Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    216
Hahaha, dat moet inderdaad een zalig moment als toeschouwer geweest zijn. :biglaugh:

Die van mij loopt tegenwoordig soms grommend weg als de deurbel gaat. :unsure: Als het is om iets af te leveren, blijft ze soms nog op de trap zitten om alles in het oog te houden, maar als het bezoek is dat binnenkomt, gaat ze zich verstoppen. Zo heeft ze ooit drie werkdagen onder ons bed doorgebracht toen de schilder hier een klusje kwam opknappen.
Wel raar dat hij boodschappen doet naast de kattenbak, die van mij heeft dat echt nog nooit gedaan.

Ze durft mij echter wel te bijten in mijn handen als ik haar wil oppakken om haar te verplaatsen, bv. als ze in de tuin zit en ik wil ze mee naar binnen nemen of als ze op het bed gesprongen is wanneer ik de lakens aan het verversen ben. Nu, ze wordt sowieso niet graag gepakt (uit-de-context-getrokken-quote incoming), heeft Huubke dat ook? Ze wordt zelfs onrustig als ik haar op mijn schoot leg en wil zo snel mogelijk weg. Ik denk dat dat ofwel in haar karakter zit, ofwel toch een slechte ervaring bij de fokker die er niet uitgaat, maar dat laatste zou me verbazen want die had echt een zeer huiselijke omgang met enkel Britse kortharen en Bengalen (lijken me twee rassen met héél verschillende karakters, maar die zaten dus echt prima naast elkaar).
Eigenlijk kun je Huubke goed oppakken. Die blijkt geen kwartier liggen, maar ge kunt die wel en gelijk een baby in uw armen leggen voor een paar minuten. Behalve buiten, dan is het een grote jongen en loopt hij het liefst weg van u. Mijn vriendin straft hem vaak door hem lange knuffels te geven :unsure: . Ge ziet wel aan hem dat hij mijn ouders goed kent (die komen regelmatig met hem spelen als we aan het werk zijn of als we op vakantie zijn) en mijn schoonouders eigenlijk ook, terwijl hij die veel minder ziet. Nu moet ik zeggen dat hij bij de fokker al een dutske was. Dus een held gaat hij niet worden, maar bij ons is het vaak een "verrekkeling" zoals we dat hier zeggen. Dan kent hij geen schaamte.

Mijn vriendin heeft de kattenbak eens goed zuiver gemaakt. Dus eens zien of het daar aan lag. We zijn, in die 3 weken vakantie, veel weggeweest en denken dat hij daarom misschien uit zijn doen is. Ge merkt dat hij wel behoorlijk gehecht is aan ons. Mede door de corona-tijd natuurlijk.
 
Ik zit met een vraagje;

Onze kat is 11 jaar oud, heeft al enkele jaren problemen met de urinewegen en heeft serieus overgewicht.
Voor deze problemen krijgt hij aangepaste dieetvoeding, en daarmee lijken de problemen met de urinewegen opgelost te zijn.
Er komen bij ons echter ook enkele andere straatkatten eten, er wonen zelfs 2 katten in onze schuur, die krijgen eten en drinken, maar voor de rest hebben die geen chip of naam, ik ben de enige die die een beetje kan benaderen (omdat ik het eten breng).
Nu, de oorzaak dat onze huiskat zo dik is, is dat hij het eten gaat opeten van die straatkatten. Ondertussen is hij zo dik dat hij problemen krijgt met springen, ik dacht dat het artrose zou zijn, maar dat is gelukkig nog niet het geval, hij is echt gewoon veel te dik.
Er bestaan voederbakjes die de chip van een kat uitlezen, en dan toegang geven aan de specifieke kat, maar ik zou eigenlijk juist het omgekeerde nodig hebben => niet gechipt = toegang en gechipt = geen toegang, dit dus omdat het voor ons niet mogelijk is om alle straatkatten te laten chippen.

Eigenlijk vind ik zelfs maar 1 merk die zo'n voederbakjes met chip verkoopt, en dat is de SureFeed Microchip Voerautomaat, zijn er mensen hier die deze gebruiken, en zou ik daarmee kunnen doen wat ik hierboven beschrijf?
 
Hahaha, dat moet inderdaad een zalig moment als toeschouwer geweest zijn. :biglaugh:

Die van mij loopt tegenwoordig soms grommend weg als de deurbel gaat. :unsure: Als het is om iets af te leveren, blijft ze soms nog op de trap zitten om alles in het oog te houden, maar als het bezoek is dat binnenkomt, gaat ze zich verstoppen. Zo heeft ze ooit drie werkdagen onder ons bed doorgebracht toen de schilder hier een klusje kwam opknappen.
Wel raar dat hij boodschappen doet naast de kattenbak, die van mij heeft dat echt nog nooit gedaan.

Ze durft mij echter wel te bijten in mijn handen als ik haar wil oppakken om haar te verplaatsen, bv. als ze in de tuin zit en ik wil ze mee naar binnen nemen of als ze op het bed gesprongen is wanneer ik de lakens aan het verversen ben. Nu, ze wordt sowieso niet graag gepakt (uit-de-context-getrokken-quote incoming), heeft Huubke dat ook? Ze wordt zelfs onrustig als ik haar op mijn schoot leg en wil zo snel mogelijk weg. Ik denk dat dat ofwel in haar karakter zit, ofwel toch een slechte ervaring bij de fokker die er niet uitgaat, maar dat laatste zou me verbazen want die had echt een zeer huiselijke omgang met enkel Britse kortharen en Bengalen (lijken me twee rassen met héél verschillende karakters, maar die zaten dus echt prima naast elkaar).
We hebben een abessijn en een gouden britse korthaar. Die abessijn heeft niet liever dan dat ge haar knuffelt en daar kan je een kwartier met in uw armen rondlopen. Dat is bij momenten precies een baby. Maar langs de andere kant is die ook heel zelfstandig. Die kan je evengoed een dag niet in uw buurt zien. De korthaar is dan weer een hondje. Die volgt u overal (ook naar toilet) en zal zich altijd vlakbij leggen. Bijv. ze doet niet liever dan tussen mij en mijn toetsenbord gaan zitten, maar pak ze niet op, want dan zie je het ongemak zo in haar ogen en als ge ze op uwe schoot zet, gaat die er direct weer af. Echt vreemd. Die zit soms ook te janken voor aandacht of springt met haar voorpoten (en nagels) tegen mn been voor aandacht, maar als je ze dan wil aaien dan wil ze dat eigenlijk niet. Die wil gewoon aandacht, maar geen fysieke affectie :p Ze begint al wel te ronken als ge gewoon even iets tegen haar zegt.

Conclusie: katten zijn echt complexe wezens.
 
We hebben een abessijn en een gouden britse korthaar. Die abessijn heeft niet liever dan dat ge haar knuffelt en daar kan je een kwartier met in uw armen rondlopen. Dat is bij momenten precies een baby. Maar langs de andere kant is die ook heel zelfstandig. Die kan je evengoed een dag niet in uw buurt zien. De korthaar is dan weer een hondje. Die volgt u overal (ook naar toilet) en zal zich altijd vlakbij leggen. Bijv. ze doet niet liever dan tussen mij en mijn toetsenbord gaan zitten, maar pak ze niet op, want dan zie je het ongemak zo in haar ogen en als ge ze op uwe schoot zet, gaat die er direct weer af. Echt vreemd. Die zit soms ook te janken voor aandacht of springt met haar voorpoten (en nagels) tegen mn been voor aandacht, maar als je ze dan wil aaien dan wil ze dat eigenlijk niet. Die wil gewoon aandacht, maar geen fysieke affectie :p Ze begint al wel te ronken als ge gewoon even iets tegen haar zegt.

Conclusie: katten zijn echt complexe wezens.
Zeer herkenbaar. Die van ons volgt je ook overal en wilt altijd in de buurt liggen. Het is ook precies een grasmaaier met dat ronken. Als ik thuis kom van het werk ligt hij ook altijd naar buiten te kijken tot ik er ben en dan komt hij aan de deur groeten. Uiteraard omdat hij weet dat hij dan eten krijgt, maar het is het gebaar dat telt :unsure: . Maakt uwe Brit ook van die kleine kreun geluidjes? Die van ons doet dat enorm veel. Ik denk om zo zielig mogelijk over te komen en eten te krijgen.
 
Zeer herkenbaar. Die van ons volgt je ook overal en wilt altijd in de buurt liggen. Het is ook precies een grasmaaier met dat ronken. Als ik thuis kom van het werk ligt hij ook altijd naar buiten te kijken tot ik er ben en dan komt hij aan de deur groeten. Uiteraard omdat hij weet dat hij dan eten krijgt, maar het is het gebaar dat telt :unsure: . Maakt uwe Brit ook van die kleine kreun geluidjes? Die van ons doet dat enorm veel. Ik denk om zo zielig mogelijk over te komen en eten te krijgen.
kreungeluidjes niet, maar die begint soms echt ineens keihard te janken als ze ergens alleen zit. Precies alsof ze met haar poot ergens in vast zit of zo.En dan gaat ge zien en dan is er natuurlijk niets aan de hand. Maar zodra ze u dan ziet stopt het ook en volgt ze weer. Precies alsof dat ze soms de weg kwijt is en niet weet waar wij zitten, dus maar begint te roepen.
Ze heeft ook een mouche staafje en mouche balleke waarmee ze regelmatig in haar bek rondloopt en als ze dat komt brengen zit ze ook keihard te miauwen. Precies of ze het wil laten weten dat ze er aan komt met haar prooi.


Ergens ga ik ze wel missen als ik binnenkort verhuis. En ik hoop dat ze mij niet te neig gaan missen, want mijn ex zorgt wel goed voor hen, maar is op zich niet zo de flodderaar van de katten. Zij doet het zorgen voor en ik het liefde geven.
 
kreungeluidjes niet, maar die begint soms echt ineens keihard te janken als ze ergens alleen zit. Precies alsof ze met haar poot ergens in vast zit of zo.En dan gaat ge zien en dan is er natuurlijk niets aan de hand. Maar zodra ze u dan ziet stopt het ook en volgt ze weer. Precies alsof dat ze soms de weg kwijt is en niet weet waar wij zitten, dus maar begint te roepen.
Ze heeft ook een mouche staafje en mouche balleke waarmee ze regelmatig in haar bek rondloopt en als ze dat komt brengen zit ze ook keihard te miauwen. Precies of ze het wil laten weten dat ze er aan komt met haar prooi.


Ergens ga ik ze wel missen als ik binnenkort verhuis. En ik hoop dat ze mij niet te neig gaan missen, want mijn ex zorgt wel goed voor hen, maar is op zich niet zo de flodderaar van de katten. Zij doet het zorgen voor en ik het liefde geven.
Die van ons verwittigt ons wel als hij op het aanrecht gaat springen (wat hij niet mag van ons). Precies alsof hij miauwt van "ik ga iets stouts doen". Soms verwittigt hij niet en dan miauwt hij lichtjes als we hem betrappen alsof hij sorry zegt, maar dat is uiteraard niet gemeend, want bij de volgende kans zit hij er weer op.
 
Onze kater Nelson besloot om 3u vannacht dat die vaas met zonnebloemen op tafel toch niet ideaal waren.

Gevolg: de ganse tafel nat, inclusief alle papieren, facturen, documenten van mijn vriendin haar werk (advocatenkantoor, ze gaan content zijn), en de halve living onder water.

Grmbl.
 
Als jullie op de pot zitten met broek op de enkels maakt jullie kat er dan ook een punt van om IN uw broek te gaan zitten?
Eigenlijk niet. Komt wel in de buurt liggen als niemand anders thuis is. Of is op het schoenrek aan het spelen wat in de buurt is.
 
Allé, 2 weken geleden op zondag had Huubke overgegeven en zagen we schil van pistachenoten erin zitten. Eergisteren weer schil van pistachenoten en vandaag opnieuw. Ik vraag me af hoeveel hij van die dingen gegeten heeft. En ik hoop vooral dat hij ervan geleerd heeft, maar daar vrees ik voor, aangezien hij gisteren de cakevorm aan het uitlekken was.
 
Iemand een idee hoe ik mijn katten kan beletten om mijn inductie vuur aan te steken? Ik ging deze middag naar beneden om mijn lunch klaar te maken en het vuur stond aan op de hoogste stand. Camera in keuken gecontroleerd en het werd duidelijk door een kat aangezet.

Als ik het opmerk loop ik naar beneden en jaag ik ze er af, maar ik kan ze niet 24/7 in het oog houden. Zou dit ook liever voorkomen wanneer ik terug op kantoor moet gaan werken.
 
Iemand een idee hoe ik mijn katten kan beletten om mijn inductie vuur aan te steken? Ik ging deze middag naar beneden om mijn lunch klaar te maken en het vuur stond aan op de hoogste stand. Camera in keuken gecontroleerd en het werd duidelijk door een kat aangezet.

Als ik het opmerk loop ik naar beneden en jaag ik ze er af, maar ik kan ze niet 24/7 in het oog houden. Zou dit ook liever voorkomen wanneer ik terug op kantoor moet gaan werken.
Normaal heeft zo'n kookvuur op inductie een kinderbeveiliging. Check de handleiding daarvoor een keer.
 
Ik heb de laatste tijd al veel over Huub zijn lust naar eten gepost, maar vrijdag was hij "ziek". Hij at vrij traag (voor zijn doen) en was zeer rustig en "zielig". Had ook 2 dagen overgegeven (haarbal). Dus ik naar de dierenarts, want was er niet gerust op. Uiteindelijk foto's laten nemen omdat ze iets voelde in zijn buik. Op de foto's bleek dus dat er nog wat schil van pistachenoten in zijn darmen zat. Dus een darmontsteking/irritatie min of meer was het gevolg. Kreeg dus een spuitje medicatie voor thuis. Na €110 neer te leggen voor meneer, is het eerste wat hij thuis doet een muis vangen en die volledig opvreten :unsure: . Sindsdien is hij gelukkig weer de oude en is hij helemaal gek van die medicijnen die hij krijgt. Gelukkig kon ik hem 2 dagen later wel nog net redden van alweer een lucifer op te eten die mijn vriendin weer had laten liggen 🤦‍♂️ .
 
Wel het is een huurhuis en in een map met documenten is er documentatie over een inductie vuur maar van een ander merk. Ik zal er eens op googelen. Bedankt voor de tip.
Mijn katten doen hetzelfde, maar wij hebben een vergrendeling op het vuur. Is gewoon een sleuteltje dat je moet ingedrukt houden.
 
Terug
Bovenaan