Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    215
Een van de redenen dat ik geen raskat zou willen ik hoor dat vaak dat die zo afstandelijk zijn.
Mijn kat komt meermaals per dag knuffelen soms zelfs heel vaak.
Is afhankelijk van welk ras zeker. Wij hebben een ragdoll en doet niet anders dan knuffelen, zelfs met honden, maar mensen die ze niet kent moet ze niet hebben.
 
Hij begint precies minder haar te verliezen hier. Laatste dagen veel minder plukken in huis. Ook bij het strelen heb ik veel minder haar vast.
 
DSC-2286.jpg


Zaterdag uit het dierenasiel deze mooie meid geadopteerd, genaamd Pixie.
Ze is al 8 jaar en was daarom niet zo populair bij kandidaat-baasjes. :frown:
Ze voelde zich meteen thuis, en heeft alvast het ligstuk van de zetel ingepalmd als haar vaste stek. 😅
 
Hij begint precies minder haar te verliezen hier. Laatste dagen veel minder plukken in huis. Ook bij het strelen heb ik veel minder haar vast.
En 9 dagen later en hij begint weer hopen haar te verliezen 😲. Net nog eens gekamd en er kwam weer serieus wat af.
 
De laatste tijd op zeer korte periode 3x met onze oude kater naar de dierenarts moeten gaan. Ging dan even beter maar plotseling gaat het vliegensvlug achteruit. Weinig tot niet eten, weinig fut en volledig uitgedroogd.

Deze ochtend opnieuw binnengebracht en moet nu een weekendje op controle :(

Echt gek hoe graag je een huisdier kan zien.
 
Laatst bewerkt:
Daarnet iets erg meegemaakt. Bij het naar huis rijden een kat op de baan die aan het ruiken was aan iets. Bij het naderen bleek hij aan zijn vriendje te ruiken die aangereden was. Direct pinkers op en uit mijn wagen geschoten.
Bloed uit de mond en lichte beweging met de achterpootje. Was een heel jong katje. Heb het beestje op het voetpad gelegd en bij het huis waar het vriendje op de hof ging aangebeld. Bleek inderdaad van de bewoners te zijn, het is een drukke baan dus is niet de eerste keer dat ze dit meemaken zei de man.
Toen ik mij omdraaide lag hij daar volledig levensloos. Ben dan doorgereden een beetje in shock. Achteraf gezien had ik misschien nog kunnen kijken of het beestje echt al overleden was, of er nog ademhaling was of gewoon iets doen. Het is niet mijn dier maar als ik nog iets had kunnen doen dan had ik dat moeten doen. Ben er echt gewoon nog slecht van…

Het leek wel dat het beestje daar toch al even lag. Het bloed op de baan zag er al goed opgedroogd uit. Echt ongelofelijk dat je een beestje aanrijdt en gewoon doorrijdt. Of dat je een aangereden beetje ziet liggen en gewoon doorrijdt. Is een drukke baan dus er passeert wel wat volk, onbegrijpbaar wie dat doet. Mijn vertrouwen in de mensheid is echt weer fameus gedaald.
 
De laatste tijd op zeer korte periode 3x met onze oude kater naar de dierenarts moeten gaan. Ging dan even beter maar plotseling gaat het vliegensvlug achteruit. Weinig tot niet eten, weinig fut en volledig uitgedroogd.

Deze ochtend opnieuw binnengebracht en moet nu een weekendje op controle :(

Echt gek hoe graag je een huisdier kan zien.
Hoe oud is hij?
 
Daarnet iets erg meegemaakt. Bij het naar huis rijden een kat op de baan die aan het ruiken was aan iets. Bij het naderen bleek hij aan zijn vriendje te ruiken die aangereden was. Direct pinkers op en uit mijn wagen geschoten.
Bloed uit de mond en lichte beweging met de achterpootje. Was een heel jong katje. Heb het beestje op het voetpad gelegd en bij het huis waar het vriendje op de hof ging aangebeld. Bleek inderdaad van de bewoners te zijn, het is een drukke baan dus is niet de eerste keer dat ze dit meemaken zei de man.
Toen ik mij omdraaide lag hij daar volledig levensloos. Ben dan doorgereden een beetje in shock. Achteraf gezien had ik misschien nog kunnen kijken of het beestje echt al overleden was, of er nog ademhaling was of gewoon iets doen. Het is niet mijn dier maar als ik nog iets had kunnen doen dan had ik dat moeten doen. Ben er echt gewoon nog slecht van…

Het leek wel dat het beestje daar toch al even lag. Het bloed op de baan zag er al goed opgedroogd uit. Echt ongelofelijk dat je een beestje aanrijdt en gewoon doorrijdt. Of dat je een aangereden beetje ziet liggen en gewoon doorrijdt. Is een drukke baan dus er passeert wel wat volk, onbegrijpbaar wie dat doet. Mijn vertrouwen in de mensheid is echt weer fameus gedaald.
:hug: Triestig. Anderzijds ook niet slim om een kitten buiten te laten als je aan een drukke baan woont, natuurlijk. Als de eigenaars hun dier nog niet van de rijbaan komen halen…
Die van mij mag bv. ook enkel in de (zelfs volledig afgesloten) tuin onder supervisie. :unsure:

@Holocene Sterkte! We duimen mee.
 
Zonet een kitten gevonden in mijn egel huis, moeder ging lopen. Hopelijk verstoot ze de kitten niet, leek mij wel al enkele weken oud dat wel..

Morgen de dierenarts maar eens bellen.
 
Midden Juni is ie 20j oud geworden. Het feit dat hij fiv positief is zal ook niet helpen.

Gisteren een update gekregen, gelukkig hebben ze de infuus zonder veel problemen kunnen steken.

Hopelijk bellen ze vandaag asap
Hij mag vanavond terug naar huis :) Dus da's al iets.. nu nog te horen krijgen wat er mogelijk is.

Ze hadden vier weken geleden voor de operatie een bloedonderzoek gedaan en toen was alles relatief ok maar blijkbaar zou de operatie van vorige week toch iets getriggered hebben waardoor de niertjes slechte waarden vertonen.
 
Laatst bewerkt:
Waar is de egel dan?

Zit in het buitenland, beest mag ook eens iets hebben. Nee alle gekheid achterwege, dit jaar geen egel over de vloer gehad en sowieso in de zomer blijven ze niet.

Bleken twee kittens te zijn, twee weken oud. Heb ze naar de dierenarts gedaan, ze gaan naar het asiel tot ze groot genoeg zijn en dan kunnen ze geadopteerd worden.
 
Onze kat haar oude krabpaal is versleten en we hebben haar een nieuwe besteld, dit keer een degelijke van Petrebels.

petrebels.431217-1.20200407170923.jpg

Heb je daar link van?

Is dat zoveel beter dan een gewone? Want dat zijn wel precies vrij dure dingen.
 
Heb je daar link van?

Is dat zoveel beter dan een gewone? Want dat zijn wel precies vrij dure dingen.
https://www.petrebels.com/nl/product/krabpaal-maxima-175-cappuccino/

Wat is een gewone? Onze vorige was 1 van 89€ en het krabgedeelte was volledig versleten maar daar kan je geen vervangonderdelen voor kopen.
We hebben specifiek voor Petrebels gekozen omdat deze wel voor alles vervangonderdelen voorziet + je voelt echt wel dat deze veel steviger is.
Deze viel nog betrekkelijk mee van prijs, er zijn er bij die een veelvoud kosten van deze.
 
https://www.petrebels.com/nl/product/krabpaal-maxima-175-cappuccino/

Wat is een gewone? Onze vorige was 1 van 89€ en het krabgedeelte was volledig versleten maar daar kan je geen vervangonderdelen voor kopen.
We hebben specifiek voor Petrebels gekozen omdat deze wel voor alles vervangonderdelen voorziet + je voelt echt wel dat deze veel steviger is.
Deze viel nog betrekkelijk mee van prijs, er zijn er bij die een veelvoud kosten van deze.
Die krabpalen kan je toch makkelijk fixen met sisaltouw en lijmpistool als ze versleten zijn? Althans, dat doe ik - ook geen reserve-onderdelen voor mijn paal :)
 
Wij hebben vorig jaar april onze 17 jarige poes moeten laten inslapen. Ze viel ineens best veel af want het was altijd een dikske. Na een consultatie bij de dierenarts bleek ze meerdere problemen te hebben waaronder kanker.
We hebben nog geprobeerd om met pilletjes er iets aan te doen maar het heeft niet geholpen.
Het was echt mijne maat die uren op mijn lijf kon komen slapen en mis het beestje nog steeds. Ben eigenlijk nog steeds niet volledig toe aan een andere hoewel we het wel missen in huis.
 
Kieskeurige kater hangt soms mijn voeten uit.

Staan janken voor nat voer. Dan geef ik wat van Whiskas dat ik juist heb gekocht. Daar vliegt hij op en is op paar minuten op. Volgende dag hetzelfde. Maar op dag 3 ruikt hij er eens aan en laat hij het staan. En dan nog komen janken omdat hij niks heeft gehad.
Dan koop ik wat van in de Aldi. Zelfde scenario: eerst erop vliegen en alles opeten. Paar dagen later moet hij er niet van weten.
Dan koop ik wat van Sheba. Zelfde scenario.
Dan koop ik wat van merk van Aveve. Zelfde scenario.
Kom ik terug bij Whiskas en begint het allemaal weer opnieuw.

Ik ken het gezegde 'verandering van spijs doet eten' wel maar dit is er over.

giphy.gif
 
Terug
Bovenaan