Katten

Heb jij een kat?

• Totaal aantal stemmers
    262
tja ze komen gewoon van smerige mensen die te lui waren om hun katten te steriliseren, en ik heb ze mee gekregen, (en wel gesteriliseerd/gecastreerd ! ) . wel op de correcte leeftijd van 3 maand in huis genomen.

ja als ze op mijn bed liggen, en ik ga er bij liggen, blijven ze ook wel hoor. maar ze komen nooit zelf naar me toe helaas :(
Sja, bij de mijne heeft het ook lange tijd geduurd hoor vooraleer die maar bij mij kwam liggen. Gewoon wat geduld hebben, denk ik.
Bijten en krabben is hij tot (bijna) op het einde blijven doen. Daar moest ik altijd voor oppassen.

Laatst bewerkt:
Katten hebben ook een persoonlijkheid. Sommige zijn heel aanhankelijk en komen graag flodderen. Andere houden liever wat afstand.

Mijn oudste katten zijn met ouder worden wel veel aanhankelijker geworden. De twee jongste komen maar heel af en toe flodderen. Ze zijn wel graag bij ons, maar zelden echt naast of op. Misschien dat dit ook nog veranderd met ouderdom.

Er zijn altijd wel rassen die gekend zijn of heel aanhankelijk te zijn... Maar je kan altijd pech hebben dat je net het individu hebt die uitzondering is en niet aanhankelijk is.

Hier is onze asielkat (nog kitten eigenlijk) mega aanhankelijk. Soms zodanig dat het irritant wordt 😅
Kunt er wel niet boos op zijn…

Andere vraag: ik ben de giga stofwolken van de kattebakvulling echt beu.
Op zoek naar best-for-buck alternatief.
Iemand ervaring met klonterende silica?
De maine coon laat wel serieuze pakketjes achter …

Hier is onze asielkat (nog kitten eigenlijk) mega aanhankelijk. Soms zodanig dat het irritant wordt 😅
Kunt er wel niet boos op zijn…

Andere vraag: ik ben de giga stofwolken van de kattebakvulling echt beu.
Op zoek naar best-for-buck alternatief.
Iemand ervaring met klonterende silica?
De maine coon laat wel serieuze pakketjes achter …

Wij gebruiken Tigerino Sensitive van Zooplus. Die valt best wel mee qua stof. Maar helemaal vermijden kan je dat toch niet. Wel veel uitloop.

Ik sta zelf wat weigerachtig tegen silica omdat dat toch giftig is. Niet dat ze dat zo gaan opeten, maar vaak blijft er toch wel wat aan hun pootjes hangen bij het graven en krijgen ze dat dus toch binnen bij het zich wassen. Vaak zouden die kristalletjes ook pijnlijk zijn aan de pootjes. Dus kans dat je onzindelijkheid gaat creëren. Als je overstapt zou ik dat sowieso niet in 1 keer doen, maar 1 bak wel en een andere niet, zodat ze een alternatief hebben als ze het niet zien zitten.

Qua prijs, ik haal de vulling hier altijd ne keer door een oud vergiet als ik de bakken volledig uitkuis. In 3,5 jaar heb ik nog nooit alle vulling moeten vervangen omdat er geurtjes bleven hangen.

Denk dat ik eens die Premiere een kans ga geven en zien hoeveel dat stoft als ik moet bijvullen oid.
Kattebakken staan hier in de kelder en echt over gans de kelder , op elk rek of voorraad doos die er staat, ligt er stof op.

Dit weekend serieus gebeten door 1 van onze katten. (Maine Coon x Noorse Boskat, man)

Thuisgekomen van het werk, eerst wat aaikes.
Effe naar toilet, hij wou mee glippen. Neen, buiten gezet.
Dan naar badkamer, hij wou mee glippen. Neen, buiten gezet.

Kom de badkamer buiten en hij lag naast de deur te wachten.
Ik stap er langs en hap + een hoop geblaas erbij.
Denk dat meneer boos was.

Achterkant been, juist boven enkel.
Dus door de jeans en sok en toch nog bloed erbij. :rolleyes:

Echt niet verwacht van hem, normaal de rust zelve.
Normaal is het de andere kat die wel eens speels licht kan bijten als ze te excited wordt.

Enfin, heb een halve dierentuin met reptielen/spinnen/papegaaien, maar word koud gepakt door een poesje😂

Laatst bewerkt:
Echt niet verwacht van hem, normaal de rust zelve.
Normaal is het de andere kat die wel eens speels licht kan bijten als ze te excited wordt.

Atypisch gedrag kan een signaal zijn van pijn of medische problemen. Dus als het geen alleenstaand incidentje blijft, zou ik toch een medische checkup overwegen.

Atypisch gedrag kan een signaal zijn van pijn of medische problemen. Dus als het geen alleenstaand incidentje blijft, zou ik toch een medische checkup overwegen.

Voorlopig is het daar bij gebleven.

Volgende maand is het toch jaarlijkse check, dan zal ik dat wel aanhalen bij DA.

iemand aanraders voor kattenluikje hier? Idealiter met uitlezing van de microchip zodat enkel onze katten binnen/buiten kunnen, tijdschema's erop en indien mogelijk ook connected zodat we aanpassingen kunnen doen vanop smartphone.

Ik had 3 katten maar nu nog slechts 2. Twee weken gelezen heb ik mijn oudste kattin van 12 jaar oud dood (aangereden) aangetroffen pal voor mijn deur, net op de dag dat ik op reis moest vertrekken. Een ware hel... Ik probeer normaal de gulden middenweg te kiezen: overdag mogen ze buiten (ik woon in een bosrijke omgeving, maar langs een gevaarlijke baan) en 's avonds moeten ze binnen. Maar de laatste tijd had ik dit systeem wat losgelaten om wat ruimte te bieden voor haar tegenover mijn nieuwe kater die ik recent had opgevangen. Een beslissing die naar mijn aanvoelen tot haar dood heeft geleid. Nu voel ik me natuurlijk erg schuldig. Katten zijn magisch, maar het loopt naar mijn ervaring bijna nooit goed af als je ze toch wat vrijheid in de buitenlucht wil bieden.

Nooshin, mijn overleden lieverd

1778492880778-bc1d7436-bbf9-40d5-bf20-f9eba4b0641d.jpg

Tigri, mijn half Lynx point siamees

1778493303372-98de429e-fe73-403b-a919-129f3dbc6ea4.jpg

Jules, de jonge kater die ik recent opgevangen heb

1778493415423-edb24d0a-5dca-4e56-a30e-4738ac1d9cd5.jpg

Terug
Bovenaan