Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Niet om roepen. Ik ben al blij dat hij zijn droge korrels gewoon al altijd opeet.
Dat hij zijn eigen eten graag eet vind ik niet erg, maar dat ge niks kunt laten staan, is wel wat minder. Die zit aan de spaghettisaus, boter, yoghurt en noem het maar op. Heeft ook al een vogel, muis en libel volledig opgegeten. Het maakt hem niet zoveel uit wat het is.
 
Hoe weet je als je kattin zwanger is ? Ze is wel verzwaard de laatste weken, maar de laatste 2 weken blijft het wel stabiel , ik was overtuigd dat ze zwanger was maar begin nu toch wel te twijfelen
 
Dat hij zijn eigen eten graag eet vind ik niet erg, maar dat ge niks kunt laten staan, is wel wat minder. Die zit aan de spaghettisaus, boter, yoghurt en noem het maar op. Heeft ook al een vogel, muis en libel volledig opgegeten. Het maakt hem niet zoveel uit wat het is.
Die van ons is eigenlijk ook totaal niet kieskeurig, ze eet inderdaad spaghettisaus, klein stukje zwarte olijf die op de pizza lag, ...
Ik had dat van dit ras eigenlijk niet verwacht. :tongue: Ik ben wel blij dat ze probleemloos nog altijd dezelfde droge korrels eet. Welke geef jij?

Hoe weet je als je kattin zwanger is ? Ze is wel verzwaard de laatste weken, maar de laatste 2 weken blijft het wel stabiel , ik was overtuigd dat ze zwanger was maar begin nu toch wel te twijfelen
Grote tepels? Ga er eens mee naar de dierenarts?
 
Die van ons is eigenlijk ook totaal niet kieskeurig, ze eet inderdaad spaghettisaus, klein stukje zwarte olijf die op de pizza lag, ...
Ik had dat van dit ras eigenlijk niet verwacht. :tongue: Ik ben wel blij dat ze probleemloos nog altijd dezelfde droge korrels eet. Welke geef jij?
Wij geven versvoer. Van die gemalen vlees hamburgers en soms hartjes, ingevroren sprotjes of karkassen van konijn. Was voor ons ook vrij onbekend, maar dat was zowat de enige eis van onze fokker en we wouden het eens proberen. Waarschijnlijk ook wel de reden waarom hij alles eet. Bèrke kreeg alleen brokken en die kon ge zalm of biefstuk voor zijn neus leggen en die keek er niet naar om.
 
Kieskeurige kater hangt soms mijn voeten uit.

Staan janken voor nat voer. Dan geef ik wat van Whiskas dat ik juist heb gekocht. Daar vliegt hij op en is op paar minuten op. Volgende dag hetzelfde. Maar op dag 3 ruikt hij er eens aan en laat hij het staan. En dan nog komen janken omdat hij niks heeft gehad.
Dan koop ik wat van in de Aldi. Zelfde scenario: eerst erop vliegen en alles opeten. Paar dagen later moet hij er niet van weten.
Dan koop ik wat van Sheba. Zelfde scenario.
Dan koop ik wat van merk van Aveve. Zelfde scenario.
Kom ik terug bij Whiskas en begint het allemaal weer opnieuw.

Ik ken het gezegde 'verandering van spijs doet eten' wel maar dit is er over.
Die van ons is net hetzelfde. Enigste verschil is dat ze aangepaste voeding nodig heeft ivm nierproblemen en dat de keuze daarin kleiner is + het is een pak duurder dan gewone voeding.
Het gebeurd dus af en toe dat ik gewoon een volledig schaaltje met eten mag wegsmijten omdat ze hare neus er voor optrekt.
 
Was die van ons maar eens wat meer kieskeurig :unsure:

Dat hij zijn eigen eten graag eet vind ik niet erg, maar dat ge niks kunt laten staan, is wel wat minder. Die zit aan de spaghettisaus, boter, yoghurt en noem het maar op. Heeft ook al een vogel, muis en libel volledig opgegeten. Het maakt hem niet zoveel uit wat het is.

Mijn vriendin stuurt net dat hij een lucifer heeft opgegeten :unsure:
Ik snap nu waarom je dat zegt ja :unsure:.
 
IMG20210717131508.jpg

contemplating life
 
Het was weer prijs. De vriendin had, bij een nieuw winkeltje in de buurt, een gehaktbal voor bij de boterham gekocht. Een paar seconden niet opgelet en meneer had hem van tafel gestolen. De vriendin er achteraan roepend dat hij het los moest laten, maar uiteraard liep hij de hele kamer ermee rond. Net voor hij zich kon schuilen achter het wasmachine, kreeg ze hem te pakken :rofl: . Ik keek natuurlijk toe met tranen in mijn ogen. Wat een heerlijk beest :love: .

Waar ik me wel iets meer zorgen over maak, is dat hij, sinds we vakantie hebben, al 1x naast de bak geplast heeft en 2x gekakt. Ik vind de laatste maanden ook dat zijn urine wat sterker ruikt dan eerst, maar misschien maak ik de bak niet goed genoeg zuiver ofzo. Hij geeft ook af en toe over. Niet persé elke dag, maar dan eens 2x op een week en dan weer een tijdje niet. Soms ook door de stress. Zoals mijn tante die laatst hier was, direct overgeven omdat hij haar niet kent (gok ik). Wou erna wel direct iets uit het afval bakje pikken omdat mijn vriendin die naast zich had staan om zijn overgeefsel op te ruimen. Dus voor de rest lijkt hij nergens last van te hebben .
 
Hahaha, dat moet inderdaad een zalig moment als toeschouwer geweest zijn. :biglaugh:

Die van mij loopt tegenwoordig soms grommend weg als de deurbel gaat. :unsure: Als het is om iets af te leveren, blijft ze soms nog op de trap zitten om alles in het oog te houden, maar als het bezoek is dat binnenkomt, gaat ze zich verstoppen. Zo heeft ze ooit drie werkdagen onder ons bed doorgebracht toen de schilder hier een klusje kwam opknappen.
Wel raar dat hij boodschappen doet naast de kattenbak, die van mij heeft dat echt nog nooit gedaan.

Ze durft mij echter wel te bijten in mijn handen als ik haar wil oppakken om haar te verplaatsen, bv. als ze in de tuin zit en ik wil ze mee naar binnen nemen of als ze op het bed gesprongen is wanneer ik de lakens aan het verversen ben. Nu, ze wordt sowieso niet graag gepakt (uit-de-context-getrokken-quote incoming), heeft Huubke dat ook? Ze wordt zelfs onrustig als ik haar op mijn schoot leg en wil zo snel mogelijk weg. Ik denk dat dat ofwel in haar karakter zit, ofwel toch een slechte ervaring bij de fokker die er niet uitgaat, maar dat laatste zou me verbazen want die had echt een zeer huiselijke omgang met enkel Britse kortharen en Bengalen (lijken me twee rassen met héél verschillende karakters, maar die zaten dus echt prima naast elkaar).
 
Hahaha, dat moet inderdaad een zalig moment als toeschouwer geweest zijn. :biglaugh:

Die van mij loopt tegenwoordig soms grommend weg als de deurbel gaat. :unsure: Als het is om iets af te leveren, blijft ze soms nog op de trap zitten om alles in het oog te houden, maar als het bezoek is dat binnenkomt, gaat ze zich verstoppen. Zo heeft ze ooit drie werkdagen onder ons bed doorgebracht toen de schilder hier een klusje kwam opknappen.
Wel raar dat hij boodschappen doet naast de kattenbak, die van mij heeft dat echt nog nooit gedaan.

Ze durft mij echter wel te bijten in mijn handen als ik haar wil oppakken om haar te verplaatsen, bv. als ze zit in de tuin en ik wil ze mee naar binnen nemen of als ze op het bed gesprongen is wanneer ik de lakens aan het verversen ben. Nu, ze wordt sowieso niet graag gepakt (uit-de-context-getrokken-quote incoming), heeft Huubke dat ook? Ze wordt zelfs onrustig als ik haar op mijn schoot leg en wil zo snel mogelijk weg. Ik denk dat dat ofwel in haar karakter zit, ofwel toch een slechte ervaring bij de fokker die er niet uitgaat, maar dat laatste zou me verbazen want die had echt een zeer huiselijke omgang met enkel Britse kortharen en Bengalen (lijken me twee rassen met héél verschillende karakters, maar die zaten dus echt prima naast elkaar).
Twee Britse kortharen hierzo, de oudste wordt graag opgepakt en die kan gewoon blijven liggen. Hij komt op ons liggen in de zetel enz. De jongste haat het om opgepakt te worden en wil zo snel mogelijk weg. Maar die komt dan wel in de zetel tegen me duwen dat ik hem moet aaien. :unsure:

Zal dus denk ik afhangen van het karakter van de kat. Blazen doen ze wel nooit naar ons, krabben ook niet behalve perongeluk als we erover gaan tijdens het spelen. Van kinderen zijn ze beide wel niet op hun gemak, te luid en te impulsief.
 
Terug
Bovenaan