ik kan u zeggen dat ik elk jaar een schone reis zou kunnen maken moesten ze gewoon Colruyt-fret mogen eten).
 
Sinds zaterdagavond zitten hebben we 2 kittens. 12 weken oud, hadden tot dan altijd bij de moeder geweest (en dronken daar zelfs nog af en toe).

De ene (kater) is best een moedig ventje, komt al vlot bij ons in de zetel liggen enzo.
De andere (kattin) blijft wat schuchter en eet amper. Gisteren moesten we haar nog een pilletje geven met een soort "snoepzakje", en dat speelde ze snel binnen, maar zowel het droog als nat voer laat ze lings liggen.

Het katertje eet wel zoveel als er voor hande is.
Vandaag nog eens wat experimenteren met voeding en hopen dat ze wat in gang schiet...
 
De kat heeft een wondje, en dat is nu toch al efkes. Die blijft daarin likken tot het terug open ligt (met soms wat bloed zelfs).
Moet ik daar mee naar de dierenarts of is dat niet zo abnormaal en bestaan er daar huismiddeltjes voor?
 
De kat heeft een wondje, en dat is nu toch al efkes. Die blijft daarin likken tot het terug open ligt (met soms wat bloed zelfs).
Moet ik daar mee naar de dierenarts of is dat niet zo abnormaal en bestaan er daar huismiddeltjes voor?
Ge kunt ze zo'n cone of shame aandoen. Dan kan ze er alleszins al niet aan likken.
 
Sinds zaterdagavond zitten hebben we 2 kittens. 12 weken oud, hadden tot dan altijd bij de moeder geweest (en dronken daar zelfs nog af en toe).

De ene (kater) is best een moedig ventje, komt al vlot bij ons in de zetel liggen enzo.
De andere (kattin) blijft wat schuchter en eet amper. Gisteren moesten we haar nog een pilletje geven met een soort "snoepzakje", en dat speelde ze snel binnen, maar zowel het droog als nat voer laat ze lings liggen.

Het katertje eet wel zoveel als er voor hande is.
Vandaag nog eens wat experimenteren met voeding en hopen dat ze wat in gang schiet...
Waar zijn de foto's!? :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
De kat heeft een wondje, en dat is nu toch al efkes. Die blijft daarin likken tot het terug open ligt (met soms wat bloed zelfs).
Moet ik daar mee naar de dierenarts of is dat niet zo abnormaal en bestaan er daar huismiddeltjes voor?

Mijn kat heeft dit eens gehad. Wij hebben toen een sok genomen (mijn man heeft grote voeten 😅) en daar gaten voor zijn pootjes in geknipt en die aangedaan tot het wondje helemaal genezen was. Beetje zoals dit https://www.metronieuws.nl/lifestyle/2015/12/maak-van-sokken-een-kersttrui-voor-je-kat.

Je kan trouwens ook gewoon truitjes kopen voor zo'n dingen als je geen sok wilt gebruiken 😊 een beetje praktischer dan zo'n cone of shame.
 
Terug
Bovenaan