Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    263
Onze 2 britten van 2 jaar oud waren beide ko gisteren. Steeds de rolluiken dicht gedaan overdag, maar na enkele dagen krijg je de warmte niet meer buiten, dus was 29 graden binnen. 1 was dan aan het hijgen met haar mond open en dat is blijkbaar bij katten wel een alarmsignaal. Met wat nat voer en natte handdoek was dat gelukkig wel over. Dus voor alle katten is die warmte zeker niet zo comfortabel! 😅

Onze 2 britten van 2 jaar oud waren beide ko gisteren. Steeds de rolluiken dicht gedaan overdag, maar na enkele dagen krijg je de warmte niet meer buiten, dus was 29 graden binnen. 1 was dan aan het hijgen met haar mond open en dat is blijkbaar bij katten wel een alarmsignaal. Met wat nat voer en natte handdoek was dat gelukkig wel over. Dus voor alle katten is die warmte zeker niet zo comfortabel! 😅
Den onze eet gewoon wat minder en rust meer maar hijgen heeft hij nog niet gedaan. Bij ons is het ook 29°C.

Bij zo een jong katje zou ik overwegen van toch ne keer een checkup te laten doen. Blijkbaar kan dat wijzen op een hartprobleem, want dat zorgt er ook voor dat ze hun temperatuur minder goed kunnen reguleren.

Een hartecho is niet goedkoop. Dacht dat die van Filou een 400 euro gekost heeft, maar als je een eventueel probleem tijdig weet, kan je op lange termijn wel heel wat leed besparen.

Deze ochtend ondervonden dat onze meid door het raam aan onze voorgevel, die ik had open laten staan, gesprongen is van de eerste verdieping. Dus +/- 4,5~5m hoog.

Ik begrijp niet waarop ze naar beneden gesprongen is, ik hoop iets zacht, maar omstreeks 10u30 was ze terug in huis, via het raam van de achtergevel, om te eten. Alsof er niks aan de hand was. Zal in 't vervolg toch wat meer opletten...

Terug
Bovenaan