Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    214
Man man. Hoe dat beest haar blijft produceren is mij een raadsel. Al elke dag van de week gekamd, soms 2x per dag. En hopen haar dat daar blijft uitkomen 🙃.

Na maandenlang altijd binnen te liggen komt hij met de warmere dagen weer meer buiten. Whazzup?

PaMtyR9.jpg
 
Als de mijne zo ligt wil ik altijd eens graag goed over zijn buik aaien. Maar ik besef altijd op tijd dat ik dan mijn hand even later in een bad met isobetadine mag steken en hopen dat ik genoeg pleisters in huis heb.
 
Als de mijne zo ligt wil ik altijd eens graag goed over zijn buik aaien. Maar ik besef altijd op tijd dat ik dan mijn hand even later in een bad met isobetadine mag steken en hopen dat ik genoeg pleisters in huis heb.
lol, ja bij deze mag ik het meestal ook niet doen. De andere heeft niet liever dan ik haar op haar buik streel, maar die gaat dan ook enkel zo liggen als ze op mn schoot ligt en ik haar al aan het strelen ben.

De deze ligt eigenlijk veel zoals op de foto, maar het is wel de eerste keer dat ik haar ook zo in slaap zie vallen.
 
Iemand die een deftig en betrouwbaar adres weet voor een Britse Korthaar? Wij willen graag zo één in huis halen maar zéér graag van een deftig naturel nest. Ik hoor namelijk veel verhalen van mensen die hun britse kortharen "over fokken" bijvoorbeeld, dat willen we abolsuut (proberen) vermijden.
 
Iemand die een deftig en betrouwbaar adres weet voor een Britse Korthaar? Wij willen graag zo één in huis halen maar zéér graag van een deftig naturel nest. Ik hoor namelijk veel verhalen van mensen die hun britse kortharen "over fokken" bijvoorbeeld, dat willen we abolsuut (proberen) vermijden.
Heb je een pm gestuurd
 
Onze kater die vond het altijd leuk om met zijn klauwen met de hond zijn staart te spelen terwijl die laatste lag te slapen. Dan was't wel even ruzie nadien :D Ze kwamen nochtans goed overeen maar dat had onze hond toch niet graag.

Den onze kwam gewoon uit een gezin waarbij hun kattin 6 jongen had geworpen. Hij is nooit gechipt geweest (helaas 2 jaar geleden overleden op 12 jarige leeftijd).
 
Verliest jullie kat ook zoveel haren op het moment? Overal vind ik plukken. De eerste 4/6 maanden nochtans nauwelijks haarverlies.
 
Verliest jullie kat ook zoveel haren op het moment? Overal vind ik plukken. De eerste 4/6 maanden nochtans nauwelijks haarverlies.
Yep. Dat is hier al van eind mei of zo. Ik kam hem nochtans heel regelmatig maar het blijft maar komen.
 
Wij hebben een kruising van een Siamees met een ander ras. Je ziet maar aan kleine details dat hij anders is dan de andere katten in de straat.
Heel lange staart, een hangend buikje, langere snuit. Een heel koppig dier die nooit komt knuffelen en het liefst zo ver mogelijk wegblijft van mensen. En als hij het plots gedacht heeft om met ons te knuffelen, dan doet hij daar alles aan. Compleet zwart en als hij zijn ogen sluit en je maakt een foto, kan je er meestal niet veel van maken. Precies zo'n 'vantablack'.

Heel flinke kat wel, al ligt dat wat aan de opvoeding denk ik dan. Ik heb nogal streng en hij weet dat. De kat mag niet op de vensterbank (gordijnen), niet boven, niet op tafels, enz. Maar overal zijn plekjes voor hem voorzien.
 
Een heel koppig dier die nooit komt knuffelen en het liefst zo ver mogelijk wegblijft van mensen. En als hij het plots gedacht heeft om met ons te knuffelen, dan doet hij daar alles aan.

Een van de redenen dat ik geen raskat zou willen ik hoor dat vaak dat die zo afstandelijk zijn.
Mijn kat komt meermaals per dag knuffelen soms zelfs heel vaak.
 
Een van de redenen dat ik geen raskat zou willen ik hoor dat vaak dat die zo afstandelijk zijn.
Mijn kat komt meermaals per dag knuffelen soms zelfs heel vaak.
Hangt volgend mij ook van de fokker af. Die van ons zegt dat ze kijken of ze aanhankelijk zijn en als je daar binnen gaat merk je dat ook. Huubke is heel graag bij ons. Als je gaat poetsen volgt hij je tot in elke kamer. Als hij 's nachts eens bij ons mag slapen, komt hij midden in de nacht zich echt nestellen in uw schoot. Kunt ge hem echt vastpakken gelijk een teddybeer. Dit is niet voor de hele nacht natuurlijk, al zou mijn vriendin dat wel willen :unsure: . Alleen bij vreemden is hij was "bang" of afwachtend. Waarschijnlijk ook wel door corona waardoor hij niet veel mensen heeft gezien.
 
Hangt volgend mij ook van de fokker af. Die van ons zegt dat ze kijken of ze aanhankelijk zijn en als je daar binnen gaat merk je dat ook. Huubke is heel graag bij ons. Als je gaat poetsen volgt hij je tot in elke kamer. Als hij 's nachts eens bij ons mag slapen, komt hij midden in de nacht zich echt nestellen in uw schoot. Kunt ge hem echt vastpakken gelijk een teddybeer. Dit is niet voor de hele nacht natuurlijk, al zou mijn vriendin dat wel willen :unsure: . Alleen bij vreemden is hij was "bang" of afwachtend. Waarschijnlijk ook wel door corona waardoor hij niet veel mensen heeft gezien.

Toen ik mijn kat net had hem ik express wat volk uitgenodig en die haar laten vastnemen en strelen die heeft nu dus totaal geen bang van vreemden.

Juist de stofzuiger is hare vriend niet :p

En mijn kat is niet gefokt ofzo ik heb een katje geadopteerd dat even bij gastgezin zat
 
Toen ik mijn kat net had hem ik express wat volk uitgenodig en die haar laten vastnemen en strelen die heeft nu dus totaal geen bang van vreemden.

Juist de stofzuiger is hare vriend niet :p

En mijn kat is niet gefokt ofzo ik heb een katje geadopteerd dat even bij gastgezin zat
Ja, hier is het vooral door corona natuurlijk. Mijn ouders gaan bijna elke middag naar hem toe en die kent hij ook. Ook de schoonouders, die minder vaak langskomen, kent hij ook. Los van dat alles was hij daar ook al een bange scheet tussen de rest, maar toch hebben we hem gekozen. Waar we nog altijd heel blij mee zijn.
 
Een van de redenen dat ik geen raskat zou willen ik hoor dat vaak dat die zo afstandelijk zijn.
Mijn kat komt meermaals per dag knuffelen soms zelfs heel vaak.
Ik vind dat allemaal ok.
Ik hoef niet iedere dag te knuffelen met mijn poes.
 
Wanneer het buiten regent merk ik dat onze kat altijd op drie poten loopt. Ze probeert een pootje droog te houden. Altijd het zelfde. Zijn er mensen die dit gedrag herkennen in jullie kat. 🐾 🐾 🐾
 
Terug
Bovenaan