Heb jij een kat?


  • Totaal aantal stemmers
    216
Ik had die van Miaustore. Da's een tof ding, je hebt geen filters nodig dus dat scheelt al. In de plaats moet je ze dan wel regelmatig eens uit elkaar halen omdat ergens een pluk haar zit. Da's op zich niet zo erg, maar dat spel zit niet meteen op de handigste manier in elkaar, soms een beetje gesukkel. Je krijgt het op den duur wel door.
 
Wij hadden vroeger een fontein maar omdat het eigenlijk lastig was ivm met een stopcontact nodig hebben en weer een snoer erbij, zijn we overgeschakeld naar twee keramische kommen.

We hebben een heel grote (grote diameter) in de keuken staan en een kleinere in de badkamer. Ze drinken het liefst van de kleinere. Met meerdere katten vind ik het wel erg moeilijk om in het oog te houden of ze genoeg drinken. Zeker omdat katten van nature uit eigenlijk niet veel drinken.
 
Ik heb indertijd een keramische fontein moeten kopen voor mijn katten, omdat de plastieken die we hadden door een van de katten steeds uit elkaar gehaald werd. Dat leek me niet zo veilig, dus een keramische gekocht gezien die qua gewicht meer wegen en de kat het dus niet meer zou lukken ze uit elkaar te halen.

Je hebt misschien een bravere kat, maar ik wil maar even meegeven dat dit mogelijk een probleem zou kunnen zijn.

Ik heb ook eentje van Miaustore en dan nog eentje van Keramik im Hof.
 
Man man... Ik weet niet hoe ik er vorig jaar in geslaagd ben (beginnersgeluk wss) , maar ik probeer een tekenbandje aan te doen bij onze kat, maar ze moet er niet van weten en na een paar mislukte pogingen is ze nu on full alert als ik nog maar in de buurt kom.

Iemand tips?
 
Man man... Ik weet niet hoe ik er vorig jaar in geslaagd ben (beginnersgeluk wss) , maar ik probeer een tekenbandje aan te doen bij onze kat, maar ze moet er niet van weten en na een paar mislukte pogingen is ze nu on full alert als ik nog maar in de buurt kom.

Iemand tips?

Pas wel op met halsbanden... Zie dat je enkel halsbanden zijn die direct stuk gaan als ze uw kat ergens blijft aan hangen want anders kunnen ze zichzelf ophangen/stikken.

Ik zou eerder gewoon dagelijks een controle doen op teken om eerlijk te zijn
 
Wat gebruiken jullie voor vlooien en teken bij katten?
Ik heb Frontline Spot On gehaald bij de apotheker, maar enkele reviews geven aan dat dit niet zo'n goed en redelijk giftig middel is :(
 
Man man... Ik weet niet hoe ik er vorig jaar in geslaagd ben (beginnersgeluk wss) , maar ik probeer een tekenbandje aan te doen bij onze kat, maar ze moet er niet van weten en na een paar mislukte pogingen is ze nu on full alert als ik nog maar in de buurt kom.

Iemand tips?

Bij ons zijn liquid snacks de magische oplossing voor... alles.

Pixel was sowieso moeilijk (niet eigenlijk) om te kopen met snoepjes, maar sinds we die liquid snacks hebben is dat echt wel een game changer. Ik denk dat die dingen een soort crack voor katten bevatten.

En nog een groot voordeel is dat je gewoon geleidelijk op dat zakje duwt, dus je kan dat 2 minuten geven zonder dat ze een belachelijke hoeveelheid snoepjes op hebben. Die kat is alleen maar bezig met aan dat zakje lebberen en ondertussen kan je doen wat nodig is. Nog makkelijker als je met 2 bent en 1 van beide het snoepje geeft en de ander ondertussen alles doet.
 
Bij ons zijn liquid snacks de magische oplossing voor... alles.

Pixel was sowieso moeilijk (niet eigenlijk) om te kopen met snoepjes, maar sinds we die liquid snacks hebben is dat echt wel een game changer. Ik denk dat die dingen een soort crack voor katten bevatten.

En nog een groot voordeel is dat je gewoon geleidelijk op dat zakje duwt, dus je kan dat 2 minuten geven zonder dat ze een belachelijke hoeveelheid snoepjes op hebben. Die kat is alleen maar bezig met aan dat zakje lebberen en ondertussen kan je doen wat nodig is. Nog makkelijker als je met 2 bent en 1 van beide het snoepje geeft en de ander ondertussen alles doet.
Thanks voor de tip! Elk merk gebruiken jullie van die liquid snacks?
 
Wij hebben er van vitakraft. Gezien ze nog op een allergie eliminatiedieet zitten voor dierlijke eiwitten, is hun versie met groenten ideaal voor ons. En zelfs daar zijn ze dus dol op.
Ik had minder geluk. Ik dacht dat die van Vitakraft ook het wondermiddel gingen zijn bij mijn kat nadat dat bij mijn zus haar kat ook goed werkte. Een keer of 3 at hij ervan maar daarna was hij het al beu en keek hij er niet meer naar om :p.
 
Wij geven al een hele tijd deze looktabletten. Deze worden gemengd onder het natvoer, 2 per dag. Ze heeft geen vlooien meer gehad, maar het is ook een binnenkat, dus die kans is sowieso al kleiner.
 
Ik had minder geluk. Ik dacht dat die van Vitakraft ook het wondermiddel gingen zijn bij mijn kat nadat dat bij mijn zus haar kat ook goed werkte. Een keer of 3 at hij ervan maar daarna was hij het al beu en keek hij er niet meer naar om :p.

Ik heb al heel veel positiefs gehoord over churu liquid snacks. Misschien moet je die eens proberen?
https://www.medpets.be/inaba-churu-kattensnacks

Voor ons voorlopig geen optie omdat kip en vis nog in de lijst van mogelijke allergenen zit. Dus kan geen ervaring delen.
 
Wat gebruiken jullie voor vlooien en teken bij katten?
Ik heb Frontline Spot On gehaald bij de apotheker, maar enkele reviews geven aan dat dit niet zo'n goed en redelijk giftig middel is :(
Ik zou gewoon afgaan op wat een dierenarts u geeft. Vlooien bestrijden, niet voorkomen want in mijn ogen is het zinloos uw kat dagelijks wat vergif te laten meedragen, is iets op lange termijn. Je geraakt daar op korte termijn niet vanaf. Onze pipetjes zijn nu wel op en de naam ervan ben ik kwijt maar het was een kuur te beginnen met enkele straffere pipetjes (dosis: 1 pipet in de nek per maand) om de vlooien te doden en daarna lichtere pipetjes die ervoor zorgen dat gelegde eitjes op de langere termijn de kans niet krijgen om uit te komen. + Het stopt niet bij enkel uw kat te behandelen. Al hun slaapplekjes, krabpalen, stoelen, zetels, tapijten dien je eveneens te behandelen. Het beste voor je dier is dat allemaal te stoomreinigen ipv alles te gaan behandelen met gif.
Wij geven al een hele tijd deze looktabletten. Deze worden gemengd onder het natvoer, 2 per dag. Ze heeft geen vlooien meer gehad, maar het is ook een binnenkat, dus die kans is sowieso al kleiner.
Geef je dat al lang? Blijf je dat constant geven? Ik zou de volgende link toch eens doorlezen, vooral de conclusie.

Onze binnenkatten hebben er ook al eens van gehad, maar dat hoort er nou eenmaal wat bij denk ik. Zoals ik reeds zei: bestrijden ok, constant proberen voorkomen, neen. Geen haar op m´n hoofd dat er ooit zou aan denken om onze katten constant een middeltje te geven zodat ze dat niet meer zouden krijgen. Het zijn maar vlooien he.
 
Geef je dat al lang? Blijf je dat constant geven? Ik zou de volgende link toch eens doorlezen, vooral de conclusie.

Onze binnenkatten hebben er ook al eens van gehad, maar dat hoort er nou eenmaal wat bij denk ik. Zoals ik reeds zei: bestrijden ok, constant proberen voorkomen, neen. Geen haar op m´n hoofd dat er ooit zou aan denken om onze katten constant een middeltje te geven zodat ze dat niet meer zouden krijgen. Het zijn maar vlooien he.
Hmm, hier schrik ik toch een beetje van. :confused2:

Sowieso hadden we hiermee een pauze ingelast omwille van haar operatie, want die tabletjes zijn niet zo zacht. Ik dacht dat dit op z'n minst toch beter zou zijn dan een pipet met chemische rommel. Daar las ik een tijd geleden dan ook verontrustende dingen over en sindsdien wil ik dit niet meer geven.
Ze lijkt de tabletjes graag te eten, maar die pipet vindt ze uiteraard helemaal niet leuk, het bezorgt haar duidelijk stress en angst wat het natuurlijk nóg minder leuk maakt om het te geven. Volgens mij irriteert het haar huid ook, want ze wast zich constant.

Destijds raadde mijn dierenarts mij 1 jaar pipetten aan. Ik wilde er vroeger mee stoppen, maar ongeveer een maand na de laatste behandeling begon ze ineens weer te krabben (en ja, we doen ons best om hier goed te poetsen om alle vlooien weg te krijgen :unsure: )...
Sinds ik die tabletten geef lijkt dat afgelopen.

Wat dat betreft: we kunnen er zeker voor kiezen om die haar maar een bepaalde periode te geven, maar áls ze dan weer vlooien krijgt, wat dan?
Dan moet het toch opnieuw worden behandeld met zo'n pipet?
Het is maar dat ik mij afvraag of dat dan beter is...
 
Hmm, hier schrik ik toch een beetje van. :confused2:

Sowieso hadden we hiermee een pauze ingelast omwille van haar operatie, want die tabletjes zijn niet zo zacht. Ik dacht dat dit op z'n minst toch beter zou zijn dan een pipet met chemische rommel. Daar las ik een tijd geleden dan ook verontrustende dingen over en sindsdien wil ik dit niet meer geven.
Ze lijkt de tabletjes graag te eten, maar die pipet vindt ze uiteraard helemaal niet leuk, het bezorgt haar duidelijk stress en angst wat het natuurlijk nóg minder leuk maakt om het te geven. Volgens mij irriteert het haar huid ook, want ze wast zich constant.

Destijds raadde mijn dierenarts mij 1 jaar pipetten aan. Ik wilde er vroeger mee stoppen, maar ongeveer een maand na de laatste behandeling begon ze ineens weer te krabben (en ja, we doen ons best om hier goed te poetsen om alle vlooien weg te krijgen :unsure: )...
Sinds ik die tabletten geef lijkt dat afgelopen.

Wat dat betreft: we kunnen er zeker voor kiezen om die haar maar een bepaalde periode te geven, maar áls ze dan weer vlooien krijgt, wat dan?
Dan moet het toch opnieuw worden behandeld met zo'n pipet?
Het is maar dat ik mij afvraag of dat dan beter is...

Ik zou gewoon eens overleggen met je dierenarts. Er zijn 101 pipetjes op de markt, dus als ze last hebben van het ene, kan het andere misschien wel werken. Of mss is haar huid gewoon heel gevoelig en zijn tabletjes meer aangeraden. Maar look langdurig geven zonder advies van de dierenarts zou ik persoonlijk ook wel voorzichtig mee zijn. Voor een kat is dat niet zo onschuldig als je zou denken.

Onze katten hebben nadat ze vlooien gehad hebben eerst 3 maanden een dure, sterk werkende pipet gehad. De rest van het jaar krijgen ze iets minder sterk, voldoende om ze weg te houden, maar niet om de initiële invasie weg te krijgen, maar ook minder agressief voor hun huid en vacht. Kan niet zeggen welke het zijn, want had voor 3 maanden mee gekregen en moet voor deze maand om nieuwe gaan. Maar ze lijken er effectief minder op te reageren ook.

Dat jaar is omdat neten van een vlo tot een jaar lang kunnen uitkomen. Dat steekt nu onder je plinten, in hoekjes en kieren. Je kan nog zo goed poetsen, helemaal weg krijg je dat niet. Je kan dus alleen zorgen dat wat uitkomt geen drager vindt. Vlooien kunnen ons wel bijten, maar hebben de kat (of ander dier) nodig om echt te overleven. Als er geen aantrekkelijke drager is, ga je dus geen nieuwe plaag krijgen.

Na dat jaar heb je geen neten meer in huis. Je kan altijd nieuwe binnen krijgen, maar dan wordt het vlooienmiddel schadelijker dan wat het oplevert. Als je voor dat jaar niet meer behandelt, ga je super veel kans op een nieuwe uitbraak hebben, omdat ze nog wel in huis zijn, enkel sluimerend onder kasten en plinten, klaar om opnieuw toe te slaan.
 
Ik moest deze week nog iets gaan afgeven bij mijn ex die onze katten ook meeheeft. Het was een dikke twee maanden geleden dat ik ze nog gezien had en ik was wel wat bang dat ze me niet ging herkennen. Het is een speciale kat die mega asociaal is (en was) tegen iedereen buiten tegen mezelf en mijn ex.

Maar toen ik binnen kwam keek ze eerst wat raar en na een secondje aarzelen liep ze naar mij en begon ze mij kopjes te geven en tegen mij aan te wrijven. Mijn hart brak echt en nu terwijl ik het neerschrijf opnieuw eigenlijk.

Ik mis die echt, het was ook mijn eerste huisdier ooit.
 
Zou je kunnen laten weten wat ze je aangeraden hebben om dan te geven?
De eerste 3 pipetjes waren vectra felis. Op een maand tijd waren de vlooien weg. Dus dat deed wat het moest doen. De andere heb ik echt geen idee van. Maar ik moet volgende week sowieso bij de dierenarts passeren voor een nieuwe voorraad voor de komende maanden, dus dan kan ik wel zien wat hij mee geeft.
 
Terug
Bovenaan